2022-07-11, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dentage
Det har jag nog märkt, aldrig jag sett spekulationer om manliga idrottare skulle vara bögar eller inte. Men Damfotbollen har utsetts till fienden och fienden ska man krossa till alla buds stående medel. Dom unga som går på damfotboll nu kommer att ta med sina barn till damfotboll, så sporten kommer att växa oavsett vad skiträdda män än tycker. Och nej jag kommer aldrig spekulera i vilket motsatt kön en manlig eller kvinnlig idrottare föredrar. Sådant hör hemma i papparazzi och skvallersajterna, inte här inom idrotten. Att ge någon skit för dåliga insatser är däremot helt i sin ordning.

Det kanske handlar om att damerna är så pass duktiga på fotboll och att de då måste de "maskulineras" i skitnödiga mäns ögon eftersom kvinnor inte "ska" kunna spela fotboll? Damerna måste då framställas som mer manliga än kvinnliga genom att kalla dem manhaftiga, butchiga lesbianer?

Instämmer i att män är väldigt duktiga på att skvallra om kvinnor överlag. Det är mycket påhitt och alltid är det illvilligt och elakt. Man förvånas lite över denna oerhörda missunnsamhet och elakhet som män utstrålar mot kvinnor i allmänhet och fotbollskvinnor i synnerhet.
Citera
2022-07-11, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FiF

Och som man brukar säga: vill man få något gjort så ber man en kvinna men vill man få något sagt så ber man en man.

Är nog bara du som säger det.
Citera
2022-07-11, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Poänget är att jag har inte sett ett enda rapportering om damernas EM här i Italien, det säger ju lite.
Och som jag skrev tidigare, feministerna i podcasten "Flashback Forever" sade att de skall följa dam-VM. De sade det flera gånger. Så faktum är att de enda intresserade är ett väldigt litet fåtal människor. Sedan finns alla PK, som egentligen är helt ointresserade, men som följer PK-strömmen, som de jag just nämnde.
Citera
2022-07-11, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoulevardAlruna
Damerna blivit otroligt mycket duktigare än om man jämför med på 80- och 90-talet. Det är positivt.
Men fortfarande tycker jag att det är mer givande att se herr-fotbollen. Mycket mer driv och vassare teknik rent generellt. Testot gör en del
Fattar inte varför man ska racka ner på damfotbollen. Jag fattade att man gjorde det förr, det var otroligt segt att bevittna. Men idag när de faktiskt spelar rätt bra?
De flesta rackar inte ned på spelet, utan på det faktum att hela rörelsen är helt och hållet hbtqabc-politisk, numera både bland spelare och media. Att damsport är sämre har ingen väldig betydelse, det kan du se inom de flesta andra sporter.
Citera
2022-07-11, 17:53
Medlem
Citat:
Du förstår inte att damer och herrar inte spelar i samma klass? Så damer och herrar kan omöjligt "slå" varandra i fotboll. Jag förstår inte varför du jämför äpplen med päron? Damerna presterar bättre än herrarna enligt världsrankingen. Punkt slut.
Kvinnlig logik i dess äkta form.
Citera
2022-07-11, 17:56
Medlem
Citat:
Du förstår inte att damer och herrar inte spelar i samma klass? Så damer och herrar kan omöjligt "slå" varandra i fotboll. Jag förstår inte varför du jämför äpplen med päron? Damerna presterar bättre än herrarna enligt världsrankingen. Punkt slut.
Om de inte spelar i samma klass kan väl inte världsranking heller jämföras? Damerna är bättre än herrarna på damfotboll, där har du helt rätt.

Damfotboll och fotboll är två olika saker.
Citera
2022-07-11, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
De flesta rackar inte ned på spelet, utan på det faktum att hela rörelsen är helt och hållet hbtqabc-politisk, numera både bland spelare och media. Att damsport är sämre har ingen väldig betydelse, det kan du se inom de flesta andra sporter.

Vad exakt är det som får dig att uppleva att damfotbollen är politisk?
Citera
2022-07-11, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dentage
Det har jag nog märkt, aldrig jag sett spekulationer om manliga idrottare skulle vara bögar eller inte. Men Damfotbollen har utsetts till fienden och fienden ska man krossa till alla buds stående medel. Dom unga som går på damfotboll nu kommer att ta med sina barn till damfotboll, så sporten kommer att växa oavsett vad skiträdda män än tycker. Och nej jag kommer aldrig spekulera i vilket motsatt kön en manlig eller kvinnlig idrottare föredrar. Sådant hör hemma i papparazzi och skvallersajterna, inte här inom idrotten. Att ge någon skit för dåliga insatser är däremot helt i sin ordning.
Visst är det tramsigt att spekulera, men föga oväntat finns det väldigt många bögar inom feminina idrotter, som simhopp, gymnastik och hästsport. Likaså finns det väldigt många lesbiska inom de tuffare idrottarna, som fotboll. Av exakt samma anledning finns väldigt få bögar inom fotbollen och det hjälper inte att media gör ALLT för att försöka få många fler att medge att de är bögar. Helt logiskt finns det få av dem. Det kommer inte att ändras.
Citera
2022-07-11, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coolt-nick
Om de inte spelar i samma klass kan väl inte världsranking heller jämföras? Damerna är bättre än herrarna på damfotboll, där har du helt rätt.

Damfotboll och fotboll är två olika saker.

Herrlandslaget är sämre än de flesta andra herrlandslag i världen.
Damlandslaget är bättre än de flesta andra damlandslag i världen.

Slutsats: Svenska damlandslaget presterar bättre än svenska herrlandslaget.
Citera
2022-07-11, 18:01
Medlem
BoulevardAlrunas avatar
Citat:

OK,det är tycker jag också är helt skevt, och dessutom tror jag inte att alla "fotbollsdamer" vill vara med i PK-tåget men vågar inget säga för de får de väl kicken från laget
En sån som Pia Sundhage var lesbisk och vänster, det sa hon, sen var det inget mer med det utan hon spelade boll. Sund inställning
Nej precis, damsport är "sämre" (hoppar inte lika långt, stöter inte kula lika långt, spelar mer odynamiskt etc), kul att kolla på ändå Man vet ju vad man tittar på, det är inte lika hög klass som herrarna men kul att det på många områden har blivit bättre idrottare tycker jag.
Citera
2022-07-11, 18:05
Medlem
Citat:
Visst är det tramsigt att spekulera, men föga oväntat finns det väldigt många bögar inom feminina idrotter, som simhopp, gymnastik och hästsport. Likaså finns det väldigt många lesbiska inom de tuffare idrottarna, som fotboll. Av exakt samma anledning finns väldigt få bögar inom fotbollen och det hjälper inte att media gör ALLT för att försöka få många fler att medge att de är bögar. Helt logiskt finns det få av dem. Det kommer inte att ändras.

Här raddar man ogenerat upp alla sina vanföreställningar och fördomar om kön och så könar man dessutom idrotten.

Att en sport utövas av flest kvinnor gör inte sporten "feminin", lika lite som att en sport som utövas av flest män skulle göra sporten "maskulin". Idrott är inte ett kön.
Citera
2022-07-11, 18:07
Medlem
Citat:
Herrlandslaget är sämre än de flesta andra herrlandslag i världen.
Damlandslaget är bättre än de flesta andra damlandslag i världen.

Slutsats: Svenska damlandslaget presterar bättre än svenska herrlandslaget.
Det kvinnliga A-landslaget får stryk av ett lokalt 14-års lag med pojkar. Sådan skillnad är det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in