2022-07-12, 03:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Du kanske kan informera då jag inte vill ringa och störa någon nu mitt i natten...
Googla intervjuer som sagt. Jag skulle kunna ge exempel men alla har ju inte samma anledning så det är lika bra att leta tills du tycker dig ha fått den info du behöver. Annars är väl de vanligaste anledningarna ganska allmänt känt men många här inne tycks ju inte ha så bra koll på allmänt kända saker. Bra med nytänk, dåligt med nytänk baserat på okunskap.
Citera
2022-07-12, 03:43
Medlem
Inget annat land i världen skulle acceptera något sådant.

Det är ju som en ockupation och ockupanterna vill införa rubel samt ryska helgdagar.
Citera
2022-07-12, 03:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anvandareutannamn
Alltså är vi överens om att kristendomen i dess ursprungliga form inte är bättre än islam i sin ursprungliga form utan det är den kringliggande kulturen som utgör hela skillnaden. Bra. Då kommer vi till resten. Den kristna religionen har under de senaste seklerna succesivt förändrats och anpassats allt eftersom samhället förändrats och många har även helt övergivit religionen. Anledningen till att detsamma inte skulle kunna ske med islam är enligt dig att religionsutövarna tillhör en grupp lägre begåvade människor som inte kan ta vara på sig själva. Nu stämmer inte detta och om man letar går det visserligen att hitta bevis men det går fan att hitta bevis för att jorden är platt också om man letar. Frågan är vad som fick dig att börja leta? Varför är det så viktigt för dig att vara bättre? Även om du var bättre, skulle du inte vilja hjälpa dessa människor då?

Varför skulle jag vilja hjälpa någon som inte kan och vill hjälpa sig själv? Att muslimer i snitt har ett lägre IQ än i väst är ju knappast någon hemlighet, finns decennier och miljoner datapunkter som styrker detta.

Du verkar tro att skillnaden ligger i religionen, och jag anser att det ligger i folket. Kusingifte är standard i arabländerna, men här är det något sjukligt. De måste ju veta av hälsoriskerna vid detta laget?

Vill de ha hjälp så är det bara att flytta tillbaka till mellanöstern så kan Sverige skicka ner en säck med pengar, investera i infrastruktur och hoppas de kan lösa det.

Problemet i sig är att människorna är helt enkelt inte gjorda för ett modernt samhälle. Gång på gång så åker västerlänningar ner till Afrika för att bygga brunnar så att man skall kunna få det bättre, och ha rent dricksvatten. Gång på gång sker också samma sak, att någon kriminell person tar kontroll över brunnen tills att allt fallerar och man får gå tillbaka till att dricka avloppsvattnet.

Om man inte är smart nog att förstå att alla kan tjäna på att jobba tillsammans i ett samhälle så har man inget där att göra. Vad hade hänt om alla människor i alla länder varit sådana ynkryggar som de i Somalia och Mellanöstern? Tänk om alla människor runt om i världen hade flytt till de fungerande länderna vid första motgången, hur länge tror du att ett sådant system hade fungerat, givetvis inte länge alls.
Citera
2022-07-12, 04:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Med tanke på den mångkultur vi har i Sverige så kanske vi kan få ledigt halva året?
Många är ledig hela året.
Citera
2022-07-12, 04:49
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Några få muslimer skapar krig. Liksom att några få kristna skapar krig. Sedan blir alla offer. De som flyr vill uppenbarligen inte ha krig och om de hade haft turen att födas i Sverige hade de arbetat som vilken svensk som helst.

Varför beter de sig då som i sina hemländer? Varför ser de inte till att lära sig svenska och skaffa ett jobb när de kommer hit?
Citera
2022-07-12, 04:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Utmärkt om man kan få en personlig pott med röda dagar. Jag själv ser inte 1:a maj som speciellt värt att fira, men skulle gärna vara ledig på 4 maj.

Att ett Jehovas vittne skulle behöva vara ledig på vår påskhelg istället för deras påsk? Att en jude behöver vara ledig på jul istället för att vara ledig under hanukka eller vad den heter.
vad händer 4 maj?
Citera
2022-07-12, 04:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Varför beter de sig då som i sina hemländer? Varför ser de inte till att lära sig svenska och skaffa ett jobb när de kommer hit?
Varför skulle de bidragen regnar över dem ändå, dessutom ser de det som jizya
Citera
2022-07-12, 05:00
Medlem
heggeness avatar
Ett mycket bra förslag från Nyans, vi får hoppas att de klarar spärren och kan driva frågan.

Många länder har redan liknande system, det är en själklarhet i ett öppet tolerant samhälle. Så våra muslimska vänner känner sig mer välkomnade som dem de är.
Citera
2022-07-12, 05:01
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Hade du själv velat bo i Rwanda? Det kanske inte är öppet krig men det är nog så mycket konflikter och andra problem. Människor flyttar inte till Sverige för att förstöra. De hoppas på en framtid och många är ännu barn.

Faktafelet handlade om att det inte finns hundra länder där majoriteten av befolkningen är muslimer.

Det är svårt att dra all muslimer över en kam när det gäller respekt. Det är klart att det finns idioter men det finns idioter bland alla folkgrupper. Problemet när man tillhör en minoritet är att vad man än gör kan det tolkas som ett tecken på att man är en lat odugling i fall att åskådaren vill tolka det så. Många invandrare gör verkligen sitt bästa (och alla muslimer är inte invandrare) men man väljer ju att se det man vill se.

Om invandringen av flyktingar hade stoppats hade folk i Sverige kanske fått det bättre men flyktingarna hade det inte och deras problem är betydligt större än våra. Hur menar du att de behandlas bättre förresten?

Vad tror du är orsaken till att muslimer väljer att bosätta sig i Sverige? Det är en intressant fråga för jag tror inte att någon i den här tråden har svarat på den hittills utom jag några gånger.

Hade jag fått välja mellan Rwanda och ett krigshärjat land hade jag valt Rwanda. Och är primärskälet att söka skydd från krig så duger Rwanda alldeles utmärkt. Vill man däremot ha ett bättre liv kan jag förstå att man inte vill bo i Rwanda, men ett bättre liv är varken asylgrundande eller en mänsklig rättighet och än mindre Sverige skyldighet att erbjuda.

Det kan hända, men deras problem är inte Sveriges problem. Sveriges ansvar är gentemot sina egna medborgare som betalar skatt. Inte resten av världens. Förtur till bostäder, billigare vård etc.

För bidragen såklart. Och för att de kan göra vad de vill utan att samhället säger ifrån. Finns en anledning till att Sverige och Tyskland är mest populärt i asylshoppandet och att de inte vill bo i Kroatien, Serbien Montenegro, Bulgarien etc.
Citera
2022-07-12, 05:10
Medlem
Vi borde egentligen ersätta alla kristna dagar. svenskar är inte kristna, inte många iallafall
Citera
2022-07-12, 05:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Khabat
Det är väl verkligen inget orimligt krav med tanke på hur många muslimer som bor i detta land. Förvånad att det inte har hänt ännu, ärligt talat. Fega politiker?

Allah akbar

Allah akbar på dig själv. Är du islamist?

Det kanske borde vara mindre muslimer här? Inga alls kanske?
"Gäster" som talar om för värden hur det skall vara, brukar åka ut.

In nomine Patris et Fili Spiritus Sancti. Vade retro
Citera
2022-07-12, 05:26
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnullaBella
Allah akbar på dig själv. Är du islamist?

Det kanske borde vara mindre muslimer här? Inga alls kanske?
"Gäster" som talar om för värden hur det skall vara, brukar åka ut.

In nomine Patris et Fili Spiritus Sancti. Vade retro

Det kan man såklart tycka vilket inte heller är helt orimligt men utöver det så är det ändå rätt så naturligt att det dyker upp ett parti som Nyans med muslimer som börjar kräva mer och mer anpassning av det svenska samhället.

Gruppen blir allt större och större vilket inte helt osannolikt kommer leda till dessa förändringar genom våld om det inte går på den demokratiska vägen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in