2022-07-12, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sittnerpajas
Passar det inte kan man ju ta nästa bananbåt tillbaka.

Deras länder är skit för att de är korkade och följer en religion utan någon rationalitet och moralisk värdegrund. Undermänniskor som skapar ett dåligt samhälle för sig själva, där de sedan vill fly till ett vettigt och fungerande samhälle så att de kan ta och förstöra det med.

Skicka hem svartingarna så kan de sitta och klaga på en kamel i Afghanistan eller Somalia.
De följer en religion utan värdegrund tycker du? Som jag redan skrivit i den här tråden: "Det finns två begrepp som måste redas ut här: religion och kultur. De går visserligen många gånger hand i hand men försök ändå att tänka bort det sistnämnda. Jämför endast den kristna religionen med den muslimska utan att väga in utövarna eller samhället där den mestadels utövas. Om du då kan hitta fler anledningar till att den kristna religionen är mindre korkad är tvärt om så skriv dem gärna. Jag är genuint intresserad av att få veta.

Vad gäller kulturen är det som sagt en annan sak. Om kristendomen hade tolkats nu som den gjorde på 1800-talet när världen var ett helvete hade nog inte islam varit mycket värre. Hur religionen tolkas ändras dock utifrån hur samhället är uppbyggt och införandet av en och annan muslimsk helgdag kommer fan inte att leda till världens undergång även om det kan kännas obehagligt med förändring."

Alltså, vad är det som är så mycket bättre med kristendomen?
Citera
2022-07-12, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Eller så väljer man att fly(tta) till ett muslimskt land där allt redan är anpassat efter islam. Men just det, det finns ju bara 39 stycken. Attans! Vilken tur att ett land med totalt olik kultur finns som de kan välja... Långt bort ligger det också.
Som jag redan skrivit typ tio gånger i den här tråden: flyttar man till Sverige har man uppenbarligen en jävligt bra anledning. Prata med några som gjort det så får du se!
Citera
2022-07-12, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikLarsson99
Dom är inte våra medborgare.
Och inga människor med känslor heller eller? Bara för att du föddes här förtjänar du av någon outgrundlig anledning hundra gånger mer?
Citera
2022-07-12, 02:16
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anvandareutannamn
Som jag redan skrivit typ tio gånger i den här tråden: flyttar man till Sverige har man uppenbarligen en jävligt bra anledning. Prata med några som gjort det så får du se!
Och inga länder där man lätt kan smälta in och trivas i kulturen kan någonsin vara aktuella?
Citera
2022-07-12, 02:20
Medlem
Citat:
De följer en religion utan värdegrund tycker du? Som jag redan skrivit i den här tråden: "Det finns två begrepp som måste redas ut här: religion och kultur. De går visserligen många gånger hand i hand men försök ändå att tänka bort det sistnämnda. Jämför endast den kristna religionen med den muslimska utan att väga in utövarna eller samhället där den mestadels utövas. Om du då kan hitta fler anledningar till att den kristna religionen är mindre korkad är tvärt om så skriv dem gärna. Jag är genuint intresserad av att få veta.

Vad gäller kulturen är det som sagt en annan sak. Om kristendomen hade tolkats nu som den gjorde på 1800-talet när världen var ett helvete hade nog inte islam varit mycket värre. Hur religionen tolkas ändras dock utifrån hur samhället är uppbyggt och införandet av en och annan muslimsk helgdag kommer fan inte att leda till världens undergång även om det kan kännas obehagligt med förändring."

Alltså, vad är det som är så mycket bättre med kristendomen?

Det som är bättre med kristendomen är att i väst så finns det väldigt få kristna. Protestanter har nu blivit såpass smarta att de förstår att all religion är skit och ingenting som hör hemma i ett modernt samhälle.

Det finns tydliga kopplingar mellan lägre intelligens och bildningsnivå och just religion. Att sedan muslimer är den enda religiösa grupp som är fundamentalister ökar ju då givetvis de negativa aspekterna av denna religion. Sedan är det att följarna av islam samtliga kommer från länder där de lever på medeltiden, det framgår väldigt tydligt att snitt-IQn i Somalia och mellanöstern är klart lägre in i västvärlden och östasien.

Därför ser vi problemen, de bor i lerhyddor och flyr från krig skapat av sin egna religion och dess kulturella problem. Sedan åker de halva världen runt för att hamna i ett vettigt land som de sedan vill förpesta med sina bakåtsträvande ideal och idéer. Detta är parasiter som man inte kan ge någon mark till alls, för allt de kan göra är att lyfta bidrag och utnyttja system och institutioner. Därför ser vi problem som aldrig tidigare funnits, t.ex. mängden som går på bidrag eller problem med att boka pass. Passbokning var aldrig något problem tills man tog hit kroknäsorna.

Om man vägrar assimilera sig så passar man inte i västerländska samhällen och bör således bli hemskickade med bästa bananbåt, eller dumpa dem vid gränsen så kan de klara sig bäst de vill. Sverige har gett dem ett försök men de lyckades inte att dra sitt strå till stacken.
Citera
2022-07-12, 02:22
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Våra förfäder byggde upp Sverige. Inte vi. Vi hade tur att födas här och andra hade det inte men våra förfäders bragder är inte våra.

Det stämmer säkert att de flesta muslimska länder inte hade uppskattat om kristna flydde dit heller men det betyder inte att länderna hade gjort rätt i att inte respektera invandrarna. Det är ett faktafel att det finns flera hundra muslimska länder och du skriver som att folk kan välja vilket land de tvingas bo i. Man flyr aldrig utan anledning. Det är klart att det är fysiskt möjligt att återvända men är det värst att tvingas dela land med en annan kultur eller att tvingas fly från sitt land för att det är ett sådant helvete?

Vi har tagit vid där våra förfäder slutade genom att fortsätta jobba och betala skatt. Hade vi slutat med det hade Sverige snabbt sett ut som Mellanöstern, vilket det förvisso gör, men det är pga politikerna.

Eftersom vi inte har bett dem komma hit har vi ingen skyldighet att respektera dem. Speciellt inte när de inte respekterar oss utan ställer en massa krav. De behandlas redan i vissa avseenden bättre än svenskar. På vilket sätt är det ett faktafel? Är inte majoriteten av länderna i Mellanöstern och Afrika muslimska? Och jo, de väljer var de vill bo för annars hade de sökt asyl i första säkra grannland istället för att passera flera säkra länder på väg till Sverige. Vi såg ju hur asylanterna reagerade när de fick bo i Rwanda när de hade sökt asyl i UK. De var inte nöjda alls, vilket de hade varit om det primära var att slippa krig. Och som sagt. Många åker hem på semester till landet de "flytt" från.
Citera
2022-07-12, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Och inga länder där man lätt kan smälta in och trivas i kulturen kan någonsin vara aktuella?
Uppenbarligen inte. Som tidigare nämnt: prata med folk från dessa länder om du vill veta! Eller googla intervjuer! Man bor inte i ett land där man inte vill bo utan anledning!
Citera
2022-07-12, 02:30
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Citat:
Och inga människor med känslor heller eller? Bara för att du föddes här förtjänar du av någon outgrundlig anledning hundra gånger mer?
Alla har inte rätt att ta del av ett lands resurser, man måste ställa krav för att ett land ska fungera. Om du förespråkar någon form av stat dvs. Sen är det inte en outgrundlig anledning, den grundar sig i att mina förfäder levde här men det betyder också att jag är Sveriges ansvar. Om jag utvandrar till ett annat land och lever illegalt där och dom deporterar mig då är det just Sverige som får ta emot mig. Har du inte suttit ned och tänkt till kring det här alls?
Citera
2022-07-12, 02:32
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Uppenbarligen inte. Som tidigare nämnt: prata med folk från dessa länder om du vill veta! Eller googla intervjuer! Man bor inte i ett land där man inte vill bo utan anledning!
Du kanske kan informera då jag inte vill ringa och störa någon nu mitt i natten...
Citera
2022-07-12, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sittnerpajas
Det som är bättre med kristendomen är att i väst så finns det väldigt få kristna. Protestanter har nu blivit såpass smarta att de förstår att all religion är skit och ingenting som hör hemma i ett modernt samhälle.

Det finns tydliga kopplingar mellan lägre intelligens och bildningsnivå och just religion. Att sedan muslimer är den enda religiösa grupp som är fundamentalister ökar ju då givetvis de negativa aspekterna av denna religion. Sedan är det att följarna av islam samtliga kommer från länder där de lever på medeltiden, det framgår väldigt tydligt att snitt-IQn i Somalia och mellanöstern är klart lägre in i västvärlden och östasien.

Därför ser vi problemen, de bor i lerhyddor och flyr från krig skapat av sin egna religion och dess kulturella problem. Sedan åker de halva världen runt för att hamna i ett vettigt land som de sedan vill förpesta med sina bakåtsträvande ideal och idéer. Detta är parasiter som man inte kan ge någon mark till alls, för allt de kan göra är att lyfta bidrag och utnyttja system och institutioner. Därför ser vi problem som aldrig tidigare funnits, t.ex. mängden som går på bidrag eller problem med att boka pass. Passbokning var aldrig något problem tills man tog hit kroknäsorna.

Om man vägrar assimilera sig så passar man inte i västerländska samhällen och bör således bli hemskickade med bästa bananbåt, eller dumpa dem vid gränsen så kan de klara sig bäst de vill. Sverige har gett dem ett försök men de lyckades inte att dra sitt strå till stacken.
Alltså är vi överens om att kristendomen i dess ursprungliga form inte är bättre än islam i sin ursprungliga form utan det är den kringliggande kulturen som utgör hela skillnaden. Bra. Då kommer vi till resten. Den kristna religionen har under de senaste seklerna succesivt förändrats och anpassats allt eftersom samhället förändrats och många har även helt övergivit religionen. Anledningen till att detsamma inte skulle kunna ske med islam är enligt dig att religionsutövarna tillhör en grupp lägre begåvade människor som inte kan ta vara på sig själva. Nu stämmer inte detta och om man letar går det visserligen att hitta bevis men det går fan att hitta bevis för att jorden är platt också om man letar. Frågan är vad som fick dig att börja leta? Varför är det så viktigt för dig att vara bättre? Även om du var bättre, skulle du inte vilja hjälpa dessa människor då?
Citera
2022-07-12, 02:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Vi har tagit vid där våra förfäder slutade genom att fortsätta jobba och betala skatt. Hade vi slutat med det hade Sverige snabbt sett ut som Mellanöstern, vilket det förvisso gör, men det är pga politikerna.

Eftersom vi inte har bett dem komma hit har vi ingen skyldighet att respektera dem. Speciellt inte när de inte respekterar oss utan ställer en massa krav. De behandlas redan i vissa avseenden bättre än svenskar. På vilket sätt är det ett faktafel? Är inte majoriteten av länderna i Mellanöstern och Afrika muslimska? Och jo, de väljer var de vill bo för annars hade de sökt asyl i första säkra grannland istället för att passera flera säkra länder på väg till Sverige. Vi såg ju hur asylanterna reagerade när de fick bo i Rwanda när de hade sökt asyl i UK. De var inte nöjda alls, vilket de hade varit om det primära var att slippa krig. Och som sagt. Många åker hem på semester till landet de "flytt" från.
Hade du själv velat bo i Rwanda? Det kanske inte är öppet krig men det är nog så mycket konflikter och andra problem. Människor flyttar inte till Sverige för att förstöra. De hoppas på en framtid och många är ännu barn.

Faktafelet handlade om att det inte finns hundra länder där majoriteten av befolkningen är muslimer.

Det är svårt att dra all muslimer över en kam när det gäller respekt. Det är klart att det finns idioter men det finns idioter bland alla folkgrupper. Problemet när man tillhör en minoritet är att vad man än gör kan det tolkas som ett tecken på att man är en lat odugling i fall att åskådaren vill tolka det så. Många invandrare gör verkligen sitt bästa (och alla muslimer är inte invandrare) men man väljer ju att se det man vill se.

Om invandringen av flyktingar hade stoppats hade folk i Sverige kanske fått det bättre men flyktingarna hade det inte och deras problem är betydligt större än våra. Hur menar du att de behandlas bättre förresten?

Vad tror du är orsaken till att muslimer väljer att bosätta sig i Sverige? Det är en intressant fråga för jag tror inte att någon i den här tråden har svarat på den hittills utom jag några gånger.
Citera
2022-07-12, 02:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikLarsson99
Alla har inte rätt att ta del av ett lands resurser, man måste ställa krav för att ett land ska fungera. Om du förespråkar någon form av stat dvs. Sen är det inte en outgrundlig anledning, den grundar sig i att mina förfäder levde här men det betyder också att jag är Sveriges ansvar. Om jag utvandrar till ett annat land och lever illegalt där och dom deporterar mig då är det just Sverige som får ta emot mig. Har du inte suttit ned och tänkt till kring det här alls?
Ja. Problemet är att man fortfarande inte väljer var man föds. Visst är livet orättvist men är det inte samhällets uppgift att göra det mindre orättvist? Man föds inte med någon särskild "rätt", inte ens om FN påstår det utan den rätt man har deklareras av människorna runt omkring en. Föds man i ett land som inte bryr sig är det bra om man kan födas i in värld som bryr sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in