2022-07-12, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Odenplan69
FN är också NWO och globalisthorornas redskap. Läs på! Kan rekommendera att läsa om vad FN har hjälpt till med i Haiti och vilken scam Clinton foundation var... human trafficking? Putin är emot allt det där och Ukraina är en hub i europa för human trafficking, vapenhandel, droghandel, penningtvätt genom olika bolag och banker osv osv.

Det finns ingenting bra med Ukrainas ledning, däremot tycker jag synd om folket men det är bra att ryssen kan komma och rädda dom OCH europa.
It's a big club and you ain't in it.

Rysslands ledning är, objektivt sett, oerhört mycket värre än Ukrainas.
Du tycker inte synd om folket i Ukraina när du talar om att fascister skulle rädda dem.
Citera
2022-07-12, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Det är nog rätt uppfattat. Jag tror också att surret runt Kherson kan ingjuta mod i befolkningen i Kherson samt stärka motståndsrörelsen.

Det är viktigt att jaga bort Ryssarna från Kherson och tvinga tillbaks dem bakom floden. Gör man inte det så kan Ryssarna någon gång i framtiden försöka ta Odessa. Tvingar man tillbaks ryssarna så minskar det deras chanser att i framtiden anfalla Odessa. Dessutom kanske kan Ukraina kanske stänga av kanalen till Krim om de tvingar tillbaks ryssarna över floden.
Citera
2022-07-12, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Ukrainarna kan rotera och har snart en miljon soldater medan ryssarna är fast i armageddon långt från tryggheten
Tror du fortfarande på det där?
Citera
2022-07-12, 22:02
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Bra analys som verkligen lyfter sig högt över den gormande dagisnivån i tråden. Jag håller med om det mesta, och just den här tvetydigheten om Ukrainas mål, hur långt deras ledning vill, kan eller skulle vilja gå, är besvärande. En tung del av de ukrainska ultranationalisterna vill helt enkelt se stora erövringar för sitt land på andra sidan Don när de (hypotetiskt, med hjälp av NATO) har kastat ut ryssen från Donbass och Krim. Man drömmer om ukrainskt Lebensraum och om att landet ska bli en ny stormakt i Östeuropa, Moskva ska krossas och Ryssland bli till västliga eller ukrainska kolonier osv. Detta är som jag ser det rena illusioner, men farliga sådana.

Sedan kan man fråga sig hur rimlig denna "Segra eller dö!"-hållning är när Ukraina så här långt inte har vunnit en enda meningsfull strategisk seger med sin armé eller flotta i det här kriget (nej, striderna om Snake Island är i första hand en propagandastory, ön spelar ingen större strategisk roll men Kiev har gjort den till en myt) - och dessutom till 95% går på utländska vapen, utländska supplies och utländska pengar? De verkar dessutom ta detta för givet och stortrivas med dessa flöden från väst, för att i nästa ögonblick kräva tjugo miljarder dollar till. Eller vapen och utrustning till en armé på en miljon man...Där känns det för somliga av oss som att hela situationen hamnar på högkant, det ser ut som avancerad grifting.
Tackar! Javisst — Ukraina hela vägen från Karpaterna till norra Kaukasus. Kuban har t.ex. haft en stor ukrainsk befolkning sedan slutet på 1700-talet, eller i alla fall många som tidigare identifierade sig som ukrainare. I dag vet jag inte hur läget är. Detsamma gäller fö. delar av södra nuvarande Polen samt större delen av det som nu är Transnistrien.

Det grämer mig att jag inte sparat på källor som styrker att det florerar stormaktsidéer grundade i ukrainsk nationell chauvinism, som en direkt motsvarighet till de ryska. Jag vet att jag sett citat med högst ett par år på nacken. De här personerna ser inte Ukraina som ett offer för rysk aggression. Ryssen slog första slaget; resten är historia. Andemeningen: "Först besegrar vi ryssen och bevisar inför hela världen att Ukraina är en stormakt". Är det något sådant man eftersträvar är det självklart att det inte blir några fredsförhandlingar i första taget.
Citera
2022-07-12, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Det är viktigt att jaga bort Ryssarna från Kherson och tvinga tillbaks dem bakom floden. Gör man inte det så kan Ryssarna någon gång i framtiden försöka ta Odessa. Tvingar man tillbaks ryssarna så minskar det deras chanser att i framtiden anfalla Odessa. Dessutom kanske kan Ukraina kanske stänga av kanalen till Krim om de tvingar tillbaks ryssarna över floden.

Jag skall studera det du säger mer. Ukraina behöver nog ta hela södra delen tillbaka förr eller senare för att behärska vattentillgången och få hållhake på Krim.

En befrielse av hela landet måste ju ske stegvis. Mycket beror också på när Ryssland ser sitt hopplösa läge, det kanske dröjer ett halvt år till innan Rysslands politiska ledare undanröjs av krafter som ser vansinnet.
Citera
2022-07-12, 22:09
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
Engelsmännen tycker att Ukrainarna borde ägna sig åt försvar istället för anfall, då det helt enkelt är ordentligt mycket svårare att nå framgång vid anfall än försvar

Man måste göra anfall för att hotet om anfall alltid skall finnas. Annars kan Ryssland koncentrera alla sina trupper på en plats och anfalla där. De måste tvingas att sprida ut sina trupper annars kan de alltid välja var slagen skall stå.

Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Ukrainarna kan rotera och har snart en miljon soldater medan ryssarna är fast i armageddon långt från tryggheten. Ryktet sprids nog fort ii soldatleden om hur helvetet ser ut trots propagandan. Jag undrar om det inte kommer att sluta som 1917 när soldaterna vände hem förrådda av maktliten i ryssland. Ryssarna gör ju om samma misstag varje gång efter 100 år.

Hoppas det, men hittills talas det om en massa protester men de flesta verkar stanna kvar ändå. Kanske om även officerare får nog? Om hela trupper vänder sig mot Kreml? Kanske börjar förhandla med Ukraina på eget bevåg om att dra sig ur Ukraina och tåga mot Moskva istället.
Citera
2022-07-12, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Tror du fortfarande på det där?
Att ryssen är fast i armageddon ja , det har du rätt i ,,
De ryska soldaterna är som du skriver fängslade i sina tanks , och har mycket små möjligheter att desertera
Citera
2022-07-12, 22:10
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YerBlues
Nej , Ryssland är en LILLMAKT i
-ekonomi
-demokrati
- mänskliga rättigheter
-industriproduktion
-humor
-nutida idrott
-turism
-showbiz

STORMAKT i
-olja
-gas
-T-62
- ?????

Hur många Nobelpristagare har RyZZland genererat? Uppfinningar inom medicin eller annat som gynnar mänskligheten?

Nej, istället tigger Väskbajsaren drönare från ett u-land för att ens kunna träffa bostadsområden och köpcentrum med sitt antika artilleri. Pinsamt.
Citera
2022-07-12, 22:12
Medlem
annica, sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Irak, Afghanistan, Libyen, Syrien....
Japp- du har nog rätt i att även dessa kan räknas till de dysfunktionella men jag hade andra, något mer imperialistiska, länder i tanke men den saken ges bättre plats i annan tråd.
Citera
2022-07-12, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag skall studera det du säger mer. Ukraina behöver nog ta hela södra delen tillbaka förr eller senare för att behärska vattentillgången och få hållhake på Krim.

En befrielse av hela landet måste ju ske stegvis. Mycket beror också på när Ryssland ser sitt hopplösa läge, det kanske dröjer ett halvt år till innan Rysslands politiska ledare undanröjs av krafter som ser vansinnet.

Kanalen börjar i Nova Kachovca. Ukraina behöver bara kontrollera början av kanalen eller möjlighet att förstöra början av kanalen. Ukraina behöver inte kontrollera mer för stoppa vattnet.

Jag tror det blir svårt att befria hela landet, speciellt Krim och Luhansk.
Citera
2022-07-12, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Alla länder har pengar och en del har bra bytesvaror…
NEJ
Vissa länder har pengar , andra har rubelpengar( internpengar som bara funkar i hemlandet)
Citera
2022-07-12, 22:19
Medlem
HejaFinlands avatar
Nu går Ukraina själva ut med att de avancerar i Kherson.
https://www.youtube.com/watch?v=NJnU0DBZjFE
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in