2022-07-11, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av melvein
I takt med att Bidéns approval ratings börjar klättra ner mot 30-strecket så har ju spekulationerna om alternativ inför 2024 dykt upp. Ett av namnen som nämnts är Kaliforniens guvernör Gavin Newsom. Det hade ju varit lite roligt tycker jag.

Demokraternas primärval har potential att bli årets politiska höjdpunkt 2024. Jag hoppas på ett brett startfält med både Hillary och Bernie och givetvis Kamala också. Givetvis beror det lite på om Biden väljer att ställa upp för omval eller inte, gissar att vi får ett besked om det framåt november eller så.
(D)om har ju hur många som helst att plocka fram: Chelsey Clinton är en yngre förmåga jag gärna skulle se, likaså Paul Pelosi Jr. Från mediavärlden skulle både Jeff Zucker och Chris Cuomo vara perfekta, eller Taylor Lorentz från WP. Jag hoppas förstås att Joe Biden och Kamala bägge ställer upp i primärvalet. I den äldre mer erfarna generationen är senator Diane Feinstein närmast perfekt.
Citera
2022-07-11, 11:00
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seppolundgren
Igår kom jobb tillväxt data ut för detta kvartal. Under biden skapades fler nya jobb än vad som förväntades.
Biden är bara 200 tusen jobb ifrån att krossa rekordet. Dvs från dagens 3.6 procent arbetslöshet till 3.5 procent.
Skulle jag gissa så sker det i oktober.
Samma månad som biden förväntas radera hälften av alla college student debts i hans planerade låneftergifts executive order på 600 miljarder dollar.
Om inte det lockar varenda person med studie skulder att rösta demokratiskt så..

Vidare har biden administrationen amorterat ner statsskulden med 1.1 triljoner. Den som Trump lovade att betala av men som han istället 3 dubblade. Soo much winning.. You're gonna get tired of winning.

https://www.cbsnews.com/news/biden-deficit-national-debt-reduction/
Besides the quarterly reduction in the national debt, the Treasury Department estimates that this fiscal year's budget deficit will decline $1.5 trillion. That decrease marks an improvement from initial forecasts and would likely put the annual deficit below $1.3 trillion.

Reallöner har stigit med 5 procent vilket inte är transient utan bestående. Så även när inflationstakten sjunker så består Reallöneökningar. Likaså har usa den snabbast växande ekonomin i världen. Inte dåligt

Enligt SCB har handeln mellan USA och Sverige stigit med 25 miljarder kr sedan förra året. Viket innebär 200 tusen nya jobb i usa och sisådär 5 tusen nya svenska jobb om jag drar till med en gissning. De amerikanska direkt investeringarna i Sverige uppgår till 88 miljarder.

Ifall sleepy Joe biden lyckats åstadkomma allt detta så är det rätt talande att en klarvaken och alert Trump endast lyckades få ketchup på alla väggar i Roosevelt room.

Låt mig poängtera det jag egentligen försöker säga.
Trumps följare såväl här som på andra sidan Atlanten består av arga vita män i ofrivilligt celibat utan högskolepoäng och som avskyr att meriter och inte hudfärg avgör en människas livsöde.
Det är den enda rationella förklaringen till varför de ser världen som nattsvart medan den svenska ekonomin Och den amerikanska ekonomin går som tåget.

Bidens jobbtillväxt består fortfarande av folk som går tillbaka till jobb efter coronan och tillväxten går betydligt sämre än vad alla bedömare trott och förutspått. Hur skall han klara av att betala av på statsskulden samtidigt som han genomför dyra reformer är väl lite oklart. Vi har ju negativ GDP tillväxt i storlek som vi inte sett sen finanskrisen 2009 är ju inte vad man kan kalla positiv utveckling. Du visar bara Seppo att du inte har helhetsperspektivet att förstå vad som händer. Det var det helhetsperspektivet du saknade när du försökte förutsäga inflationen som enligt din mening skulle sjunka till drygt 3% nu. Reallönerna ligger också på minus om man räknar bort inflationen som är på över 8% Ingen tycker Joe Biden gör ett bra jobb med ekonomin och det avspeglas med att drygt 80% av USAs befolkning delar den analysen. Seppo tycker det går fantastiskt bra när USA är snubblande nära en recession!! Fantastiskt att vara så totalt isolerad i sin lilla bubbla, försök kom ute lite istället för att sitta framför datorn 24/7 och falla djupare ned i distorsion. Hitta en anställning, börja träna på gym (många har fantastiska rehabiliterings utformade maskiner).
Citera
2022-07-11, 16:21
Medlem
Bidens fyra sista popularitetsmätningar:

NYT/Siena 33-60
Rasmussen 37-61
InsiderAdvantage 37-58
Reuters 36-59

Om någon känner till en president som varit mer hatad än Biden så skulle det vara intressant att höra mer om.

https://www.realclearpolitics.com/epolls/other/president-biden-job-approval-7320.html
Citera
2022-07-11, 16:33
Bannlyst
Jag kan inte minnas senast när amerikanska IRS valt ut 2 av presidentens fiender för slumpmässig granskning.

Måste vara extrem otur att bägge även är kollegor.
director James comey
Och deputy director Andrew McCabe Fick bägge vara med om detta.

Särskilt lustigt eftersom comey redan utsatts för samma slags granskning tidigare av IRS.
tidningen the Atlantic estimerar sannolikheten till 1:30000 och sannolikheten att två kollegor på FBI i Washington DC väljs ut samtidigt bland övriga populationen blir då 1:30000*2:14000(antal anställda på fbi Washington.

Märklig slump.

Fråga :hur viktigt är det med normer?
(en president bör inte missbruka sitt ämbete genom att ödsla myndigheters resurser på sina fiender)
dvs skulle någon här blivit irriterad om de läst att president biden dirigerat IRS till att utsätta de senatorer som röstar emot hans förslag, för slumpmässig kontroll.
Citera
2022-07-11, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr

NYT/Siena 33-60
Rasmussen 37-61
InsiderAdvantage 37-58
Reuters 36-59

Om någon känner till en president som varit mer hatad än Biden så skulle det vara intressant att höra mer om.

https://www.realclearpolitics.com/epolls/other/president-biden-job-approval-7320.html
Det är ju inte utan anledning som det börjar höras röster även bland demokraterna om att Biden inte borde ställa upp för omval. Ett av många problem för Biden är ju att han lurade sina väljare att han skulle vara det moderata alternativet till Bernie Sanders, men ända sedan han flyttade in i Vita Huset har han låtit den vänsterextrema stenkastarfalangen av sitt parti sätta agendan.

Bill Clinton hade ju åtminstone vett nog att göra en politisk kursändring när han märkte att han inte hade sina väljare med sig, Biden däremot verkar helt inställd på att följa skeppet ner till havets botten. Att communications director Kate Bedingfield nu lämnar vita huset är ingen slump, och det skulle inte förvåna mig om Ron Klein gör samma sak under hösten.
Citera
2022-07-11, 16:49
Avslutad
Är det sant att Hunter döpt pappa Joe till Pedo Pete i sin iPhone?
Citera
2022-07-11, 16:50
Medlem
Citat:

NYT/Siena 33-60
Rasmussen 37-61
InsiderAdvantage 37-58
Reuters 36-59

Den ende jag kommer på är George W. Bush, runt Irakkriget. Ironiskt nog var han även USAs genom tiderna mest populäre president (efter 9/11). Så Biden skulle typ behöva ge carte blance till ISIS att spränga Vita Huset, för att sedan förklara krig miot dem, men jag är tveksam till om ens det kan vända skutan för honom. Det har gått för långt, helt enkelt och Biden är bara hatad, hatad, hatad...
Citera
2022-07-11, 16:51
Medlem
Citat:
Det är ju inte utan anledning som det börjar höras röster även bland demokraterna om att Biden inte borde ställa upp för omval. Ett av många problem för Biden är ju att han lurade sina väljare att han skulle vara det moderata alternativet till Bernie Sanders, men ända sedan han flyttade in i Vita Huset har han låtit den vänsterextrema stenkastarfalangen av sitt parti sätta agendan.

Bill Clinton hade ju åtminstone vett nog att göra en politisk kursändring när han märkte att han inte hade sina väljare med sig, Biden däremot verkar helt inställd på att följa skeppet ner till havets botten. Att communications director Kate Bedingfield nu lämnar vita huset är ingen slump, och det skulle inte förvåna mig om Ron Klein gör samma sak under hösten.
Jag tror inte att Joe Biden är i stånd att fatta några beslut överhuvudtaget. Vem som är president i USA för närvarande kommer vi inte att veta förrän om många år.
Citera
2022-07-11, 16:56
Medlem
Crisis-management i Vita Huset efter Bidens senaste fadäs med att läsa instruktionstexten i telepromptern. Nu redigerar man och raderar febrilt alla spår efter den ursprungliga versionen av det fadäsartade talet, och man ändrar även i transkriberingen av talet så att det ser ut som att han sa något annat, men även där blir det fel!

https://www.youtube.com/watch?v=WN9zTveOfu8

Det kommer nu uppgifter att Biden kommer tvingas göra en "BoJo" och avgå innan hans första mandatperiod är slut.

https://www.youtube.com/watch?v=V9A7MkGdMcI
Senast redigerad av scrollock 2022-07-11 kl. 17:01.
Citera
2022-07-11, 17:02
Medlem
Citat:
Jag tror inte att Joe Biden är i stånd att fatta några beslut överhuvudtaget. Vem som är president i USA för närvarande kommer vi inte att veta förrän om många år.
Givetvis har Biden folk som hjälper honom så gott det går, men jag misstänker att han ganska ofta agerar på eget bevåg också, när det gäller Afghanistan-fiaskot så skulle jag inte alls bli förvånad om han ilsknade till på militära rådgivare som varnade honom för de katastrofala konsekvenserna och kastade ur sig nåt i stil med "Jag kan själv, det är jag som är president, så det så!!". Kanske är det också nåt som gör vissa demokrater oroliga. Att han skiter på sig i Vatikanen är väl en sak men med tanke på alla gånger som hans pressekreterare får gå ut och säga att Biden inte alls menade vad han sa, som när det gäller kriget i Ukraina där Biden antyder att han ska avsätta Putin och i princip förklarar krig med Ryssland, sånt gör nog många i hans eget parti ganska nervösa.
Citera
2022-07-11, 17:18
Medlem
Citat:
Givetvis har Biden folk som hjälper honom så gott det går, men jag misstänker att han ganska ofta agerar på eget bevåg också, när det gäller Afghanistan-fiaskot så skulle jag inte alls bli förvånad om han ilsknade till på militära rådgivare som varnade honom för de katastrofala konsekvenserna och kastade ur sig nåt i stil med "Jag kan själv, det är jag som är president, så det så!!". Kanske är det också nåt som gör vissa demokrater oroliga. Att han skiter på sig i Vatikanen är väl en sak men med tanke på alla gånger som hans pressekreterare får gå ut och säga att Biden inte alls menade vad han sa, som när det gäller kriget i Ukraina där Biden antyder att han ska avsätta Putin och i princip förklarar krig med Ryssland, sånt gör nog många i hans eget parti ganska nervösa.
Alla politiska ledare i hela världen har folk som hjälper honom eller henne. Biden behöver läsa på en lapp att han ska sätta sig ner ”på sin EGEN stol”. Han är unik bland världens ledare idag på så sätt att han inte är i stånd att ta några beslut alls. Det vore en fara för världen om Biden på riktigt styrde i USA.
Citera
2022-07-11, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vindruteturkarna
Är det sant att Hunter döpt pappa Joe till Pedo Pete i sin iPhone?

Ja lol, av sms-konverationerna att döma.

Men minns det ingen tråd ang den läckta telefonen? Den är ju en guldgruva!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in