2022-07-12, 09:43
Medlem
S.Jorgens avatar
Såg bilden på flickan i sjukhussängen som delats av föräldrarna. Det gick en rysning i hela kroppen! Fy fan!
Stackars barn och stakars anhöriga som tvingas gå igenom detta helvete!

Detta oprovocerade våld som dagligen begås mot våra barn och ungdomar såg man inte när jag växte upp på 80-talet.
Förnedringsrån och barnvåldtäkter! Det är så jäkla hänsynslöst!

Någon som vet om det räknas som hatbrott? Eller det gäller endast åt ett håll??
Citera
2022-07-12, 09:46
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Återigen, du är tredje personen som inte verkar sett vad hon skrivit.
Hon har varken skrivit att hon behöver pengar till operation eller eventuell begravning, hon har skrivit att ungen ska ha saker.

Det är enda anledningen jag tyckte det var skumt och lågt.
Hade hon skrivit att dom behövde pengar för begravning hade jag absolut inte sett nåt fel i det.
Nu var det väl frivilligt att ge pengar till insamlingen, eller? Står alla fritt att be om pengar, du har ett val att låta bli att ge om du inte gillar syftet.

En annan sak: Tråden påstår att sjukvården avvaktar med att väcka flickan. Har det stått i media eller kommer uppgiften från säker källa?
Citera
2022-07-12, 09:49
Medlem
Myndigheterna skyller på EXTREM sekretess för att förövaren är under 15 år.

Vi medborgare får alltså inte veta på vilken ort GM befinner sig. Inte heller om han hålls ”inlåst” eller om han är fri att spankulera på gator och torg på sin nya ort?

Det enda soc.tanten kanske gör är en slags plan om att han skall försöka sluta med att försöka mörda flickor. GM lovar det och går sedan ut i sin nya stad och ser sig om.

Säkerligen med ny eller skyddad identitet också för att underlätta för honom framöver.

Vi medborgare har rätt att veta om han är fri att gå ute bland allmänheten eller inte. Om nu i förvar har vi senare rätt att få veta när förvaringen upphör. Det kan omöjligen vara sekretess på just det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trumpisking
Enligt svenska register är han född 2009, men enligt uppgift har mamman vid något tillfälle sagt att han kanske är två år äldre, därav kan man kanske tro att även hon är rejält svagbegåvad

Det kanske inte är hennes barn. De åker väl till Afrika och hämtar hit släktens alla ungar. Klart hon inte är säker på åldern isåfall. Hur de bär sig åt för att lura svenska myndigheter känner jag inte till. Men jag har sett en tjej som verkade gravid. Så försvann det paret ett tag. När jag såg dem igen så var tanten inte gravid längre. I en sittvagn satt ett barn. När jag ville titta på barnet så avlägsnade de sig illa kvickt. Det där barnet var inte nyfött. Ett par, tre år var han säkert. Paret försvann snabbt från lägenheten och området och en ny afrikansk familj bosatte sig i lägenheten.
Senast redigerad av Ajabaja555 2022-07-12 kl. 09:58.
Citera
Avstängd
nidbilds avatar
Är GM en analfabet/afrikan?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alwaysright
Killen är förmodligen en tickande bomb!

Vi behöver veta var han håller hus, hur han ser ut, hur mamman ser ut, hur han bevakas/inte bevakas!

Vi måste kunna skydda våra barn!

Fram med web-adresser där det finns uppgifter om nu Flashback är så ”hänsynsfull” mot detta monster och förbjuder adresser m.m.

Har det plötsligt dykt upp en svart tonåring i en soc lägenhet med neddragna gardiner? Var är det troligt att han hamnar? Soc byter ju klienter mellan sig. Vilka brukar Skellefteå ha samarbete med?

I ett sånt här fall tror jag nog att det kan vara varsom i Sverige. Men generellt sett skulle jag säga samarbete med Piteå och Kalix
Citera
2022-07-12, 09:50
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Det är väl så enkelt att i Sverige finns det bidrag och bostäder gratis. Säkerligen lite tuffare i Italien.

Om de är för Sudan så har modern och barnen möjligtvis kommit till Sverige som kvotflyktingar efter någon tid i FNs flyktingläger (som ofta ligger nära krisområden, Syd Sudan ska tydligen vara särskilt grisigt med extremt, ofta sexualiserat, våld, barn våldtas och misshandlas eller dödas inför ögonen på mödrar som ett medel att driva bort dem). Fadern har kanske inte befunnit sig i flyktinglägret och därmed inte på plats där när UT söktes på plats utan tog sig över Medelhavet och gick i land i Italien som då blev första asylland för honom. Familjen i Sverige kan inte få UT där på grund av familjeåterförening innan han har jobbat ett tag och kan visa att han kan försörja sig själv och sin familj. Och omvänt, hon kan inte ta hit maken om hon haft föräldrapenning på grundnivå varvat med etableringsersättning och eventuellt andra arbetsmarknadersättningar (eller vårdbidrag om den utvecklingsstörde sonen bedömts ha sådant tillsynsbehov).

Det här kan vara en faktor att väga in varför "tanterna på soc" inte "gör något". Staten ställer krav i lagstiftning och håller kommunerna som ansvariga men reserverar sig själva för att driva "kvalitetsmässig" standard för vården där inte bara tillgängliga platser saknas utan uppföljning och utvärderingar görs inte heller i någon utsträckning.

https://www.expressen.se/ledare/denn...riminaldramat/
Citera
Medlem
Alwaysrights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alwaysright
Killen är förmodligen en tickande bomb!

Vi behöver veta var han håller hus, hur han ser ut, hur mamman ser ut, hur han bevakas/inte bevakas!

Vi måste kunna skydda våra barn!

Fram med web-adresser där det finns uppgifter om nu Flashback är så ”hänsynsfull” mot detta monster och förbjuder adresser m.m.

Har det plötsligt dykt upp en svart tonåring i en soc lägenhet med neddragna gardiner? Var är det troligt att han hamnar? Soc byter ju klienter mellan sig. Vilka brukar Skellefteå ha samarbete med?

Kan vi få bekräftar att detta är rätt kille?
Vi skulle ha en bild på mamman också! Hur många barn finns det i familjen? Åldrar på dessa?

Det borde inte vara så himla svårt att lokalisera dem:
- insprängd bostadsrätt soc lägenhet
- mindre radhus
- vandrarhem (mindre troligt)
- hotell
- psyk institution
- utomlands?
Socialutskottet i Skellefteå borde inte vara helt vattentätt efter en sådan händelse! Vilka bilar använder soc? Hur länge har bilarna varit borta? Små spår läggs samman så har vi snart hela bilden!
Citera
Medlem
allegragellers avatar
Aftonbladet har en ny artikel:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...vid-moro-backe

”De fick höra att en skadad flicka låg en bit ner i skogen och att någon måste ringa 112. När Agnes och Thomas gick närmare och såg flickan agerade de direkt.
Det var Thomas som satt med flickan i väntan på att polisen och räddningspersonalen skulle komma.
– Jag höll hela tiden koll på henne, säger Thomas.”

”Han såg att flickan var allvarligt skadad och lyckades hålla sig lugn trots den tumultartade situationen.
Samtidigt stod Agnes kvar uppe vid vägen för att polisen skulle hitta fram till platsen.
– De kom fram otroligt fort och det dröjde inte länge innan ambulansen kom också, berättar Agnes.”

Tyvärr inga nya uppgifter om flickan och hennes tillstånd.
Citera
2022-07-12, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Camelot
Då MGM tidigare misstänkts för att ha utfört olika överfall/försök till överfall på kvinnor/tjejer... Vet någon vilken typ av åtgärd samhället gjort för att skydda allmänheten? Jag läste om att han fick byta skola en gång, men det har inte hjälpt.

Jag är ganska säker på att byte av skola (från integrerad till särskoleklass var innan överfallet i gångtunneln.
Citera
2022-07-12, 09:52
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
De bedömde att de skulle väcka flickan igår.

Det gick inte, sorgligt och fruktansvärt.

Ganska väntat. Det går ju vissa rykten om att negern förmodligen har stått och stampat henne i huvudet rejält.

Det kan tyvärr stämma med tanke på att hennes huvud såg ordentligt svullet ut.
Citera
2022-07-12, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommardagen
Myndigheterna skyller på EXTREM sekretess för att förövaren är under 15 år.

Vi medborgare får alltså inte veta på vilken ort GM befinner sig. Inte heller om han hålls ”inlåst” eller om han är fri att spankulera på gator och torg på sin nya ort?

Det enda soc.tanten kanske gör är en slags plan om att han skall försöka sluta med att försöka mörda flickor. GM lovar det och går sedan ut i sin nya stad och ser sig om.

Säkerligen med ny eller skyddad identitet också för att underlätta för honom framöver.

Vi medborgare har rätt att veta om han är fri att gå ute bland allmänheten eller inte. Om nu i förvar har vi senare rätt att få veta när förvaringen upphör. Det kan omöjligen vara sekretess på just det.

Jag hatar svensk sekretess
Framförallt när det gäller minderåriga
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in