Citat:
Ursprungligen postat av
FiF
Självklart ska public service främja jämställdhet inom idrotten såväl som i alla andra sammanhang eftersom även kvinnor betalar för public service.
Jämställdhet innebär INTE att det är 50% män och 50% kvinnor överallt i samhället. Eller ens i alla TV-program.
I så fall så skulle alla Sveriges kvinnor t ex skickas ut på militärtjänst. Varför tiger feministerna om militärtjänsten...
Fotboll har förresten en hel del gemensamt med militär verksamhet, vad gäller att besegra en motståndare med styrka, snabbhet, intelligens, lagarbete och taktik.
Nej, jämställdhet innebär att ingen ska diskrimineras pga kön. Om det sedan är 90% av det ena könet och 10% av det andra könet i en verksamhet, så är det inget problem. Att kvotera är motsatsen till jämställdhet.
Damfotbollen har sin plats i samhället, men den har inte den dignitet som SVT desperat försöker ge den med folkets skattepengar. Folket ska få den idrott folket vill ha, INTE den idrott SVTs chefer vill ha.
SVT Sport ska ställa sig den enkla frågan: Vad VILL svenska folket se? De ska INTE sitta och räkna hur många män eller kvinnor som "syns" i TV, och därefter bestämma vad folk, enligt dem, BÖR se.