2022-07-11, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Jo det är precis vad de tänker och det är precis vad du ska oroa dig över om du bryr dig om Sveriges framtid överhuvudtaget.

Har du läst koranen så förstår du. Det skulle bara vara en tidsfråga om de blev i majoritet. De har noll intresse att främja eller bry sig om andra religioner och kulturer.

Dags att vakna till lite tror jag.
Du tror på allvar att folk inte kommer få vara lediga längre under julen? Säkert. Jag oroar mig faktiskt inte ett dugg över det men det var en bra idé av partiet att se över helgdagarna. Har ingen aning om vad de står för annars men om någon vet kan den väl skriva?

Antar att du har läst koranen. Jag försökte läsa bibeln en gång men stannade när gud förstörde Sodom och Gomorra trots att det fanns en massa oskyldiga barn där och trots att han verkade tycka det var helt ok med våldtäkter så länge förövarna var hetero. Jag tror dock att de flesta kristna hade skonat barnen och likaså har muslimerna ett huvud att tänka med. Antagligen finns det lika många tolkningar av koranen som det finns muslimer. Det roliga är att du skriver att muslimerna har noll intresse av att bry sig om andra religioner än sin egna men det har väl du?
Citera
2022-07-11, 23:07
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anvandareutannamn
Det samma kan sägas om kristendomen också beroende på hur man tolkar den.

Om du var en muslim som hade flyttat till Sverige (vilket inte alla muslimer har, många är födda här) hade du antagligen haft en jävligt bra anledning att flytta hit för det är som du säger: en kristen eller ateist i Saudiarabien hade blivit oerhört trött på minareterna och lika så blir säkert många muslimer trötta på att det inte finns några. De flesta flyttar hit för att de tror sig kunna få ett bättre liv och med tanke på hur dåligt anpassat Sverige är för muslimer var nog det förra livet inget vidare. Att införa en och annan röd dag är väl det minsta som kan begäras med tanke på hur många muslimer (och andra minoriteter) som finns i Sverige?

Och framför allt: Hur kan du förvänta dig att muslimerna ska tänka på dig när du uppenbarligen inte ägnar en tanke åt deras håll??

Men nu är det så att Sverige är svenskarnas land. Det finns en massa muslimska länder i Mellanöstern man kan flytta till istället om man inte är nöjd med hur är det är i Sverige. Vi ska inte anpassa oss ett jota efter muslimerna.
Citera
2022-07-11, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orosmoln
Som din vän, måste jag säga att du just nu befinner dig i en dålig relation. Han har våldtagit dig, slagit dig, pissat dig i munnen, isolerat dig från alla dina nära och kära och sagt att du är en jävla svenne hora som inte förtjänar bättre. Du måste lämna den här relationen innan det är försent. Vill du inte ha hjälp av mig så ring iallafall hjälplinjen och prata om hur du känner.
Wow. Säkert. Jag är inte ihop med någon.
Citera
2022-07-11, 23:13
Medlem
heggeness avatar
Citat:
Det tycker jag också låter bra. Det krångliga är bara hur man ska göra i skolorna. Om lärarna och eleverna gör likadant kan det bli knepigt och om de är lediga alla röda dagar måste föräldrarna också vara lediga för att kunna ta hand om sina barn. Vet inte hur man ska göra där...

Det går säkert bra att arrangera. Man kan tänka sig någon form av digital portal där man i god tid innan anmäler när ens barn ska vara lediga. Jag tänker att bara vissa dagar ska vara tillåtna att ta ut, exempelvis runt jul, påsk, midsommar med mera, samt då även motsvarande dagar för muslimerna.

Kan bli riktigt bra faktiskt. Ett sätt att öka integrationen är ju sådana här saker som gör att våra muslimska vänner känner sig mer välkomna och inkluderade i samhället. Att samhället "ser" dem.
Citera
2022-07-11, 23:16
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Matematik? Då menar du någon långsökt statistikredogörelse om procentandel muslimer och födelsetal med tveksamma inslag, antar jag. Att reducera människor till statistisk data och förutsätta att dessa förblir just statiska är förenklat; ett typiskt tankesätt hos (totalitära) politiker.

Motstånd till kvinnoförtryck, dödsdomar mot homosexuella och att judar, kristna, buddhister och ateister förföljs har vi redan skydd mot i Sverige. Vad ska då politik vars mål är att göra det så obekvämt som möjligt för muslimer i Sverige eller bara skicka ut dessa på bryskast möjliga sätt ges inflytande? Denna politik skulle i praktiken innebära förtryck av muslimer.

Om Lars Vilks fortfarande varit i livet så kunde du ju kunnat diskutera politik o lagar med honom.
Citera
2022-07-11, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Islam är ju den dominerande religionen i hela mellanöstern. Det är tyvärr en del av världen där det endast finns en demokrati; Israel. Alla andra länder, de med islam som statsreligion, är diktaturer. Har du några tankar kring detta?

Jag tänker att vi har två vägar att välja; antingen den som Nyans förespråkar där man ökar religionens inflytande och t ex inför en mängd olika religiösa "röda dagar" så att alla olika religioner blir representerade i ett land, eller också gör vi såsom vi tidigare styrt in på; förpassar religionen till avdelningen hobbys & andra tidsfördriv. Själv röstar jag på det sistnämnda alternativet, har ingen lust att tvingas på gamla ofräscha idéer från tidigare århundraden. Framtiden ligger framåt, inte bakåt.
Kan nog faktiskt säga det samma. Jag är själv inte mycket för religion. Men ska den nu ändå tvingas på spelar det mig ingen roll om det är kristendom eller islam. Hatar båda egentligen. Men det är inte mer än rättvist att vi ska ta lite av varje om vi nu ska ta någon. Det här handlar om att i fall att någon kan bli glad över ändrade röda dagar kan man väl införa det. Bara för att man ogillar islam behöver man ju inte ogilla muslimer, eller är det så enligt dig? Jag ogillar inte kristna heller och jag tycker båda förtjänar att vara glada och lyckliga och blir de det av sin religion så skiter väl jag i det. Att de muslimska länderna fortfarande är diktaturer beror på att demokratin inte nått den delen av världen ännu men hur märkligt det än må låta beror det inte på religionen. Sverige var ju också diktatur i en evighet. Den första "demokratin" om man nu kan kalla det så var Grekland så vi får väl börja tillbe Zeus och Hera.
Citera
2022-07-11, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrackerPower
-
Om du inte förstår skillnaden mellan demokratiska länder och de som har blivit infiltrerade av islam kan jag tyvärr inte hjälpa dig. Lycka till!
Lycka till själv att förbättra din läsförståelse!

😊😊😊
Citera
2022-07-11, 23:22
Medlem
Julen kan ryka för ateisterna. Förstår inte vad de firar egentligen. Dags att de skaffar sig sina egna högtider.
Citera
2022-07-11, 23:25
Medlem
VaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Vi har nog snart lika många muslimer som går till mosken som kristna som går till kyrkan.

hehe den var bra

Kul att Nyans gör lite väsen av sig, hoppas någon av de andra i juntan svarar på detta.
Citera
2022-07-11, 23:25
Medlem
CrackerPowers avatar
Citat:
Lycka till själv att förbättra din läsförståelse!

😊😊😊
-
Har du varit i något Muslimskt land? Om inte börja med något light som Marocko. Sen kan du fundera på hur vidare det är en bra ide att främja något som har med den religionen att göra.
Isam skal förbjudas i Sverige omgående eller så kommer ni att förlora allt. Jag ger det 30-40 år.
Citera
2022-07-11, 23:26
Avslutad
Citat:
Du tror på allvar att folk inte kommer få vara lediga längre under julen? Säkert. Jag oroar mig faktiskt inte ett dugg över det men det var en bra idé av partiet att se över helgdagarna. Har ingen aning om vad de står för annars men om någon vet kan den väl skriva?

Antar att du har läst koranen. Jag försökte läsa bibeln en gång men stannade när gud förstörde Sodom och Gomorra trots att det fanns en massa oskyldiga barn där och trots att han verkade tycka det var helt ok med våldtäkter så länge förövarna var hetero. Jag tror dock att de flesta kristna hade skonat barnen och likaså har muslimerna ett huvud att tänka med. Antagligen finns det lika många tolkningar av koranen som det finns muslimer. Det roliga är att du skriver att muslimerna har noll intresse av att bry sig om andra religioner än sin egna men det har väl du?

Du verkar inte förstå. Det minsta. Du är muslim.

Om muslimerna blir majoritet i Sverige och får, enligt demokratins alla regler, makt och mandat att ändra i våra grundlagar.

Tror du då på allvar att det kommer gynna kristna eller att de kommer värna om andra religioner och värderingar så som vi gör idag eller som svenska kyrkan gör? Du måste börja inse det här. Det kommer inte förekomma någon religionsfrihet överhuvudtaget och de kommer inte bry sig om någons känslor. Ni har inte genomgått någon upplysning som kristna gjorde och kommer aldrig göra det heller.

Jag säger inte att det kommer bli så, det är bara själva syftet och principen.

Personligen tror jag inte på ett skit som var med religion att göra. Men det är helt irrelevant.
Senast redigerad av redlineoffside 2022-07-11 kl. 23:28.
Citera
2022-07-11, 23:27
Medlem
Citat:
Det samma kan sägas om kristendomen också beroende på hur man tolkar den.

Om du var en muslim som hade flyttat till Sverige (vilket inte alla muslimer har, många är födda här) hade du antagligen haft en jävligt bra anledning att flytta hit för det är som du säger: en kristen eller ateist i Saudiarabien hade blivit oerhört trött på minareterna och lika så blir säkert många muslimer trötta på att det inte finns några. De flesta flyttar hit för att de tror sig kunna få ett bättre liv och med tanke på hur dåligt anpassat Sverige är för muslimer var nog det förra livet inget vidare. Att införa en och annan röd dag är väl det minsta som kan begäras med tanke på hur många muslimer (och andra minoriteter) som finns i Sverige?

Och framför allt: Hur kan du förvänta dig att muslimerna ska tänka på dig när du uppenbarligen inte ägnar en tanke åt deras håll??

Ni muslimer/ockupanter befinner er i ett annat folks land, åk hem så kan ni fira er pedofilreligion hur mycket ni vill.

Ni muslimer förstör alla länder ni ockuperar men snart har hela Europa fått nog av er och jag längtar till inbördeskriget i europa.

Svenska folket se här hur muslimerna kräver att sverige ska anpassa sig efter islam, redan idag har de förbjudit oss svenskar att fira skolavslutningar i kyrkan, vi får inte sjunga nationalsången, badanläggningar delar upp kvinnor och män, maten i skolan är anpassad efter islam och i sveriges olika anstalter, det byggs pedofil
Moskéer överallt där svenne får betala för hurmånga medlemmar de har, barn delas upp i skolan, man får bada med kläder ifall man är muslim även fast det är väldigt ohygeniskt, .......osv

När får svensken nog av muslimerna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in