Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2022-07-12, 10:31
Medlem
SkattefriZons avatar
Det är inte ofta som man hör någon prata om att vi och alla andra borde skära ner på militären.

Ungdomarna har miljöpsykos och kämpar uppenbarligen inte för det. Alla partier är superglada att vi nu är del i en kärnvapenmakt.

Själv är jag för ett starkt svenskt försvar och att vi inte går med i NATO. Så jag är väll inte mycket bättre själv. Men tycker ändå att det är lite för tyst från pacifisterna. Dom behövs för att få balans i systemet tänker jag.
Senast redigerad av SkattefriZon 2022-07-12 kl. 10:35.
Citera
2022-07-12, 10:34
Medlem
ayeflatowls avatar
För pacifister inte inser att fred skapas med våld och att tyranni skapas av självgodhet.
Citera
2022-07-12, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkattefriZon
Det är inte ofta som man hör någon prata om att vi och alla andra borde skära ner på militären.

Ungdomarna har miljöpsykos och kämpar uppenbarligen inte för det. Alla partier är superglada att vi nu är del i en kärnvapenmakt.

Själv är jag för ett starkt svenskt försvar och att vi inte går med i NATO. Så jag är väll inte mycket bättre själv. Men tycker ändå att det är lite för tyst från pasifisterna. Dom behövs för att få balans i systemet tänker jag.
Vi har redan skurit ner försvaret från ett av Europas starkaste försvar med världens fjärde största flygflotta till en hbtq lekstuga med gratis mensskydd.
Citera
2022-07-12, 10:38
Medlem
SkattefriZons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ayeflatowl
För pacifister inte inser att fred skapas med våld och att tyranni skapas av självgodhet.

Jag tror delvis att fred skapas med våld. Men det är inte det tänket som kommer ge ringar på vattnet till att skapa fred på en större nivå.
Citera
2022-07-12, 10:38
Medlem
Hadrians avatar
Si vis pacem, para bellum (om du vill ha fred, förbered för krig). Om du tror att vara svag och patetisk får en angripare att besinna sig istället för tvärtom så är du naiv, men du är i alla fall ingen idiot som de som lurats till att tro att det är en bra idé att gå med i NATO eftersom vi p.g.a. nedrustning är för svaga för att försvara oss själva, istället för att rusta upp på egen hand.
Citera
2022-07-12, 10:39
Medlem
SkattefriZons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qnazzibo65
Vi har redan skurit ner försvaret från ett av Europas starkaste försvar med världens fjärde största flygflotta till en hbtq lekstuga med gratis mensskydd.

Hahaha jag håller med. Men det finns ändå väldigt bra saker med folk som är helt i mot krig och dom finns det väldigt få av.
Citera
2022-07-12, 10:41
Medlem
ayeflatowls avatar
Citat:
Jag tror delvis att fred skapas med våld. Men det är inte det tänket som kommer ge ringar på vattnet till att skapa fred på en större nivå.

Göra krig omöjligt är knappast en värld man vill leva i heller. Fred till varje pris är inget ideal man ska söka.
Citera
2022-07-12, 10:45
Medlem
SkattefriZons avatar
Citat:
Göra krig omöjligt är knappast en värld man vill leva i heller. Fred till varje pris är inget ideal man ska söka.

Absolut. Är själv liberterian och tycker att alla ska ha rätt till att bära pistol. Att skydda sig är en mänskligrättighet.

Men om det finns mer folk som bara kämpar för fred så tror jag det är bra för balansen. Nu känns det som att dom inte finns någonstans.
Citera
2022-07-12, 10:48
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:

Själv är jag för ett starkt svenskt försvar och att vi inte går med i NATO. Så jag är väll inte mycket bättre själv. Men tycker ändå att det är lite för tyst från pasifisterna. Dom behövs för att få balans i systemet tänker jag.

Handlar väl ytterst om hur vi vill leva i vårat land, det vi har vill vi försvara, de som verkar för att minska försvaret har inget intresse av vårt sätt att leva.
Citera
2022-07-12, 10:49
Medlem
ayeflatowls avatar
Citat:
Absolut. Är själv liberterian och tycker att alla ska ha rätt till att bära pistol. Att skydda sig är en mänskligrättighet.

Men om det finns mer folk som bara kämpar för fred så tror jag det är bra för balansen. Nu känns det som att dom inte finns någonstans.

Istället för att tvinga folk kämpa för fred så vore det bättre om man låter folk vara. Lite som när USA ska blanda sig i alla konflikter på planeten i jakt efter mer makt. Vi hade haft bra mycket färre krig om folk slutade lägga sig i skit de inte hade att göra med.
Citera
2022-07-12, 10:52
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Tycker nog att det är det man hör mest.

Vi har nedrustat sedan lång tid tillbaka, och nu står vi här med något som inte kan försvara oss mot ryssen, utan hjälp av NATO.

Känner att denna nedrustningshets bara blev kontraproduktiv för ivrarna.
Citera
2022-07-12, 10:54
Medlem
SkattefriZons avatar
Citat:
Istället för att tvinga folk kämpa för fred så vore det bättre om man låter folk vara. Lite som när USA ska blanda sig i alla konflikter på planeten i jakt efter mer makt. Vi hade haft bra mycket färre krig om folk slutade lägga sig i skit de inte hade att göra med.

Håller helt med dig. Jag menar inte att man ska tvinga folk till att kämpa för fred. Tycker bara det är konstigt att fler inte gör det och att det är bra för balansen om dom också finns. Men dom är väldigt frånvarande.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in