2022-07-11, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raggarsvin90
Claymore: Du ser väl själv att du måste svänga 360 grader på ...

Så gyrokompasser fungerar inte? Rörelsemängdens bevarande är en satanistisk bluff?

Anser du att alla fysiker är med på bluffen eller är de helt enkelt dumma i huvudet?
Citera
2022-07-11, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leRoiSoleil
Två fel i en mening, imponerande.

Gravitationen är tvärtom en mycket svag kraft, och helt oberoende av detta drar den allt mot masscentrum.

Att den är svag kan du förstå själv genom att närsomhelst ta ett liten skutt. I samma ögonblick som du hoppar upp övervinner du (via kraften i dina muskler) den samlade dragningskraften på din kropp från hela jordens enorma sammanlagda massa. Då förstår till och med en idiot som du att kraften mellan massor måste vara otroligt svag.

Så visa mig en bildsekvens där ballongen flyger upp och ner längst ner på klotet. Gör du det så skickar jag bevis på hur Nasa manipulerat blue marble.

Annars framstår du som idioten av oss två. 😉
Citera
2022-07-11, 20:38
Medlem
Citat:
Claymore: Du ser väl själv att du måste svänga 360 grader på kroppen, för att gå ett helt varv kring den röda linjen?

Hur stor radie måste du gå för att inte behöva svänga, för att följa en latitud? När du tänker efter kommer du att komma fram till att det blir först vid ekvatorn. Det är den brytpunkt, där det omvända råder mot sydpolen.

Claymore. Just idag? Eller flera dagar kring den här tiden på sommaren?

På ett platt objekt ja, men jorden är ju inte platt vilket det som sagt finns bevis på som dessutom fungerar med andra vetenskapliga teorier. I era plattjordsteorier måste ni hela tiden hitta på undantag, magiska skimmer, helt fristående system som bara existerar ensamma med mera.

Du försöker ju påstå att du tror jorden är platt, hur navigerar du med hjälp av karta och kompass eller GPS idag? Har du en FE-karta och den här specialkost mpasden gör FE med oändligt antal sydpoler? Vart kan jag köpa sådana verktyg?

Hur fungerar en FE GPS, vilket koordinatsystem använder dessa? Vart köper jag en sådan GPS?
Citera
2022-07-11, 20:53
Medlem
Claymore: Nej, på en rund jord måste man även svänga på ekvatorn.

Du fattar väl själv att du måste svänga till höger hela tiden. på den röda linjen kring nordpolen (bilden) för att gå i västlig riktning, varesig det är snö eller vatten under pålen?

På södra klotet (boll-jorden) tvingas du svänga till vänster, för att följa en linje i västlig riktning kring sydpolens påle. Tvärt om alltså.

Jag har inte tänkt på det förut, men visst blir det så?
Senast redigerad av raggarsvin90 2022-07-11 kl. 21:00.
Citera
2022-07-11, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Black-Ivan
Så visa mig en bildsekvens där ballongen flyger upp och ner längst ner på klotet. Gör du det så skickar jag bevis på hur Nasa manipulerat blue marble.

Varför tror du att det finns ett "längst ned på klotet"? Det gör det inte. Och varför i hela världen skulle man vilja flyga upp och ned i en ballong?

Och vad i hela världen har ditt trams med trådens ämne att göra?
Citera
2022-07-11, 21:08
Medlem
Citat:
Claymore: Nej, på en rund jord måste man även svänga på ekvatorn.

Du fattar väl själv att du måste svänga till höger hela tiden. på den röda linjen kring nordpolen (bilden) för att gå i västlig riktning, varesig det är snö eller vatten under pålen?

På södra klotet (boll-jorden) tvingas du svänga till vänster, för att följa en linje i västlig riktning kring sydpolens påle. Tvärt om alltså.

Jag har inte tänkt på det förut, men visst blir det så?

Så varför visar gyrokompassen att man färdas rakt fram?
Citera
2022-07-11, 21:09
Medlem
"Miracle! 99% of the Earth Population will be in sunlight at the same time today! Check crazy phenomenon" = "The "Impossible Day on the Globe" proves FLAT EARTH"

https://www.msn.com/en-in/news/techandscience/miracle-99-of-the-earth-population-will-be-in-sunlight-at-the-same-time-today-check-crazy-phenomenon /ar-AAZlSkr

https://www.youtube.com/watch?v=E7qJPyuEgvw

Jorden är platt = Foliehatt
Jorden är rund = Levande Dumstrut.
Citera
2022-07-11, 21:09
Medlem
Filma din gyrokompass och visa mig

Sverige1990: Tycker också att det låter omöjligt på bollen (för dom på andra sidan solen) och istället mer möjligt på planet (solen är nära mitten och strålar åt alla håll typ). Ska kolla videon sen.
Senast redigerad av raggarsvin90 2022-07-11 kl. 21:14.
Citera
2022-07-11, 21:20
Medlem
Citat:

Du hävdar på fullt allvar att gyrokompassen visar att man svänger när man följer en latitud? Att de inte följer en västlig kurs för att åka västerut? Och precis varenda skeppare och styrman är med i konspirationen? Och varenda pilot?

Ja jäklar vad kul det är när ni plattisar målar in er i ett litet hörn där precis allt är bluff och alla är med på bluffen. Du börjar med att hävda att NASA bluffar och nu är du redan framme vid att alla som någonsin har navigerat är med på bluffen. Vad kommer härnäst? Alla fysiker i hela världen är med på bluffen? Alla amatörastronomer, parabolinstallatören och meterologer?
Senast redigerad av WilleGarvin 2022-07-11 kl. 21:37.
Citera
2022-07-11, 21:21
Medlem
Mr.KlockRingares avatar
Citat:

Sverige1990: Tycker också att det låter omöjligt på bollen (för dom på andra sidan solen) och istället mer möjligt på planet (solen är nära mitten och strålar åt alla håll typ). Ska kolla videon sen.

Vilka är det som befinner sig på andra sidan solen?

Menar du att en modell av din värld skulle kunna vara en glödlampa som hänger över ett runt bord?
Citera
2022-07-11, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sverige1990
"Miracle! 99% of the Earth Population will be in sunlight at the same time today! Check crazy phenomenon" = "The "Impossible Day on the Globe" proves FLAT EARTH"

https://www.msn.com/en-in/news/techandscience/miracle-99-of-the-earth-population-will-be-in-sunlight-at-the-same-time-today-check-crazy-phenomenon /ar-AAZlSkr

https://www.youtube.com/watch?v=E7qJPyuEgvw

Jorden är platt = Foliehatt
Jorden är rund = Levande Dumstrut.

Du måste nog utveckla ditt resonemang. Varför är detta ett bevis för att jorden är platt? Har du ens förstått vad som står i artikeln?

Vid en första anblick verkar det stämma bra in på vad vi kan förvänta oss på en glob och med tanke på var folk bor och var det är sommar.
Citera
2022-07-11, 21:33
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black-Ivan

Sorry. Vem idioten är är redan avgjort.

Tror du att Blue Marble blir en målning bara för att du säger det flera gånger? Varför har du så oandligt svårt att komma med stöd för ditt påstående?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in