2022-06-15, 14:55
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Rockershamnar vill jag säga men vet inte hur det stavas lol.
Citera
2022-06-22, 13:35
Medlem
NVC Nätverkscentrum det sämsta behandlingshemmet i göteborg ungdomar avviker tidig morgon 20 januari till Eketrägatan där dem blir tagna av polis misstänkta för personrån och deras mobiler tas i beslag. Förreståndaren bler*m t@r@ku tar in såna folk hit bara för att tjäna pengar. Sjukt dåligt ställe
Citera
2022-07-08, 03:12
Medlem
Vilken behandlingshem är bäst?

Hej!
Det så att jag kommer få en p27:a snart och jag har två alternativ i mitt huve. Iris utvecklingscenter i Mullsjö och iris i Enköping. Vilken tycker ni är bättre och vad är skillnaden? Ifall ni har ett bättre alternativ så är jag öppen för förslag.
Tacksam för svar
Citera
2022-07-08, 09:37
Medlem
mongomanishs avatar
Tråd "Vilken behandlingshem är bäst?" sammanfogad. /Moderator
Citera
2022-07-11, 15:25
Medlem
link71s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ak7
Hej!
Det så att jag kommer få en p27:a snart och jag har två alternativ i mitt huve. Iris utvecklingscenter i Mullsjö och iris i Enköping. Vilken tycker ni är bättre och vad är skillnaden? Ifall ni har ett bättre alternativ så är jag öppen för förslag.
Tacksam för svar

Varit där .( Iris Enköping ska knarkar behandlingshemmet) Inge bra överhuvetaget... Folk knarkar sönder ,grupperingar är det med för det är 30 Pers under samma hus.
Sen får du knarka en gång där, det är OK. för du får bara en timeout på 2 dagar sen tillbaka.
Helt sjukt.
Villa vita dock mot Göteborg är det bästa behandlinghemmet som finns. Så åk dit , om du VERKLIGEN vill få hjälp o sluta knarka. dom tar inte in vilka som helst heller.
Inga kriminella eller grova brottslingar.
Verkligen toppen, dom dom skapade behandlingshemmet på villa vita var tidigare personal på Mullsjö iris( många slutade på iris i Mullsjö o bytt till villa vita för det är så mycket bättre på alla sätt), för dem sammarbetar med varandra lite. Sen är det bara 10-12 Pers på villa vita så gemenskapen blev sååå mycket bättre. Och dom vet vad som krävs och inte. Tro mig du kommer inte ångra dig om du åker dit. Det är himla fin miljö jäkligt bra personal o mat.
Var där och fick rätt hjälp o stöd och ren idag sen flera år. Vet även att 90% dom varit där är nyktra idag . Jag hade knarkat i 12 år innan jag kom dit. Så dem lyckades.
Om de nåt annat skriv gärna.
Senast redigerad av link71 2022-07-11 kl. 15:41.
Citera
2022-07-16, 18:24
Medlem
Alphagruppen i Piteå.
Citera
2022-07-25, 16:01
Medlem
Tips på behandlingshem

Hej!
Det så att jag sitter på ett lvm och skulle egentligen på en p27:a den perioden till iris i Enköping. Dock så är det fullsatt och kan dröja upp till 2 månader för en ledig plats och den tålamoden har jag inte. Har någon tips på ett najs behandlingshem? Helst blandat. Vill inte ha en för seriös behandlingshem utan det ska var chill. Tacksam för svar.
Citera
2022-08-16, 22:51
Medlem
Hejsan, jag sitter just nu på Val-bo behandlingshem i den fördjupade delen. Jag upplever att jag inte får så mycket hjälp med min psykiska ohälsa och jag har fortfarande självmordstankar trots att jag har varit nykter i 5,5 månader och varit här på behandlingen i lite över 4 månader. Jag börjar tröttna på att vara här men jag vill fortfarande ta itu med min psykiska ohälsa och få ett bra liv så jag funderar på att byta behandlingshem. Jag trivs inte riktigt med dom tungt kriminella eftersom jag själv inte har varit tungt kriminell och jag vågar inte öppna mig om mina känslor riktigt. Sedan är den här gruppen ganska oseriös med mycket flams och trams utanför schemalagd tid.

Jag är kille mellan 20-25 år och jag har dp/dr (derealisation/depersonalisation), hppd, ångestproblematik, depression. Jag har haft narkotika missbruk av, benso, hasch och amfetamin mest men jag har inte varit en grov missbrukare och jag har inte varit tungt kriminell.

Jag skulle vilja ha ett behandlingshem där det såklart inte förekommer droger eller alkohol, där folk är seriösa och tar behandlingen på allvar. Där man får konsekvenser om man inte sköter sig så att oseriösa folk åker bort. Jag är lite skeptisk till 12-steg. Men jag skulle vilja att behandlingen har mer fokus på psykiska ohälsan, men inte att man medicinerar bort den utan att man tar itu med den.

Har ni några idéer på behandlingshem som skulle funka? Jag funderar på Villa vita, är det ett bra ställe? Hur är det behandlingshemmet?
Citera
2022-08-29, 21:15
Medlem
Akvavitaes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UngaChefen
Hejsan, jag sitter just nu på Val-bo behandlingshem i den fördjupade delen. Jag upplever att jag inte får så mycket hjälp med min psykiska ohälsa och jag har fortfarande självmordstankar trots att jag har varit nykter i 5,5 månader och varit här på behandlingen i lite över 4 månader. Jag börjar tröttna på att vara här men jag vill fortfarande ta itu med min psykiska ohälsa och få ett bra liv så jag funderar på att byta behandlingshem. Jag trivs inte riktigt med dom tungt kriminella eftersom jag själv inte har varit tungt kriminell och jag vågar inte öppna mig om mina känslor riktigt. Sedan är den här gruppen ganska oseriös med mycket flams och trams utanför schemalagd tid.

Jag är kille mellan 20-25 år och jag har dp/dr (derealisation/depersonalisation), hppd, ångestproblematik, depression. Jag har haft narkotika missbruk av, benso, hasch och amfetamin mest men jag har inte varit en grov missbrukare och jag har inte varit tungt kriminell.

Jag skulle vilja ha ett behandlingshem där det såklart inte förekommer droger eller alkohol, där folk är seriösa och tar behandlingen på allvar. Där man får konsekvenser om man inte sköter sig så att oseriösa folk åker bort. Jag är lite skeptisk till 12-steg. Men jag skulle vilja att behandlingen har mer fokus på psykiska ohälsan, men inte att man medicinerar bort den utan att man tar itu med den.

Har ni några idéer på behandlingshem som skulle funka? Jag funderar på Villa vita, är det ett bra ställe? Hur är det behandlingshemmet?

Öppna dig inte för massa främlingar. Alla sitter där för att de har bajs i huvudet och du med. Var inte för petig med behandlingen heller. Finns liksom inget bättre var du än vänder dig. Det ända som blir skillnaden när du hamnar på ett specialanpassat ställe är att dina rutiner anpassas för att passa personalens arbetsflöde bättre. Klientelet kommer fortfarande vara av samma skrot och korn, men gnälligare och knasigare.
Citera
2022-08-29, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UngaChefen

Du är tungt kriminell.
Gör klart behandlingen och ta sedan tag i dina psykiska problem.
Du hittar inget bättre behandlingshem.
Citera
2022-09-24, 11:00
Medlem
Är på ett stödboende för missbrukare och här tar dom ut surfhistorik från internetleverantören varje månad och kollar vad man surfar på. Får dom verkligen göra så, går det inte emot någon integritetspolicy eller så i socialtjänstlagen eller liknande?
Citera
2022-10-03, 18:10
Medlem
Akvavitaes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WeedGrower
Är på ett stödboende för missbrukare och här tar dom ut surfhistorik från internetleverantören varje månad och kollar vad man surfar på. Får dom verkligen göra så, går det inte emot någon integritetspolicy eller så i socialtjänstlagen eller liknande?

Låter som standard. Inget de hymlar öppet om men nog förekommer det. Dags att sluta läsa snuskiga tentakel doujins på det delade wi-fi’t kanske?

Och nej, soc kommer inte göra ett skit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in