2022-07-12, 12:13
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345
Washington och Väst balanserar på gränsen för ett världskrig och eventuell kärnvapenkrig, enligt Zakharova
Det är hittills enbart ryssen som hotat med kärnvapen. Närmare bestämt mer än 30 gånger enligt brittiska försvarsministern.
Citera
2022-07-12, 12:14
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Äh. Om man kunde förhandla med Ayatollorna i Iran så kan man förhandla med Putin. Du gör dig bara löjlig när du sitter där och gormar.
Nämn ett avtal Ryzzland inte brutit?
Citera
2022-07-12, 12:14
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
--- OBS RYKTE!! ----

Så med reservation för att det bara är en twitterstorm men:

Fler och fler rapporter om att ett par Archer (siffra nämnd är 4st) är operativa i Ukraina börjar dyka upp. En del är från sensationskonton som bara sprider dynga, men en del är från konton som har i alla fall lite förmåga att inte bara sprida dynga.

Detta skulle innebära att Ukraina tränat på systemen i Sverige i hemlighet och att man lyckats få ned dem i hemlighet och operativa utan att det läckt.

Jag skulle igår gett det ryktet 0% sannolikhet
Idag så ger jag det ca 5% sannolikhet

Här gäller: pictures or it did not happen

Det finns en del som talar mot detta, och inga konton med tung cred och trackrecord i att sprida korekta nyheter först har hoppat på detta ännu.

Stämmer det så kommer det bekräftas inom 48h då det är svårt att dölja användandet på plats om de används.

Stämmer det så kommer jag gå runt och vara stolt över att vara Svensk och stolt och glad över att vi har en regering som fattat goda beslut i denna fråga.
Citera
2022-07-12, 12:15
Medlem
Snapcounts avatar
Putin skall ju till Tehran, även Erdogan skall dit samtidigt..

Hur som, har Iran något annat intressant i vapenskåpet som ryssarna kan tänkas vara intresserade i ?
(förutom drönarna då)
Citera
2022-07-12, 12:15
Medlem
Citronitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Nej. Där finns även de som är landets egna medborgare, men vägrar slåss. Jag kan förstå om man fängslar dem, men att slå ihjäl dem är det bara historiens värsta regimer som kunnat få för sig.

Nu handlar det inte om landets egna medborgare utan om de som väljer att byta sida till Ryssland, pucko!
Citera
2022-07-12, 12:16
Medlem
ChrisOhoys avatar
Citat:
Washington och Väst balanserar på gränsen för ett världskrig och eventuell kärnvapenkrig, enligt Zakharova

Hon är en riktig milf den där kvinnan!

Allting går ju enligt plan om man får tro Ryssland så jag vet inte riktigt vad hon pratar om. Ju fler hot som kommer från Kremlin, desto mörkare ser det ut för ryssen.
Citera
2022-07-12, 12:17
Avstängd
Tom.Of.Finlands avatar
https://www.svt.se/nyheter/snabbkollen/usa-iranska-dronare-till-ryssland

USA säger att Ryssland har inte kapacitet med sina vapen nu och tar hjälp utav Iran.
Citera
Medlem
Citronitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AverageRetarded
Ni är vidriga människor som vill att civila skall dö.

Vi vill att allt dödande skall upphöra, dvs att Ryssland ska upphöra med sin olagliga invasion av Ukraina. Till skillnad från dig, ditt vider.
Citera
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Det är hittills enbart ryssen som hotat med kärnvapen. Närmare bestämt mer än 30 gånger enligt brittiska försvarsministern.

Det är bevis på ren desperation.

De har ingenting annat.

Ett jävla Kongo med kärnvapen.

Fred i Europa kan uppnås endast genom att krossa Ryzzhelvetet militärt.

Let’s get the job done.
Citera
2022-07-12, 12:18
Avstängd
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:

Ytterligare ett hot. Alla vet att Ryssland kommer inte klara av ett världskrig.

Hota gör man om man känner sig rädd.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
FSB agenten Igor Girkin är inte glad. Och det verkar vara stor risk för många civila offer i Nova Kakhovka också. Hoppas de flesta följde rådet att hålla avstånd till ockupationsmakten.

https://twitter.com/mdmitri91/status/1546590128881147907

Citat:
Ursprungligen postat av DirtyDiggerNick
--- OBS RYKTE!! ----

Så med reservation för att det bara är en twitterstorm men:

Fler och fler rapporter om att ett par Archer (siffra nämnd är 4st) är operativa i Ukraina börjar dyka upp. En del är från sensationskonton som bara sprider dynga, men en del är från konton som har i alla fall lite förmåga att inte bara sprida dynga.

Detta skulle innebära att Ukraina tränat på systemen i Sverige i hemlighet och att man lyckats få ned dem i hemlighet och operativa utan att det läckt.

Jag skulle igår gett det ryktet 0% sannolikhet
Idag så ger jag det ca 5% sannolikhet

Här gäller: pictures or it did not happen

Det finns en del som talar mot detta, och inga konton med tung cred och trackrecord i att sprida korekta nyheter först har hoppat på detta ännu.

Stämmer det så kommer det bekräftas inom 48h då det är svårt att dölja användandet på plats om de används.

Stämmer det så kommer jag gå runt och vara stolt över att vara Svensk och stolt och glad över att vi har en regering som fattat goda beslut i denna fråga.

Det dök upp en tråd här på forumet för ett par veckor sen där ts var upprörd över att försvarsmakten med kort varsel utrymmde nåt skjutfält. De kanske övade där.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AverageRetarded
Ni är vidriga människor som vill att civila skall dö.

Stunden du börjar hjälpa en främmande makt så är du inte civil längre.

Dödsstraffen avskaffades i Sverige 1921 men i krigstid hade vi kvar dödstraffet ända till 1972 - och då gäller det vid rättegångar efter krig osv - så allvarligt är det med förräderi och spionage under krig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in