2022-07-11, 21:28
Medlem
heggeness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anvandareutannamn
Det de tänkte var nog inte att julen skulle bort. De tänkte nog snarare att dagarna skulle ses över så att de viktigaste dagarna i de största religionerna (julen däribland) står som röda. Att viktiga kristna helgdagar kommer försvinna är nog ingenting att oroa sig över.

Korrekt. Jag tycker det är ganska rimligt att de viktigaste muslimska högtiderna också markeras som röda. Man kunde tänka sig att man har en "pott" av helgdagar som man kan ta ut när man önskar, jag kan ta julafton, påsk och midsommar, och våra muslimska vänner kan ta sina helgdagar.
Citera
2022-07-11, 21:31
Medlem
BavarianBeetles avatar
Han kan väl alltid åka hem och ta ledigt. Hur fan har man mage att bli politiker som invandrare. Det skulle aldrig falla mig in att åka till Turkiet och försöka ändra på deras lagar.
Citera
2022-07-11, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motherofgod
Ja, för då har man inte anpassat sig. Om man verkligen stör sig på det så har man inte anpassat sig.

Anpassat sig till vadå??

Är det något svenskt, att här måste man vara kristen eller vara utanför?? För då känns det ju som att det står fel i grundlagen. Och jag har i så fall problem då jag inte är det minsta kristen.
Citera
2022-07-11, 21:42
Medlem
Den här Yuksel har ju varit med länge och blivit utesluten från C tror ja det var.
Pga kopplingar med suspekta typer.

Han har garanterat lik i garderoben, hur vore det om någon riktig journalist/grupp tog och grävde riktigt rejält i hans byk?

Chansen att tex bidragspengar och dylikt hamnat i hans fickor lär inte vara obefintlig.
Var kommer pengarna ifrån till detta parti? Saudi Arabien kanske?

Detta borde vara en superchans för en ung journalist att skapa sig ett riktigt gott namn och rykte/status.

Buss på.
Citera
2022-07-11, 21:43
Avslutad
Men sluta ge dessa lallare uppmärksamhet.

Nyans är kort och gott bara en Turkisk påverkansoperation som låtsas att de är ett politiskt parti.
Citera
2022-07-11, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zinovjev
Har inte blattingar "betald ledighet", typ hela tiden?

Kanske enligt rasister. De flesta invandrare jag känner jobbar.
Citera
2022-07-11, 21:54
Medlem
Citat:
Islam går inte att separera från staten. Då är det inte islam. Det är samma sak i varje muslimskt land, mer eller mindre, och dessa länder har inte alltid varit muslimska. Anledningen att anpassa sig är att de annars är gäster här som ska resa hem till sitt land och sin kultur igen.
Anledningen till det är att jag inte är en gäst här. Jag har anpassat mig till majoritetskulturen. Om jag flyttade till Saudi så skulle jag få anpassa mig efter dem.
Nej, inte för att jag var här först. För att den svenska kulturen är en av de mest framstående i världen och att den vuxit fram över flera sekel. Jag har inte påstått att man väljer var man föds, men man väljer var man hamnar. Man väljer om man vill anpassa sig eller inte. Det spelar ingen roll hur många generationer som går om man inte anpassar sig, så kommer man aldrig bli svensk.
Vilka anpassningar skulle du göra om du flyttade till Saudiarabien?
Citera
2022-07-11, 21:54
Medlem
BiskopBillings avatar
Så ovanligt dumt förslag som sannerligen inte gynnsr muslimerna.
I dag jobbar ofta muslimer på de röda dagarna och går helgersättnibg, som i vissa avtal är ganska förmånliga. Ofta ger det kompledigt också.
Sen kan de använda semesterdagar vid dina högtider. Ekonomiskt är det att föredra.
Citera
2022-07-11, 21:57
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Jag hoppas att svenskarna förstår att i Malmö finns det nog med röstare för att fixa minst ett mandat i riksdagen för detta partiet.

Nyans behöver alltså inte nå en 4%ig nivå över hela Sverige. De kommer lösa det ändå, bara i Skåne.
Citera
2022-07-11, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrackerPower
-
Tycker du skall ta dig en riktig funderare och jämföra muslimska länder med demokratiska innan du uttalar dig.
Jag vill inte att Sverige ska bli muslimskt men att införa några röda dagar är inte att göra det muslimskt. Det är att hjälpa några att känna sig hemma. Jag har inget starkare band till kristendomen än till islam så kan man fira kristna högtider kan man väl fira islamska också. Vad du själv borde göra är att ta dig en funderare över skillnaden mellan att argumentera emot för att man tycker en idé skulle vara skadlig och att argumentera emot för att man är rädd för en grupp som redan är i underläge och är lika rädda för "oss".
Citera
2022-07-11, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anvandareutannamn
Det var inte mycket du svarade på i det inlägget men har man inga svar är det ju svårt. Moskéer i varje stad ser jag inget problem med. Det finns ju kyrkor i de flesta städer. Vägskyltar på arabiska gör mig heller inget om det finns användning för dem, så länge de inte blir ett substitut för de svenskspråkiga. Vad gäller de andra punkterna håller jag med om att de till varje pris bör undvikas men nu var det ju inte det det här handlade om. RÖDA DAGAR är inte det samma som BARNTRAFFICKING och att införa dessa skulle kanske kunna leda till att muslimer och kristna/ateister förstod varandra bättre och inte längre levde i helt skilda världar. Även om inte så skulle det betyda mycket för många människor och det är det viktigaste.
Ser du inte att relationen du drömmer om, en utopi där kristendomen, islam och ateister kan leva lyckliga i alla sina dagar är inte grundat i verkligheten över huvudtaget. Alla dom där punkterna jag tog upp existerar redan i Sverige allt i islams och integrationens namn. Du tillåter dig att vara den där killen alla utnyttjade i skolan. Men jag ser att alla försök mot denna utopi bara går enkelriktat, du får ingenting tillbaka. Säg vad dom har gjort för försök att vara resonliga och samarbetsvilliga?
Citera
2022-07-11, 22:02
Medlem
General-snuss avatar
Citat:
För att det är en del av islamiseringen och att mer islam alltid är av ondo?

Exakt hade jag velat leva i Mellanöstern hade jag flyttat dit, jävla mena apor åk hem o se över era egna länder istället
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in