2022-06-29, 00:59
Medlem
Enligt uppgift har BMC Helsingborg City fått flytta ut. Numera ska de husera på Gamla Vägen 20 a HBG i en maskinhall.
Citera
2022-06-29, 04:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blackcookies
Enligt uppgift har BMC Helsingborg City fått flytta ut. Numera ska de husera på Gamla Vägen 20 a HBG i en maskinhall.
.
Kan stämma.
Fastigheten dom hyrde är såld. Lite underligt att Bmc Hbg som är första avd i Sverige inte har ekonomi att köpa något eget. Är bra nedköp att flytta från Miatorp till en maskinhall.
Citera
2022-06-29, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nockjalla
.
Kan stämma.
Fastigheten dom hyrde är såld. Lite underligt att Bmc Hbg som är första avd i Sverige inte har ekonomi att köpa något eget. Är bra nedköp att flytta från Miatorp till en maskinhall.

Har förmodligen bränt pengarna på pulver genom åren som gått. Svårt att köpa något då det saknas ärliga pengar i kassan.
Citera
2022-06-29, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnitchBlower
Har förmodligen bränt pengarna på pulver genom åren som gått. Svårt att köpa något då det saknas ärliga pengar i kassan.
.
Någon/några borde ha kapital även vara gröna för ett bolån och då kunna köpa en egen kåk.
Citera
2022-07-03, 03:28
Medlem
distanss avatar
Kanske passar bättre i Organiserad brottslighet?

Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Tjena!

Vet inte om jag skriver i rätt tråd, men har funderat över en sak. Hur kriminella är egentligen mc gäng som Bandidos och Hells Angels medlemmar?

De ser ju onekligen hårda ut när de åker runt, på sina MCs med skinnvästar. Men vad består egentligen kriminaliteten av?

Narkotikasmuggling och utpressning har man ju hört talas om, men hur omfattande är det egentligen? Är det mest en myt?

Mitt bästa svar: Hur långt är ett snöre? Men om jag ska försöka mig på några kvalificerade gissningar: Hantering av narkotikaklassade produkter ligger i deras DNA och kommer alltid att finnas med på repertoaren. Utpressning av krögare (betala för beskydd) har nog minskat i samma takt som kortbetalningarna har ökat. Utpressning/indrivning av påhittade skulder verkar vara det vanligaste idag.

Citat:
Trodde det mest var invandrargäng som plockar in knark till Sverige och kränger på gatan. Inget som MC-gängen sysslar med. Utpressning då. Är det krogägare? Hur mycket pengar kan det finnas i det? Tänker mig att det omöjligen kan vara någon stor kran för då konkar ju den stackars krögaren. Dessutom riskerar det att slå tillbaka.
Lever MC-gängen lite på ryktet och myten om hur farliga de är? Är det mest posörer som åker runt och ger varandra ryggdunkningar och försörjer sig genom vanligt arbete?
Vill inte trampa på någon, bara funderar på hur det EGENTLIGEN ligger till.

Att det är invandrare som säljer på gatan är inte samma sak som att det är dom som tagit in narkotikan till Sverige.
Citera
2022-07-08, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av distans
Kanske passar bättre i Organiserad brottslighet?

Mitt bästa svar: Hur långt är ett snöre? Men om jag ska försöka mig på några kvalificerade gissningar: Hantering av narkotikaklassade produkter ligger i deras DNA och kommer alltid att finnas med på repertoaren. Utpressning av krögare (betala för beskydd) har nog minskat i samma takt som kortbetalningarna har ökat. Utpressning/indrivning av påhittade skulder verkar vara det vanligaste idag.

Att det är invandrare som säljer på gatan är inte samma sak som att det är dom som tagit in narkotikan till Sverige.

Robert Loforen inte kvar i klubben någon som kan bekräfta eller dementera ?
Citera
2022-07-08, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av biskopsudden
Han har tagit bort alla inlägg på instagram som kan kopplas till BMC, så det kan säkert stämma.
Citera
2022-07-08, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humleburk
Han har tagit bort alla inlägg på instagram som kan kopplas till BMC, så det kan säkert stämma.

Lämnat frivilligt?
Utslängd?
Har det med konflikten att göra?
Citera
2022-07-10, 08:35
Medlem
Inget nytt om anabolaRobban?
Citera
2022-07-11, 09:10
Medlem
Kersers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biskopsudden

Oj, där ser man! Trodde han var något av en profil för BMC Sthlm.

Lämnade han så fort det hettade till?
Citera
2022-07-11, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kerser
Oj, där ser man! Trodde han var något av en profil för BMC Sthlm.

Lämnade han så fort det hettade till?

Utsåld så som Linus i Ha blev som senare blev klippt.

Dessa 2 klubbar är inte vad dom va förr.
Citera
2022-07-11, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byggarenjabra
Utsåld så som Linus i Ha blev som senare blev klippt.

Dessa 2 klubbar är inte vad dom va förr.
Vilka belägg har du för att han blev utsåld?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in