Citat:
Ursprungligen postat av
KlartSur
De flesta rackar inte ned på spelet, utan på det faktum att hela rörelsen är helt och hållet hbtqabc-politisk, numera både bland spelare och media. Att damsport är sämre har ingen väldig betydelse, det kan du se inom de flesta andra sporter.
OK,det är tycker jag också är helt skevt, och dessutom tror jag inte att alla "fotbollsdamer" vill vara med i PK-tåget men vågar inget säga för de får de väl kicken från laget
En sån som Pia Sundhage var lesbisk och vänster, det sa hon, sen var det inget mer med det utan hon spelade boll. Sund inställning
Nej precis, damsport är "sämre" (hoppar inte lika långt, stöter inte kula lika långt, spelar mer odynamiskt etc), kul att kolla på ändå

Man vet ju vad man tittar på, det är inte lika hög klass som herrarna men kul att det på många områden har blivit bättre idrottare tycker jag.