2022-07-11, 19:48
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
Hur går de med pommes fritesen?

Ryssland kommer bli världsledande på potatis om några år när de lärt sig tekniken ska du se.
Citera
2022-07-11, 19:49
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odenplan69
Är inte Zelensky en skådespelare som är lite glad i kolan och HBTQ trams? Och du går på hela spektaklet hahaha, klipp dig och skaffa ett jobb.

Ja men Zelensky är Ukrainare och befinner sig i Ukraina. Om Jordan Peterson flyttade till Ukraina skulle jag kunna tänka mig att han har någonting att säga om saken.
Citera
2022-07-11, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Ryssland kommer bli världsledande på potatis om några år när de lärt sig tekniken ska du se.
Med 3d skrivare?
Citera
2022-07-11, 19:54
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Du har inga som helst ideal och karaktärsdödandet av männsikor med andra åsikter börjar egentligen bli roande. Du borde se mer av människor som Jordan B Peterson istället för att följa Biden och Harris (en dement och en idiot).

Vet du hur många barn ukrainsk militär dödat nu under sina granat och raketbeskjutningar mot staden Doneskt under tre veckor? Nej, jag trodde väl inte det men sök och finn svaret om du orkar men du sitter väl istället i enbart kalsongerna och suger i dig statspropaganda.

Klarar du inte av död och förtvivlan så borde du göra som mig och propagera för ett fredsavtal så snart som möjligt. Ryssland vinner kriget vare sig vi vill det eller inte och Ukraina kommer att förlora en del territorium. Det är dags att inse det nu och skona det ukrainska folket från de sjuka krigshetsarna i väster som ställt till detta. Land går att få tillbaka med förhandlingar och diplomati under fredstid om länder är smartare än vad Ukraina har varit efter 2014. Det är för er inte intressant utan det verkar vara roligare med krig trots krokodiltårar om döda barn (och vad det gäller det ta en titt i Syrien och Somalia, tidigare också Afganistan och Irak ...).

Vem ska egentligen ställas till svars? det är då inte jag för det är inte jag som provocerat fram detta krig och sen hetsar för mer.

Du urskuldar ditt försvar Ryssarnas slakt på minst 262 barn med att Ukraina kanske gjort sig skyldigt till att barn dog under 3 veckor i försvaret av Donetsk.

(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)

Göre dig icke besvär , jag avser inte ytterligare polemik med stollar som lobbar för barnmördare.
Senast redigerad av Taggad 2022-07-11 kl. 20:10.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Vinsten för USA är framförallt vissa företag i det militärindustriella komplexet. Vi ser USA rullar ut Javelin först och alla länder skickar storordrar på Javelins. Sen rullar USA in fyra stycken HIMARS och hela världen beställer HIMARS. Polen beställde precis 200 stycken HIMARS.

Vad händer när USA skickar ett par stycken Predators tror ni?
Intressant! Det är detta som är meningen med krig.
Produktion och export av vapen går på högvarv nu när vi står inför en global recession.
Det kanske skjuter upp nedgången ett tag men inflationen kan vi nog inte stoppa.
Citera
Medlem
Opaques avatar
Alla vet väl vem Jordan Peterson är ? Igår gjorde han sin första offentliga kommentar angående Kriget i Ukraina.
Att det satt långt inne och var en speciell känsligt ögonblick ser man bara genom att titta igenom den 1 timmes podcast.

Mycket av det han sa visste vi redan för förhand. Dessvärre så åkte mina ögonbryn upp mot taket när Peterson sa någonting jag inte hört förut och som är av yttersta vikt av att förstå ännu en (viktig) pusselbit.

Det handlar inte om träskallarnas sammansvärjning för att avnazifieria Ukraina, utan något helt annat

Spola fram till 9:17 ...Lyssna noga mellan 10:48-12:10 . And voila´ the man did it again.

https://www.youtube.com/watch?v=JxdHm2dmvKE
Citera
2022-07-11, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mary99
Vilka fakta då?
Stämmer det inte att Ukraina kommer göra slarvsylta av mongolhorderna och försvara det fria Europa med sitt eget kött och blod?
Ryssland kommer att bli ett u-land, som de alltid varit, och landet styckas upp och auktioneras ut till högstbjudande?
Innan dess är ryssarna utrotade givetvis.
Ukraina däremot kommer att blomstra och snart bli en välfärdsstat.
Har jag uppfattat det korrekt eller har jag fel?
Jag höll med dig i dina spekulationer om att Ryssland inte kommer att anfalla något annat land, och jag gav dig skälet till att jag höll med dig.

Något annat av dig ovan upprabblade påståendena har jag inte haft några synpunkter på.
Backa och läs om, och läs om rätt!
Citera
2022-07-11, 19:56
Medlem
Inflationen beror på Putin. Varför vågar inte Ulf och våra andra politiker kritisera Putin. Det råder visst Putinpriser. Putin har gjort våra politiker till Pussis-politker.
Som en svensk sa: "En röst på ett parti är en blankröst" Det betyder Nada. Tomma löften.
Citera
2022-07-11, 19:59
Medlem
Sgt.Blands avatar
I förra veckan kom där ett tåg körandes på Krim lastat med några gamla rostiga T72: or. Idag kom där ett nytt tåg på Krim men denna gången var det lastat med T62: or!! Jag vågar nog snart påstå att Röda Arméns stridsvagnar verkligen är slut.

https://twitter.com/_ruskimir/status/1546547705660538880
Citera
2022-07-11, 20:02
Medlem
annica, sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Det ligger en del i det du säger. Jag litar inte på Biden-administrationen. Dom gjorde inte mycket heller för att förhindra kriget, enligt min mening. Biden satt bara och rabblade upp olika datum för när Ryssland skulle invadera. Mycket märkligt!
Njae, han försökte nog att få Putin att backa ur den planerade attacken han har ju trots allt talat med Putin kring vad Ryssland har att vänta --->
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/bidens-varning-stort-lidande-om-ryssland-invaderar-ukraina
Att President Biden hårdare skulle kunnat markera håller jag med om- han kanske från början borde sagt: 'Går Ryssland in med trupp gör även USA på samma sätt'. Kanske en sådan mening kunnat förhindra allt detta?
Senast redigerad av annica, sthlm 2022-07-11 kl. 20:07.
Citera
2022-07-11, 20:04
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
I förra veckan kom där ett tåg körandes på Krim lastat med några gamla rostiga T72: or. Idag kom där ett nytt tåg på Krim men denna gången var det lastat med T62: or!! Jag vågar nog snart påstå att Röda Arméns stridsvagnar verkligen är slut.

Kan du förklara för någon som knappt ser skillnad på en SUV och en militär stridsvagn vad som är grejen med modellerna som levereras just nu ? Det var bara ett foto på en elak grej på en järnvägsvagn.
Citera
2022-07-11, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland

Haha. Putin vill verkligen göra Ryssland till ett militärt och ekonomiskt U-land.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in