Citat:
Ursprungligen postat av
Enoch.Thulin
Jag har Imovane, som jag använder i samband med Jet-lag, typ max 10 ggr om året nuförtiden. Funkar ok, men jag vaknar till efter 4-5 timmar ändå.
Är en insomningstablett så...
Säljs på gatan, ger snabbt ett beroende, enligt vissa svårare än heroinberoende att försöka bli av med beroendet av. Läkarna är kontrollerade, de ska vara restriktiva med dessa lm samt andra beroendeframkallande lm. Därför som det är svårt att få utskrivet men vissa få får i stort sett utan gränser, oklart varför.
Viktigt att ta insomningstabletter som Imovane (=zopiklon) och Stilnoct (=zolpidem) precis innan man lägger huvudet på kudden.
Propavan (=propiomazin) är en sömntablett för hela natten och tas 1-2 timmar innan planerad läggdags. Tas de i god tid slipper man oftast att vara så tung i huvudet dagen efter så som många upplever att de blir. Lite svårare med t ex Theralen (=alimemazin) men även där gäller att planera och ta i god tid innan läggdags. Hydroxizin är lite "snällare" men en del som får det tycker inte att de räcker till för de sömnproblem de har. Så...
Sov gott allihop.
Ps. Tanakh. Har de utrett dig ordentligt så det inte är
t ex någon form av bipolaritet du har? Speedad menar jag.
Ta hand om dig.