2022-07-12, 23:27
Medlem
flugornass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ayeflatowl
Rohypnol och en flaska sprit.
Helt rätt men tyvärr så är den tiden förbi, nu får man knappra det man får tag i.
Men helt klart Rohypnol och alkohol var oslagbart bäst, om man har tolerans som klarar det.
Citera
2022-07-12, 23:30
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bizmarck
Imovane

Citat:
Ursprungligen postat av Tanakh
Instämmer imovane är bäst.

Förmodligen inte om du säger att du ska sova 1 gång i veckan. Beror på vilken problematik du haft med sömn och vad som finns dokumenterat. Theralen tycker jag låter en att sova i en evighet och gott men dagen efter kommer man inte upp ur sängen för att man fortfarande är helt utslagen.

Jag säger också imovane.

Citat:
Ursprungligen postat av Farfarsfar
Propavan, lätt att få utskrivet. Funkar för djupsömnen. Tas helst i kombination med Imovane, som är en insomningstablett.

Propavan, visst. Om man vill vara en zombie.
Citera
2022-07-12, 23:31
Avslutad
Quetiapin, bör räcka med 25-50 mg. Rätt så snäll halveringstid på 7 h.
Skrivs i första hand ut som antipsykotiska men som off-label i mindre doser till sömn.
Jag har ätit den i doser 25-75 mg i fyra år. Inget annat har fått mig att sova så gott som den.
Den kan du fråga om med tanker på att missbruksproblematiken är lika med noll med den.
Citera
2022-07-12, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Det son funkar bäst är imovane eller zopiklon, men de skrivet inte ut det längre. Testa den svarta marknaden. Finns även livsstilen som du kan titta på. Lägg ner röken och kröken och motionera.

De skrivs visst ut. Fick ett recept igår på det. Dessutom är det samma läkemedel men olika leverantörer.
Citera
2022-07-12, 23:34
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farfarsfar
Propavan, lätt att få utskrivet. Funkar för djupsömnen. Tas helst i kombination med Imovane, som är en insomningstablett.
TS har ju provat Propavan utan önskad effekt - vaknar upp ännu tröttare bara.
Citera
2022-07-12, 23:36
Medlem
det finns ett bra medel som inte många vet som är gammalt som gatan och användes förr i krig typ som heter kloralhydrat, det är faktiskt jäkligt bra!
Citera
2022-07-12, 23:37
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Det son funkar bäst är imovane eller zopiklon, men de skrivet inte ut det längre. Testa den svarta marknaden. Finns även livsstilen som du kan titta på. Lägg ner röken och kröken och motionera.

Skriver ut till dig*

Hämtar ut imorgon.
Man bör ha en väldigt anledning till att man får det. Dvs verkliga problem.
Citera
2022-07-12, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag har Imovane, som jag använder i samband med Jet-lag, typ max 10 ggr om året nuförtiden. Funkar ok, men jag vaknar till efter 4-5 timmar ändå.
Är en insomningstablett så...

Säljs på gatan, ger snabbt ett beroende, enligt vissa svårare än heroinberoende att försöka bli av med beroendet av. Läkarna är kontrollerade, de ska vara restriktiva med dessa lm samt andra beroendeframkallande lm. Därför som det är svårt att få utskrivet men vissa få får i stort sett utan gränser, oklart varför.

Viktigt att ta insomningstabletter som Imovane (=zopiklon) och Stilnoct (=zolpidem) precis innan man lägger huvudet på kudden.

Propavan (=propiomazin) är en sömntablett för hela natten och tas 1-2 timmar innan planerad läggdags. Tas de i god tid slipper man oftast att vara så tung i huvudet dagen efter så som många upplever att de blir. Lite svårare med t ex Theralen (=alimemazin) men även där gäller att planera och ta i god tid innan läggdags. Hydroxizin är lite "snällare" men en del som får det tycker inte att de räcker till för de sömnproblem de har. Så...

Sov gott allihop.

Ps. Tanakh. Har de utrett dig ordentligt så det inte är
t ex någon form av bipolaritet du har? Speedad menar jag.
Ta hand om dig.
Senast redigerad av cleolin 2022-07-12 kl. 23:42. Anledning: Oops, skrev fel anv. Skulle vara Tanakh i sista stycket.
Citera
2022-07-12, 23:38
Medlem
Citat:
Det gör du rätt i. Men man ska ju inte äta dem och hålla sig vaken. Då kan konstiga saker hända. Bättre att bara somna.

Men du har rätt. Det går fort att bygga upp tolerans. Viktigt att vara medveten om det. Det är inte något man ska äta varje kväll.

För mig som har ganska starka sömnproblem funkar de bra ett par nätter per vecka. Mer än så skulle jag inte våga utsätta mig för.
har du råkat ut för några abstinens besvär ännu
Citera
2022-07-12, 23:39
Medlem
Farfarsfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
TS har ju provat Propavan utan önskad effekt - vaknar upp ännu tröttare bara.

Man ska ta den flera timmar innan man lägger sig. Tröttheten går över om man tar den regelbundet, men som alltid svarar läkemedel individuellt olika.
Citera
2022-07-12, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kammenil0
Har under 1 år nu testat på olika sömntabletter från psykakuten (pga svårigheter att sova pga ångest) bl.a. Lergigan, mirtazapin, propovan och Theralen (ingen av dessa har gett önskad effekt - vaknar upp ännu tröttare bara)

Behöver sömntablett 1 gång i veckan typ för o få ordentligt med sömn.

Finns det någon som har tips på någon sömntablett som funkar (får man fråga efter en viss typ av läkemedel eller kommer läkaren neka ens förslag då?) eller måste man bara testa sig fram?
Det finns ett växtbaserat läkemedel som säljs i hälsokostaffärer som heter Valerina för bättre sömn.
Det går att ta någon gång i veckan vid behov.
Det är förmodligen inte lika starkt som de receptbelagda sömnläkemedlen.
https://www.fass.se/LIF/product?nplId=20090224000447
Citera
2022-07-12, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeCastle
Skriver ut till dig*

Hämtar ut imorgon.
Man bör ha en väldigt anledning till att man får det. Dvs verkliga problem.

Exakt. Läkarna skriver gärna inte ut det utan att de verkligen ser att man har enorma problem med sömnen. Jag får det några gånger per år. När jag knappt sovit några timmar på några dagar och håller på att bli galen. Men normalt sätt tar jag propavan och det funkar oftast. Men ibland blir livet och problemen för jobbiga och då måste jag ha starkare.

I regel får jag väl 60 tabletter utskrivna per år. Men de är väldigt försiktig med de. Kan tillägga att jag gått till samma läkare i 20 år. Så läkaren har koll på mitt behov, diagnoser och problematik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in