Citat:
Jag kör lastbil och det där med att svänga in tvärt framför händer många gånger per dag. Blir även utsatt för så kallade brake checks emellanåt. Det är precis som om att dom ska demonstrera att man kör för sakta. Det är iallafall ett hemskt beteende som är direkt livsfarligt.
Värst är när nonchalanta bilister kör om på motorväg i 110 och sedan svänger in framför mig så tvärt att de nästan tar med sig min vänstra framskärm
! Varför i hela friden kör man så? Oftast kommer det ingen bil bakom dom på en kilometer men kastar sig in framför mig. Det är ju en livsfarlig körstil eftersom avståndet från min bil till deras bil blir bara några meter!! Händer det något som gör att de tvärstoppar typ kör in i en älg så har jag inte en chans att hinna bromsa innan jag sitter i deras bagagelucka. Nä fy fasen för dåliga chaufförer som inte tar någon hänsyn i trafiken.
Har jag utrymme brukar jag väja ut i omkörningsfilen när jag blir omkörd så tvärt, för att inte ha för kort säkerhetsavstånd. Men tror inte de flesta fattar varför jag reagerar så.
Blev nyligen omkörd på det sättet med prejningseffekt. Då brann det för mig och jag körde om gubben och svängde tvärt in framför honom på motorvägen. Efter en stund så körde han om eftersom han inte kunde hålla 110. Men denna gång tog det en bra stund innan han svängde in i högra filen igen. Så poängen gick fram denna gång. Men folk borde köra bil då de sitter bakom ratten och inte vara frånvarande. Dra in körkortet för de som inte kan köra!
Krama om varandra i trafiken.
! Varför i hela friden kör man så? Oftast kommer det ingen bil bakom dom på en kilometer men kastar sig in framför mig. Det är ju en livsfarlig körstil eftersom avståndet från min bil till deras bil blir bara några meter!! Händer det något som gör att de tvärstoppar typ kör in i en älg så har jag inte en chans att hinna bromsa innan jag sitter i deras bagagelucka. Nä fy fasen för dåliga chaufförer som inte tar någon hänsyn i trafiken. Har jag utrymme brukar jag väja ut i omkörningsfilen när jag blir omkörd så tvärt, för att inte ha för kort säkerhetsavstånd. Men tror inte de flesta fattar varför jag reagerar så.
Blev nyligen omkörd på det sättet med prejningseffekt. Då brann det för mig och jag körde om gubben och svängde tvärt in framför honom på motorvägen. Efter en stund så körde han om eftersom han inte kunde hålla 110. Men denna gång tog det en bra stund innan han svängde in i högra filen igen. Så poängen gick fram denna gång. Men folk borde köra bil då de sitter bakom ratten och inte vara frånvarande. Dra in körkortet för de som inte kan köra!
Krama om varandra i trafiken.