Igår kom jobb tillväxt data ut för detta kvartal. Under biden skapades fler nya jobb än vad som förväntades.
Biden är bara 200 tusen jobb ifrån att krossa rekordet. Dvs från dagens 3.6 procent arbetslöshet till 3.5 procent.
Skulle jag gissa så sker det i oktober.
Samma månad som biden förväntas radera hälften av alla college student debts i hans planerade låneftergifts executive order på 600 miljarder dollar.
Om inte det lockar varenda person med studie skulder att rösta demokratiskt så..
Vidare har biden administrationen amorterat ner statsskulden med 1.1 triljoner. Den som Trump lovade att betala av men som han istället 3 dubblade. Soo much winning.. You're gonna get tired of winning.
https://www.cbsnews.com/news/biden-deficit-national-debt-reduction/
Besides the quarterly reduction in the national debt, the Treasury Department estimates that this fiscal year's budget deficit will decline $1.5 trillion. That decrease marks an improvement from initial forecasts and would likely put the annual deficit below $1.3 trillion.
Reallöner har stigit med 5 procent vilket inte är transient utan bestående. Så även när inflationstakten sjunker så består Reallöneökningar. Likaså har usa den snabbast växande ekonomin i världen. Inte dåligt
Enligt SCB har handeln mellan USA och Sverige stigit med 25 miljarder kr sedan förra året. Viket innebär 200 tusen nya jobb i usa och sisådär 5 tusen nya svenska jobb om jag drar till med en gissning. De amerikanska direkt investeringarna i Sverige uppgår till 88 miljarder.
Ifall sleepy Joe biden lyckats åstadkomma allt detta så är det rätt talande att en klarvaken och alert Trump endast lyckades få ketchup på alla väggar i Roosevelt room.
Låt mig poängtera det jag egentligen försöker säga.
Trumps följare såväl här som på andra sidan Atlanten består av arga vita män i ofrivilligt celibat utan högskolepoäng och som avskyr att meriter och inte hudfärg avgör en människas livsöde.
Det är den enda rationella förklaringen till varför de ser världen som nattsvart medan den svenska ekonomin Och den amerikanska ekonomin går som tåget.