2022-07-12, 11:53
Avstängd
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Per-Olof.H
Är det dessa man menar med "orch" ?
https://youtu.be/UBhNfe1SWuQ?list=PLnuQglaLr8SuEQ-VO6ImWsJYaX7UtuXtm

Nej. När man menar med och är att dom är mongoler.
Citera
2022-07-12, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Du har tokfel! Ryssarnas veto i FN deras stora energi och råvaruexport och deras stora inflytande världen över talar kraftfullt emot dig...

Nej, det har jag inte. Vetorätten har bara begränsad effekt eftersom de flesta länderna i alla fall kan kringgå den om de vill. Vetorätten hindrar mest det internationella samfundet att vidta åtgärder där åtgärder verkligen skulle behövas för att skydda människoliv. Det frekventa nyttjandet av vetorätten som Ryssland (och USA) ägnar sig åt är snarast missbruk av densamma, oftast till nackdel för människor i utsatta länder.

Energi- och råvaruexport? Jo, men det mesta av det är råvaror som som mänskligheten måste dra ner användandet av om vi ska överleva. Fossila bränslen är inte framtiden om vi blir över 10 miljarder människor om 78 år. Och just nu rear ju Ryssland ut bränslet till lägstbjudande och cashar in en massa pengar som man inte kan köpa något för...

Och stort inflytande i världen? Jo, man har inflytande i många korrumperade stater som styrs av diktatorer. Säg mig, vilka av de länder som Ryssland har inflytande i eller samarbetar med skulle du vilja bo i? Kuba? Venezuela? Nicaragua? Nordkorea? Eritrea? Kina? Iran?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Du får skälla på CNN inte mig.

Du sitter och sprider dynga utan att källgranska saker och ting. Gör lite research själv istället, det tar dig 15 minuter att bilda dig en egen uppfattning av en händelse.

Till och med ryska källor är efter gårdagens attack ute och oroar sig på sociala medier för att Ryssland inte har något svar på HIMARS. Vilket leder till att deras ammunitionsdepåer smäller varje natt.

Ryssland är också helt beroende av järnväg för sin logistik, vilket gör så att ryssen inte har möjlighet att flytta sina depåer mer än 8 mil från frontlinjen. Så det ska bli spännande att se vad som händer under de kommande månaderna.
Citera
Medlem
Citronitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Och sen är det ju faktiskt så att Ukraina också närsomhelst kan utvisa ryska medborgare till Ryssland. Alla ukrainare som antar erbjudandet kan utvisas ur Ukraina. Bra erbjudande: du slipper slåss för Ukraina, men du får fixa jobb, bostad och försörjning med hjälp av de sociala myndigheterna i ditt nya hemland Ryssland....

…och du lär bli tvungen att slåss för Ryssland.
Citera
2022-07-12, 11:55
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Alla sitter inte och tänker extremt mycket på sin nationella identitet. En del vill helt enkelt inte slåss i det här kriget. Om de kan undvika det till priset av ryskt medborgarskap så betalar en del gärna det. Största utmaningen blir kanske att få det ryska passet rent fysiskt.
Haha!!! Du är en riktig spin doctor. Nu ska vi alltså ha förståelse för att Ryzzsvinen angripit ett land i uppenbart syfte att ockuperade och folkmörda och vi ska se deras sluga medborgarskaps tilltag som humanism.
Citera
2022-07-12, 11:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Och i Butja så fanns det inga döda lik utan alla var levande skådespelare som lagt sig på marken. Som "bevis" användes ljusreflexer och speglar...

Att den ryska desinformationen skulle ge sig på detta var helt väntat. Det började med lögnen att ryssarna hade sprängt sönder ett par HIMARS-system. Nästa steg verkar vara att låtsas att alla mål som HIMARS slagit ut är civila mål utan militärt innehåll. Det verkar vara dagens taktik...

Men de får kämpa hårt för att lyckas. Det finns som sagt bildbevis:

CNN filtrerar inte bort allt. De rapporterar även vad andra sidan säger emellanåt. I detta fall är det ett officiellt uttalande från en hög officiell person i området.

Men bilder visar att han ljuger. Vilket är väntat eftersom han styrs av Moskva.
Anonym twitttrare på nätet. Trust me bro'!

När jag först la ett inlägg om detta i morse sa jag att jag åtminstone skulle försöka fram någon form av bekräftelse.
Citera
2022-07-12, 11:56
Medlem
Citronitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Så du är för dödsstraff om man inte slåss för sitt land? Lite udda. Men om såna som du får bestämma, lär de som inte vill gå med i AFU kunna få asyl i en del länder.

Vet inte hur du tänker men dessa stöder fienden, dvs är fienden.
Citera
2022-07-12, 11:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dodri
Du sitter och sprider dynga utan att källgranska saker och ting. Gör lite research själv istället, det tar dig 15 minuter att bilda dig en egen uppfattning av en händelse.

Till och med ryska källor är efter gårdagens attack ute och oroar sig på sociala medier för att Ryssland inte har något svar på HIMARS. Vilket leder till att deras ammunitionsdepåer smäller varje natt.

Ryssland är också helt beroende av järnväg för sin logistik, vilket gör så att ryssen inte har möjlighet att flytta sina depåer mer än 8 mil från frontlinjen. Så det ska bli spännande att se vad som händer under de kommande månaderna.
Skulle tro att det finns ryssar som oroar sig. Det säger absolut inget faktiskt.

Däremot om CNN förmedlar officiella uppgifter från ryssarna. Behöver naturligtvis inte vara sanna men ändå.
Citera
2022-07-12, 11:57
Medlem
KillPus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Nej, det har vi inte någon aning om.

Men jag antar att ukrainarna inte är särskilt populära i Kherson efter detta. Vi kan ju fråga dem. Inte alla är ryssar som bor där vad jag förstår.

Kherson är ukrainsk stad. Ryssråttorna är i minoritet där. Så alla sorters ukrainska angrepp mot er orcher välkomnas.
Citera
2022-07-12, 11:58
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Finns massor av ukrainare i östra ukraina om man säger som så. Det är nog väldigt mycket tips som rings in till ukrainarna, även under pågående attacker.

Är så himla lätt, det är bara att uppge vilket hus det är och så vet man exakt var på kartan huset är och ställer in artilleriet på just det huset.

Jag tror det är ganska svårt att transportera militär utrustning utan att civilbefolkningen ser det och det är ett stort problem för ryssarna. Hur de kommer att lösa det vet jag inte eller vågar inte tänka på.

Det gör jag. Där finns många obehagliga lösningar. Falska tips, tvångsförflyttningar, avrättning av misstänkta tipsgivare (där man aldrig kommer få veta om de verkligen samarbetade med AFU). Transporter med civila fordon.

Bägge sidor använder redan dessa i viss mån. Men det kan bli mycket värre. Därför bör man fredsförhandla, och bägge sidor bör ge efter lite, demilitarisera och släppa in FN-styrkor.
Citera
2022-07-12, 11:58
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Citronita
…och du lär bli tvungen att slåss för Ryssland.
Exakt. Ryzzarna har snart lyckats få alla någotsånär friska män i de nya u-landsfantasiländerna Luganda och Donbabwe dödade som kanonmat. Det är verkligen ryzzarnas uppsåt, få ukrainska medborgare dödade.

Etnisk rensning. Ryzzsvinens paradgren.
Citera
2022-07-12, 12:00
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForumApache
Haha!!! Du är en riktig spin doctor. Nu ska vi alltså ha förståelse för att Ryzzsvinen angripit ett land i uppenbart syfte att ockuperade och folkmörda och vi ska se deras sluga medborgarskaps tilltag som humanism.

Jag vet inte vad du får ut av att fantisera om vad jag har sagt, men föreslår att du håller det för dig själv, där är ganska många läsare här. Moderatorer kan ta bort bägge dessa inlägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in