Citat:
Ursprungligen postat av
01juni2022
Om jag skulle skriva mig på Strömgatan 18 i Stockholm, hur stor är sannolikheten att ansökan går igenom utan några kontroller?
Extremt stor sannolikhet.
Jag har anmält en snubbe som skrivit sig hos mig utan lov,eftersom det ramlade in ständiga brev från Kronofogden inte adresserat till mig. Då jag lyckades spåra honom (En ungersk storbedragare med flera domar i Lexbase) Så har skattemyndigheterna (Och folkbokföringen) ännu ett år inte reagerat på min anmälan. Samt att jag har haft Kronofogden knacka på dörren en gång ( Men hon var förstående och antagligen redan visste på förhand) samt 3st. Civilpoliser som trängde sig in i min lägenhet för att söka igenom den strax efter det.
Känns ju sådär. Så. Nej Du får inget som helst meddelande av någon myndighet om någon jeppe får för sig att skiva in dig på din adress. Du dras med det. I mitt fall har det inte hänt någonting alls på 18 månader. Myndigheterna har antingen ett berg av liknande anmälningar att gå igenom, eller så vet man helt enkelt inte hur man går tillväga för att skydda mig som laglydig medborgare som inte tycker om att vara officiell sambo med en kriminell person

Jag är alltså officiellt registrerat i alla register för att vara sambo med en person i samma ålder som mig i en etta där jag har mitt förstahandskontrakt. Och jag kan alltså inte göra ett skit åt det.