Kanske passar bättre i Organiserad brottslighet?
Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Tjena!
Vet inte om jag skriver i rätt tråd, men har funderat över en sak. Hur kriminella är egentligen mc gäng som Bandidos och Hells Angels medlemmar?
De ser ju onekligen hårda ut när de åker runt, på sina MCs med skinnvästar. Men vad består egentligen kriminaliteten av?
Narkotikasmuggling och utpressning har man ju hört talas om, men hur omfattande är det egentligen? Är det mest en myt?
Mitt bästa svar: Hur långt är ett snöre?

Men om jag ska försöka mig på några kvalificerade gissningar: Hantering av narkotikaklassade produkter ligger i deras DNA och kommer alltid att finnas med på repertoaren. Utpressning av krögare (betala för beskydd) har nog minskat i samma takt som kortbetalningarna har ökat. Utpressning/indrivning av påhittade skulder verkar vara det vanligaste idag.
Citat:
Trodde det mest var invandrargäng som plockar in knark till Sverige och kränger på gatan. Inget som MC-gängen sysslar med. Utpressning då. Är det krogägare? Hur mycket pengar kan det finnas i det? Tänker mig att det omöjligen kan vara någon stor kran för då konkar ju den stackars krögaren. Dessutom riskerar det att slå tillbaka.
Lever MC-gängen lite på ryktet och myten om hur farliga de är? Är det mest posörer som åker runt och ger varandra ryggdunkningar och försörjer sig genom vanligt arbete?
Vill inte trampa på någon, bara funderar på hur det EGENTLIGEN ligger till.
Att det är invandrare som säljer på gatan är inte samma sak som att det är dom som tagit in narkotikan till Sverige.