2022-07-12, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kollektion
Erdogan och Putin ska tydligen träffa Irans president också.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=921851

Är det Erdogans Bayraktar som Ryssland vill ha nu?

Det var just en fin samling psykopater som ska träffas. Skulle ju vara otur om något råkade explodera på mötet......

När tokar som dessa börjar prata ihop sig är det dags för de länder där ute i världen som ännu tvekar att ta och välja sida. Mordor eller Fylke. Är inte svårare än så. De val man nu gör, eller inte gör, påverkar hur allas framtid blir.

Erdogan, dåre som han är, måste ändå här ha en rätt knepig balansgång framför sig. Grova felsteg och Turkiet kan riskera att bli utkastat från NATO. Gissar att amerikanerna inte sitter med armarna i kors om Erdogan börjar ge aktiv hjälp till Putler.
Citera
2022-07-12, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
Då är Ryssland nära kollaps, om man måste ha vapen av IRAN!

Nej det är man inte. Iran har dock en förmåga som Ryssarna är sämre på. Iranierna är duktiga på drönare. De har hållit på med det sedan 1980-talet.

Ex

https://en.wikipedia.org/wiki/Kaman_22_(UAV) - Liknar den kinesiska drönaren CH5. Sägs ha liknade funktioner som am Predator.

USA ser allvarligt på Irans drönarprogram.
Citera
2022-07-12, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Vem är det som är ett pucko? Har du hört talas om dubbla medborgarskap?

Men det avgör ju Ukraina om de godkänner det eller inte. Jag tvivlar på att de kommer att godkänna dubbla medborgarskap om ukrainska medborgare i detta läge ansöker om eller tar emot ett ryskt medborgarskap. Som jag skrev tidigare, det står ju Ukraina fritt att utvisa ryska medborgare till Ryssland och det är ju det effektivaste sättet att göra sig av med möjliga femtekolonnare.
Citera
2022-07-12, 12:47
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Googlade. Det är Ukraina som inte godkänner dubbla medborgarskap tydligen. Men då är det ju fritt fram för dig att mörda alla som söker ryskt pass. Det skulle säkert bli fint.
Men sitter nog inte lika fint som om du fått ge Ryzzsvinen fria händer att göra som de ville med ukrainska folket.
Citera
2022-07-12, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
USA har några som de utvärderar för om de skall köpa dem själva. Kanske de skickat dem för utvärdering i Ukraina?

Jag skulle gärna vilja se Archer i Ukraina, mest för utvärdering men om de spränger ryskt militär och material i luften skulle jag inte bli ledsen.

Ukraina är ett perfekt ställe att testa vapensystem, speciellt som ryssarna frivilligt ställer upp att vara mål.
Citera
2022-07-12, 12:48
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Men det avgör ju Ukraina om de godkänner det eller inte. Jag tvivlar på att de kommer att godkänna dubbla medborgarskap om ukrainska medborgare i detta läge ansöker om eller tar emot ett ryskt medborgarskap. Som jag skrev tidigare, det står ju Ukraina fritt att utvisa ryska medborgare till Ryssland och det är ju det effektivaste sättet att göra sig av med möjliga femtekolonnare.

jo exakt. Men det kan ju användas som ett sätt att undvika totalförsvarsplikten. Du kanske hellre vill bli utvisad än skickad till fronten.
Citera
2022-07-12, 12:49
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Nej det är man inte. Iran har dock en förmåga som Ryssarna är sämre på. Iranierna är duktiga på drönare. De har hållit på med det sedan 1980-talet.

Ex

https://en.wikipedia.org/wiki/Kaman_22_(UAV) - Liknar den kinesiska drönaren CH5. Sägs ha liknade funktioner som am Predator.

USA ser allvarligt på Irans drönarprogram.

Jo, Ryzzäcklen är nära kollaps. Se vilka 1950-80 tals vapensystem de slänger in. Inte mycket till supermakt.
Och vem tror att de plöjt ner pengar på underhåll av sina kärnvapen??? USA spenderar hundratals miljarder på underhåll årligen medans ryzzjäveln stulit pengarna. Jag är säker på att inte ens 50% av deras kärnvapen är dugliga och av dem så kommer NATO skjuta ner största delen.
Senast redigerad av ForumApache 2022-07-12 kl. 12:52.
Citera
2022-07-12, 12:50
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
USA har några som de utvärderar för om de skall köpa dem själva. Kanske de skickat dem för utvärdering i Ukraina?

Även det skulle ju vara ett svenskt exportbeslut.
Nu har några fler på twitter hoppat på men de pratar om att "Sverige ska fatta beslut om" vilket de omöjligt kan ha insikt om.

Jag är fortsatt tveksam till att detta är korrekt men skulle bli positivt överraskad om det visar sig stämma. Det är verkligen bildbevis som gäller.
Citera
2022-07-12, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForumApache
Jo, Ryzzäcklen är nära kollaps. Se vilka 50-80 tals vapensystem de slänger in. Inte mycket till supermakt.

Nej det är de inte och det är inte heller Ukraina.
Citera
2022-07-12, 12:53
Medlem
Citronitas avatar
Citat:
Googlade. Det är Ukraina som inte godkänner dubbla medborgarskap tydligen. Men då är det ju fritt fram för dig att mörda alla som söker ryskt pass. Det skulle säkert bli fint.

Antingen ljuger du (troligtvis) eller så är du jävligt dålig på att googla. Varför ta upp Ukraina i en fråga om Ryssland godkänner dubbla medborgarskap?
Varför skulle jag mörda ryska quislingar i Ukraina?
Däremot har ju Ukraina rätt att skjuta fienden i sitt egna land, fattar du trögt?
Pucko!
Citera
2022-07-12, 12:54
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Nej det är de inte och det är inte heller Ukraina.
”Nära” är en relativ term. De är mycket närmare kollaps nu än vad de var 15 år sedan.
Citera
2022-07-12, 12:55
Medlem
Citat:
jo exakt. Men det kan ju användas som ett sätt att undvika totalförsvarsplikten. Du kanske hellre vill bli utvisad än skickad till fronten.

Men risken finns ju att man blir inkallad på den ryska sidan istället, om man blir utvisad från Ukraina. Jag misstänker starkt att arbets- och bostadslösa ryska medborgare löper ökad risk att inkallas jämfört med de som har jobb.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in