Citat:
Ursprungligen postat av
FiF
Spelar ju ingen som helst roll. Damer konkurrerar med damer och herrar med herrar. Och sanningen kokar ju hur eller hur ned till fakta: att damlandslaget presterar mycket bättre än herrlandslaget.
Jag tror att du faktiskt är helt ärlig här. Jag vågar inte använda epitetet "kvinnlig logik", men...
Så i dina ögon hade det svenska damlandslaget varit bättre än herrarnas, om damfotboll bara hade spelats i två länder, medan herrarnas var lika stor sport som idag? Även om svenska damlandslaget hade varit chanslösa mot det andra landet, så hade laget placerat sig högre än herrlandslaget och därmed presterat bättre.
Helt ärligt, så hade det varit roligt om transor hade satsat på fotboll. Faktum är att alla transor med någon erfarenhet av de högsta sex divisionerna hade etablerat sig i damlandslaget. Du hade naturligtvis protesterat, men PK-laget hade tvingats jubla 😀