2022-07-12, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motherofgod
Absolut, de ockuperar det offentliga rummet.

Det är så det börjar som sagt. Sedan kommer fler och fler "rättigheter" att krävas, precis som det är i alla andra muslimska länder.
Ockuperar det offentliga luftrummet???😝😝😝Har nog svårare för folk som röker eller tutar i onödan eller cyklar på gångbanan än för folk som fucking BER!!!

Det är bra att rättigheter krävs till en viss gräns. När den gränsen kommer har nog många av muslimerna själva insett att det har gått för långt för som sagt är inte alla muslimer likadana och alla vill inte samma sak. Även om det inte är så är det onödigt att diskutera för med tanke på det här forumet är det låååångt kvar till dess och muslimerna är fortfarande bara en minoritet.
Citera
2022-07-12, 00:42
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anvandareutannamn
Nepp. Och för tvåhundra år sedan hade jag inte kunnat nämna ett lyckat land som genomgått en kristen revolution heller.
Vi lever inte i början av 1800-talet din dumma idiot. Kristendomen har ett nytt testamente, det har inte islam.
Citera
2022-07-12, 00:42
Medlem
Sossarna har nog lovat massor till Erdogan om han släpper in Sverige i NATO, helgdagar och moskéer är bara det första
Citera
2022-07-12, 00:43
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aarmaanta
Mikail Yüksel @MikailYuksel_

Partiet Nyans vill se över Sveriges helgdagar. Även muslimer och andra religiösa grupper (bland annat ortodoxa) har rätt att fira sina högtider med betald ledighet. Vi kommer driva den här frågan hårt när vi väl sitter i riksdagen.

4:02 PM · Jul 11, 2022

https://twitter.com/MikailYuksel_/status/1546495236490272769

Diskutera:
Era tankar om detta?
Borde julen tas bort som helg till förmån för eid al-adha?

Kan tycka det är en rätt bra idé. Låt de 5 största religionerna få varsin heldagskalender där de kan lägga ut sina helgdagar. Så får medborgarna efter religiös övertygelse eller avsaknad av sådan få välja sin kalender med möjlighet att bytta max vart annat år.

Då skulle det bli slut på att jobba storhelger på en dag som för individen är en vanlig helgdag.
Citera
2022-07-12, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Vi lever inte i början av 1800-talet din dumma idiot. Kristendomen har ett nytt testamente, det har inte islam.
Och det "nya" testamentet kom till i början av 1800-talet tror du? Islam var inte ens en religion ännu när det skrevs.
Citera
2022-07-12, 00:46
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AjdeAna
Som jag.

Man kan tycka vad man vill, men när man inte klarar av att förstå ett argument utan bara bajsar fram "invandrare dumma svärje bra" så tappar iaf jag intresset. Vänsterpack som har ännu mer fel är iaf aningen välartikulerade.
Du har ju ingen aning om vem som finns bakom ett nick så det där tänket är så jäkla korkat. När jag stöter på någon som argumenterar för vänsterpartiet på det här forumet så håller jag ju inte han som en representant för vänsterpartiet.
Citera
2022-07-12, 00:48
Medlem
Ett land med 99% ateister sitter och gråter om kristna högtider? wtf
Citera
2022-07-12, 00:50
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Citat:
Fin bokstavlig tolkning. Dock inte vad jag menade som du säkert har räknat ut.
Skriv inte så då. "Det är det minsta vi kan göra" det där minsta vi kan göra har vi redan gjort flera gånger redan men folk som du flyttar alltid fram den där gränsen lite till och sen lite till. Det är aldrig bra, någonsin.
Citera
2022-07-12, 00:51
Medlem
CrackerPowers avatar
Citat:
Det är sällan demokrati nämns i bibeln. Som jag har förstått det är det kungar hit och kungar dit och "gud" är med och krigar och mördar folk. Om kristendomen har lyckets anpassa sig kan nog islam också göra det.
-
Hört talas om upplysningen?
Citera
2022-07-12, 00:54
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av consist
Ett land med 99% ateister sitter och gråter om kristna högtider? wtf
Ja ateister som är kulturellt kristna.
Citera
2022-07-12, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrackerPower
-
Hört talas om upplysningen?
Ja. Upplysningen kom av att människorna upptäckte mycket nytt och då tvingades de ändra sin syn på religionen. Det var samhället som ledde till att religionen förändrades och inte tvärt om, alltså kan samma sak ske med islam.
Citera
2022-07-12, 01:01
Medlem
CrackerPowers avatar
Citat:
Ja. Upplysningen kom av att människorna upptäckte mycket nytt och då tvingades de ändra sin syn på religionen. Det var samhället som ledde till att religionen förändrades och inte tvärt om, alltså kan samma sak ske med islam.
-
Är alla religioner samma för dig? Är du ett barn eller förståndshandikappad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in