2022-07-12, 12:04
Medlem
Dom vill ta hit sin kultur och utveckla den inte integrera!
Citera
2022-07-12, 12:05
Medlem
smoker27s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitmamba
Oavsett vad man tycker i frågan så har han rätt. Om man inte på förhand bestämt i grundlagen så måste man självklart ändra och anpassa sig efter vad som är rimligt. Mest rimligt är att stryka nästan alla röda dagar då nästan ingen längre bryr sig om att fira gudar och helger.

Håller med ta bort alla röda dagar
Senast redigerad av smoker27 2022-07-12 kl. 12:20.
Citera
2022-07-12, 12:08
Medlem
ConspiracyEyess avatar
Jag vill inte vara taskig nu, men tror ni att majoriteten av muslimer i Sverige arbetar inom staten eller på andras företag? Jag kan absolut ha fel, men jag tror inte att så är fallet. Jag tror att 90% av muslimska kvinnor inte arbetar, och bland männen kanske de är 50%. Med arbeten menar jag alltså ett arbete där de arbetar för ett företag som måste erbjuda fria helgdagar. Med andra ord, egna företag där de säljer kebab eller kör taxi räknas inte, då de inom dessa företag kan ta ledigt hur mycket de vill.

Vad jag försöker säga är att jag tror inte att särskilt många muslimer i Sverige hade berörts av att få ledigt under muslimska heliga dagar. När det kommer till muslimer som arbetar för ett företag där ägarna eller cheferna inte är muslimer, tror jag att vi pratar om väldigt få människor.
Citera
2022-07-12, 12:09
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrmoonlights
Ja, självklart. Om jag flyttar till Saudiarabien och absolut vill bo där så måste jag vara beredd att offra många högtider som är heliga för mig. Flyttar jag till USA och vill bo där så måste jag vara beredd på att det är ett jävla pådrag den 4 Juli. Vad fan är problemet? Vill du bo i Sverige eller vill du inte göra det?

Det var en dum ock illvillig jämförelse. Vem tror du inte skiter i lilla dej. Här handlar det om ett litet land med en muslimsk befolkning uppemot minst 850 000. Det går knappast att jämföra med lilla dej. Det handlar om ett land med betydande integrationsproblem. Med ditt recept skapar du bara en förstärkning av dessa problem. Värnar du om Sverige eller inte?
Citera
2022-07-12, 12:16
Medlem
mrmoonlightss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Det var en dum ock illvillig jämförelse. Vem tror du inte skiter i lilla dej. Här handlar det om ett litet land med en muslimsk befolkning uppemot minst 850 000. Det går knappast att jämföra med lilla dej. Det handlar om ett land med betydande integrationsproblem. Med ditt recept skapar du bara en förstärkning av dessa problem. Värnar du om Sverige eller inte?

Ja, det har du rätt i, och det beror på att landsförrädare har förstört det här landet genom en okontrollerad migrationspolitik i 40 år. När två grupper är stora och en av grupperna är muslimer så brukar det i alla andra länder leda till inbördeskrig förr eller senare. Det finns inget muslimskt land på jordklotet där det råder demokrati och fred på en och samma gång. Det som är unikt med Sverige är att vi frivilligt har tillåtit ett modernt land i västvärlden att fullkomligt bombarderas av invandrare från tredje världen.
Citera
2022-07-12, 12:16
Medlem
Skicka hem/ utvisa personer/familjer som inte vill anpassa sig eller vill bli integrerade i vårt land.
Alla som bor här måste dela vår värdegrund
Citera
2022-07-12, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
det positiva med det här demon-partiet är att de kommer ta röster från S+V+MP

Garanterat. Frågan är bara hur man sedan få bort skiten. Araberna kommer vallfärda för att få min en fot i ett västsparlament.
Citera
2022-07-12, 12:21
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Vi får köra en kompromiss genom att ta bort alla röda dagar för att inte trampa någon på tårna.
Det Vakna Partiet Kapitalisterna (VPK) ger tummen upp!
Citera
2022-07-12, 12:24
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrmoonlights
Ja, det har du rätt i, och det beror på att landsförrädare har förstört det här landet genom en okontrollerad migrationspolitik i 40 år. När två grupper är stora och en av grupperna är muslimer så brukar det i alla andra länder leda till inbördeskrig förr eller senare. Det finns inget muslimskt land på jordklotet där det råder demokrati och fred på en och samma gång. Det som är unikt med Sverige är att vi frivilligt har tillåtit ett modernt land i västvärlden att fullkomligt bombarderas av invandrare från tredje världen.

Så du räknar mej som landsförrädare. Undrar vem som förråder Sverige mest. Du som efterlyser inbördeskrig eller jag som vill integrera. Man kan se på flera sätt på landsförräderí. Tror du att ditt inbördeskrig på något sätt skulle gynna eller förbättra Sverige.
Citera
2022-07-12, 12:28
Medlem
mrmoonlightss avatar
Citat:
Så du räknar mej som landsförrädare. Undrar vem som förråder Sverige mest. Du som efterlyser inbördeskrig eller jag som vill integrera. Man kan se på flera sätt på landsförräderí. Tror du att ditt inbördeskrig på något sätt skulle gynna eller förbättra Sverige.

Nej, jag tror att ett inbördeskrig inte skulle startas av majoritetsbefolkningen utan en stor minoritetsbefolkning. Om du vill integrera människor så måste invandrarna anpassa sig till Sverige, ditt spån. Det finns inget mångkulturellt land någonstans som verkligen fungerar. Titta på vilket land som helst. Tror du att USA är mångkulturellt? Inte en chans, helgdagarna anpassas efter den kristna majoritetsbefolkningen. Lagarna likaså. Om USA hade varit mångkulturellt så hade den svarta befolkningen bott i hyddor gjorda av skit och dansat regndans.
Citera
2022-07-12, 12:34
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ok, men om 850.000 svenskar kom till ett muslimsk land och ställa samma krav skulle de muslimer som kräver att vi anpassar oss till dem i Sverige, kräva att svenskarna skulle halshuggas alt. slängas från hustak i deras hemland.
Du är naiv och verkar inte fatta vad det är för folk, religion och kultur som kommit.
Citera
2022-07-12, 12:38
Medlem
Flaggan kan göras om i färgerna rött, grönt, svart samt två korsade kroksablar. Vi kan förhandla
fram att svenska flaggan i miniatyr finns med i ett mindre rektangulärt fält.
Några svenska röda dagar måste bort och ersättas av muslimska högtider.
Vi får kanske behålla jul, påsk och nyår. Trettondag och allhelgonahelg ryker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in