Citat:
Ursprungligen postat av
Anvandareutannamn
Det var inte mycket du svarade på i det inlägget men har man inga svar är det ju svårt. Moskéer i varje stad ser jag inget problem med. Det finns ju kyrkor i de flesta städer. Vägskyltar på arabiska gör mig heller inget om det finns användning för dem, så länge de inte blir ett substitut för de svenskspråkiga. Vad gäller de andra punkterna håller jag med om att de till varje pris bör undvikas men nu var det ju inte det det här handlade om. RÖDA DAGAR är inte det samma som BARNTRAFFICKING och att införa dessa skulle kanske kunna leda till att muslimer och kristna/ateister förstod varandra bättre och inte längre levde i helt skilda världar. Även om inte så skulle det betyda mycket för många människor och det är det viktigaste.
Ser du inte att relationen du drömmer om, en utopi där kristendomen, islam och ateister kan leva lyckliga i alla sina dagar är inte grundat i verkligheten över huvudtaget. Alla dom där punkterna jag tog upp existerar redan i Sverige allt i islams och integrationens namn. Du tillåter dig att vara den där killen alla utnyttjade i skolan. Men jag ser att alla försök mot denna utopi bara går enkelriktat, du får ingenting tillbaka. Säg vad dom har gjort för försök att vara resonliga och samarbetsvilliga?