2022-07-11, 19:41
Medlem
LaserNasHs avatar
Har en vindsvåning utan balkong, men ena fönstret är det som en kupol där jag brukar sitta och sola och använda som balkong.. typ.

En i grannhuset är besiktningsman åt det fastighetsbolaget jag hyr utav och kom fram igår och sa att jag inte fick sitta där, "Jag har sett dig, och kollat upp det du får inte".

Lät som rent skitsnack i mina öron då han är rätt trevlig annars men här jag blir jag fan sur!
Han/dom ska väl skita i om jag sitter i kupolen och får lite kvällssol? Det är snetak men inte i kupolen så klart.. så det finns väl en viss fallrisk men har suttit där i över 3år och han har fått för sig något nu?

Hittar han på skiten för att han inte vill att jag ska ramla ner eller vad fan gäller? haha så jävla bisarrt..
Citera
2022-07-11, 20:01
Medlem
Milton.Millss avatar
Hur många meter ned rör det sig om från kupol till marken?
Citera
2022-07-11, 20:10
Medlem
borrizs avatar
Den där grannen/besiktningsmannen, visst luktade han väl alkohol?
Har du fått ett skriftligt påpekande från värden?
Citera
2022-07-11, 20:19
Medlem
zilog-80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaserNasH
Har en vindsvåning utan balkong, men ena fönstret är det som en kupol där jag brukar sitta och sola och använda som balkong.. typ.

En i grannhuset är besiktningsman åt det fastighetsbolaget jag hyr utav och kom fram igår och sa att jag inte fick sitta där, "Jag har sett dig, och kollat upp det du får inte".

Lät som rent skitsnack i mina öron då han är rätt trevlig annars men här jag blir jag fan sur!
Han/dom ska väl skita i om jag sitter i kupolen och får lite kvällssol? Det är snetak men inte i kupolen så klart.. så det finns väl en viss fallrisk men har suttit där i över 3år och han har fått för sig något nu?

Hittar han på skiten för att han inte vill att jag ska ramla ner eller vad fan gäller? haha så jävla bisarrt..

Det är nog mer en "nu har vi ryggen fri" om du skulle ramla ner och slå ihjäl dig.
Citera
2022-07-11, 20:20
Medlem
LaserNasHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milton.Mills
Hur många meter ned rör det sig om från kupol till marken?

Vad kan de va... säg 10 meter.
Citera
2022-07-11, 20:23
Medlem
Milton.Millss avatar
Citat:
Vad kan de va... säg 10 meter.
Föreslå en kompromiss då, be fastighetsbolaget sätta upp ett nät på fasaden som täcker kupolens yttersida. Du får fortfarande sol på dig och slipper trilla ned.
Citera
2022-07-11, 20:27
Medlem
LaserNasHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Den där grannen/besiktningsmannen, visst luktade han väl alkohol?
Har du fått ett skriftligt påpekande från värden?

Näe inget skriftligt.. Vill inte skapa osämja och det hoppas jag inte han heller vill då jag ofta pratar med alla då vi delar garage, innergård etc.

Jag tänker om han skulle dra igång nåt bara för man skiter i vad han säger.

Fan skulle jag vilja hoppa ut genom fönstret så skulle jag väl knappast behöva ha hyresvärdens underskrift på att man inte får det..
Citera
2022-07-11, 20:28
Medlem
Citat:
Föreslå en kompromiss då, be fastighetsbolaget sätta upp ett nät på fasaden som täcker kupolens yttersida. Du får fortfarande sol på dig och slipper trilla ned.

Beror ju också på vad TS sitter på för något... om det är något som inte är dimensionerat att sitta på?
Citera
2022-07-11, 20:29
Medlem
Milton.Millss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Beror ju också på vad TS sitter på för något... om det är något som inte är dimensionerat att sitta på?
Svårt utan bilder på objektet ja. Jag föreställer mig att kupolen är en del av murbruket och därmed "sittvänlig" i den bemärkelsen att den klarar av kroppsvikten.
Citera
2022-07-11, 20:36
Medlem
LaserNasHs avatar
Citat:
Svårt utan bilder på objektet ja. Jag föreställer mig att kupolen är en del av murbruket och därmed "sittvänlig" i den bemärkelsen att den klarar av kroppsvikten.

Så här ser det ut, är inget problem med vikten...

https://i.postimg.cc/W4sYmd4M/20220711-203317.jpg
Citera
2022-07-11, 20:39
Medlem
Milton.Millss avatar
Citat:
Så här ser det ut, är inget problem med vikten...

https://i.postimg.cc/W4sYmd4M/20220711-203317.jpg
Du får nog googla hur en kupol ser ut för det på bilden visar något annat

Men ja, alltså nät borde ju kunna gå att fixa ändå.
Citera
2022-07-11, 20:42
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Det handlar lite om hur grannar och förbipasserande kan uppfatta situationen.

Någon kan ju misstänka självmordstankar, och ringer räddningstjänsten, och det verkar ju lite onödigt att framkalla nåt sånt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in