2022-07-11, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Men nu är det så att Sverige är svenskarnas land. Det finns en massa muslimska länder i Mellanöstern man kan flytta till istället om man inte är nöjd med hur är det är i Sverige. Vi ska inte anpassa oss ett jota efter muslimerna.
VARFÖR är Sverige svenskarna land?

Svar som inte godtas:
  • Det hörs ju på namnet
(Svenska muslimer kallas också svenskar)
  • Vi var här först
(Lämna dagis någon gång, man bestämmer inte var man föds)
  • Vi är 🅱️ättre!
(Skaffa självkänsla och kom tillbaka när du kan argumentera)
Citera
2022-07-11, 23:28
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aarmaanta
Mikail Yüksel @MikailYuksel_

Partiet Nyans vill se över Sveriges helgdagar. Även muslimer och andra religiösa grupper (bland annat ortodoxa) har rätt att fira sina högtider med betald ledighet. Vi kommer driva den här frågan hårt när vi väl sitter i riksdagen.

4:02 PM · Jul 11, 2022

https://twitter.com/MikailYuksel_/status/1546495236490272769

Diskutera:
Era tankar om detta?
Borde julen tas bort som helg till förmån för eid al-adha?

Det här är ju inte några nya ideer utan har kommit från andra partier också.
Citera
2022-07-11, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frosten.Patron
Detta är någonting som många verkar missförstå.
De som verkligen flytt är försvinnande få.
De som söker sig hit gör det av ekonomiska skäl. De får en all inclusive-tillvaro och kan samtidigt åka hem på "semester" lite när det passar.
Det svenska samhället i övrigt ser man som omoraliskt, lättlurat och ovärdigt sitt välstånd

Sant, det är kanske något enstaka hundratal invandrare som verkligen flydde till Sverige och inte kan återvända till hemlandet för att de är utsatta för hotet som de flydde ifrån. Sedan kan givetvis situationen förändras efter ett antal år.

Men ja, nästan alla andra verkar kunna åka hem på semester ja. Vilket då utgör närmare 2 miljoner invandrare. Så hela den här asylgrejen har missbrukats å det grövsta.
Citera
2022-07-11, 23:29
Medlem
Jag förstår inte hur detta kan vara ett problem. Det är ju kanon om undersköterskor etc är helt ok att jobba julafton, midsommarafton etc för att vara lediga någon muslimsk högtidsdag.

Om jag vore en muslimsk undersköterska skulle jag be Nyans dra åt helvete. Jag får dubbel övertid för att kobba på kristna högtider, förstör inte för mig.
Citera
2022-07-11, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heggenes
Det går säkert bra att arrangera. Man kan tänka sig någon form av digital portal där man i god tid innan anmäler när ens barn ska vara lediga. Jag tänker att bara vissa dagar ska vara tillåtna att ta ut, exempelvis runt jul, påsk, midsommar med mera, samt då även motsvarande dagar för muslimerna.

Kan bli riktigt bra faktiskt. Ett sätt att öka integrationen är ju sådana här saker som gör att våra muslimska vänner känner sig mer välkomna och inkluderade i samhället. Att samhället "ser" dem.
👍👍👍
Citera
2022-07-11, 23:31
Medlem
Detta är väl en fördel med multikulturalism som inte ens SD folk kan ogilla, lättare att bemanna samhällsviktiga funktioner på svenska/kristna högtidsdagar
Citera
2022-07-11, 23:37
Avstängd
otellos avatar
Oj vilken överraskning, det pågår ingen islamisering. Märta Stenevi och hennes gelikar jublar.
Citera
2022-07-11, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrackerPower
-
Har du varit i något Muslimskt land? Om inte börja med något light som Marocko. Sen kan du fundera på hur vidare det är en bra ide att främja något som har med den religionen att göra.
Isam skal förbjudas i Sverige omgående eller så kommer ni att förlora allt. Jag ger det 30-40 år.
Alla muslimer är inte likadana. Visst hade jag blivit glad om alla i Sverige plötsligt blev ateister men du behöver inte vara så jävla rädd för folk som inte är farliga.
Citera
2022-07-11, 23:38
Avstängd
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AjdeAna
Detta är väl en fördel med multikulturalism som inte ens SD folk kan ogilla, lättare att bemanna samhällsviktiga funktioner på svenska/kristna högtidsdagar
Sverige är ett sekulärt, kristet land. Vänstern vill av oklar anledning forcera fram mångkultur, tills vårt land förvandlats till USA, som dom ironiskt nog hatar.
Citera
2022-07-11, 23:39
Avstängd
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anvandareutannamn
VARFÖR är Sverige svenskarna land?
Är detta en seriös fråga?
Citera
2022-07-11, 23:41
Avstängd
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anvandareutannamn
Alla muslimer är inte likadana. Visst hade jag blivit glad om alla i Sverige plötsligt blev ateister men du behöver inte vara så jävla rädd för folk som inte är farliga.
Kan du nämna ett lyckat land som genomgått en islamsk revolution?
Citera
2022-07-11, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Sverige är ett sekulärt, kristet land. Vänstern vill av oklar anledning forcera fram mångkultur, tills vårt land förvandlats till USA, som dom ironiskt nog hatar.

Tycker inte det var ett svar på vad jag skrev utan mer SD autopilot-prat.

Missade du poängen helt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in