2022-07-11, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrodanStropp
Nilla Fischer på fotbollsgalan när hon fick prata fick ju en att vilja kasta ut tvn.
Hon sa också om jag hade stått här som man hade jag varit rik, jämställdhet, snyft, snyft.

Det är bara den lilla detaljen att hade hon varit man hade hon troligen inte stått där alls för konkurrensen hade varit mångdubbelt större.

Att du platsar i damlandslaget innebär inte att du hade platsat i herrlandslaget eller ens som proffs om du hade varit man, och det är rätt arrogant att bara anta det.
Citera
2022-07-11, 11:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dentage
Berodde inte det på socioekonomiska anledningar som att kvinnor ofta inte var välkomna rent socialt i manliga sammanhang som fotboll. Samt att kvinnorna oftare var hemmafruar som skulle sköta hushållet medan männen gick på fotboll?
Stämmer inte. De flesta kvinnor hamnar efter för att de inte tar för sig av livet. Kolla hur det ser ut på plan, det är duttigt, fjuttigt och mjäkigt. Allt de gör är svaghet. Till och med en lejonhona som försöker döda ett byte gör det inte bra, sen kommer lejonhannen och bestämt dödar djuret. Allt med kvinnor suger.
Citera
2022-07-11, 11:26
Medlem
heggeness avatar
Känns som att årets EM är det stora genombrottet för damfotbollen även om det varit på gång ett tag. Fullsatta läktare, och läckert spel.

Sen finns det vissa mansgrisar som är sura för att "kvinnor tar plats" men de kommer nog alltid att finnas.
Citera
2022-07-11, 11:29
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dentage
Hoppas du inser att påståendet om att alla kommer in gratis är rätt enkelt att motbevisa?? Och kvinnor betalar för att se fotboll ditt påstående där är också lätt att motbevisa. Och att Jämföra Zlatans inkomster med Damfotbollen . Om det är något som herrfotbollen drabbats av är det dopade löner priser och korruption utan dess like.
Visst, länka till info hur mycket damallsvenskan tog in i biljettintäkter 2021. Jag har sett en äldre siffra och det var under 10mkr på hela året, alla lag tillsammans. MFF omsatte ensamma 566 mkr under 2021.
Citera
2022-07-11, 11:41
Medlem
Harpys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heggenes
Känns som att årets EM är det stora genombrottet för damfotbollen även om det varit på gång ett tag. Fullsatta läktare, och läckert spel.

Sen finns det vissa mansgrisar som är sura för att "kvinnor tar plats" men de kommer nog alltid att finnas.

Det har absolut blivit större än förra gången. Märker även det på att skräp/betalkanaler börjat köpa sändningsrättigheter.
Det är säkerligen bara positivt för dagens flickvalpar att kunna se upp till hederliga idrottskvinnor och uppmuntras till att själva delta i lagsporter.

Sen är matcherna lite speciella i sig om man nödvändigtvis måste jämföra äpplen och päron, men spänningen finns precis som i andra sporter absolut där - i synnerhet om man bettar en halv månadslön, fyller nosen med pulver och magen med pilsner.

Jag är fan bara tacksam för att de spelar boll!
Citera
2022-07-11, 11:44
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnullaBella
Jag tycker att damfotboll är skitkul o kolla på, händer mycket och nice att se på. 👍
Ja dom ramlar ju hela tiden.
Citera
2022-07-11, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Ja dom ramlar ju hela tiden.

Äsch, det är säkert du som ramlar av all Retsina. 😁
Citera
2022-07-11, 11:47
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnullaBella
Äsch, det är säkert du som ramlar av all Retsina. 😁
Jo det händer ibland.
Citera
2022-07-11, 11:48
Medlem
Jag stör mig på hur media/kommenyatorer/experter så jävla sällan kritiserar spelarna. Visst, de är inte lika snabba/starka som herrar såklart. Men mängden tekniska misstag, usla passningar, löpningar som inte tas och skott som är åt helvete fel lritiseras fan aldrig. Det är "otur" och "nejj vad synd att hon missade"

Är det barn eller vuxna människor?
Citera
2022-07-11, 11:52
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bofop
Jag har svårt att förstå hatet mot damfotboll. Visst, de kanske inte skulle ha en chans mot ett herrlag och visst, publiken för herrfotboll är många gånger större. Men jag kan tycka att det är mycket större underhållningsvärde i en dammatch faktiskt! Det händer grejer och om någon blir tillknuffad så ramlar hon inte och vrider sig i smärtor för att lura till sig en frispark. Många gånger när man ser herrfotboll på riktigt hög nivå spelar de som riktiga kärringar, kastar sig hit och dit och kör med divalater som kräver en skämskudde i den omedelbara närheten. I damfotboll - not so much. Roligare att se på helt enkelt. Att sen massorna fortfarande dyrkar herrfotbollen så mycket mer är för mig helt obegripligt.

De hade inte ens en chans mot ett pojklag 15-åringar.
Citera
2022-07-11, 11:55
Medlem
Det finns 120 miljoner registrerade fotbollsspelare i världen varav 10 miljoner är kvinnor.
600000 är proffs varav 3000 är kvinnor.

Konkurrensen är så låg så att de som når upp till landslaget är de spelare som inte slutade spela vid 12-13 års ålder.

- Usel fotboll
- Politiktjafs
- Överdrivet intresse i media
- allt gnäll
Citera
2022-07-11, 11:56
Medlem
Flufffens avatar
Brukar du följa matchtrådarna så vet du att det tidvis kan vara hårt snack oavsett om det är män eller kvinnor som spelar boll, eller någon annan sport för den delen då sport berör. När det kommer till det svenska damfotbollslandslaget så handlar det om mer än bara fotboll och det ser damerna själva till att det blir så. När någon tar upp svenska damfotbollslandslaget så tänker jag inte på fotboll utan istället politiska ställningstagande, snack om jämställdhet, ojämlikhet, löner, hbtq och givetvis rasism.. Trevliga ämnen att diskutera men det är inte därför man tittar på sport och det är en av anledningarna till att jag håller mig borta från damfotbollen.

Det är bara fotbollstjejerna som beter sig såhär. Varför? Avundsjuka på männen. Tjejerna är ju såååå duktiga host får stryk av P15 lag hosthost oj ursäkta mig.. Tittar annars mycket på damtennis, alpint, skidskytte, längdskidåkning, curling (större turneringar i alla fall), handboll och en del volleyboll men de beter sig inte som fotbollsdamerna. De gör sitt utan gnäll och är som oftast nöjd med det.

Varför har ni bestämt er för att just damfotbollen förtjänar mer och gnäller på oss som inte håller med? Räcker det inte med att kvinnor i andra sporter lockar tittare, sponsorer och intäkter, varför just damfotboll och inte t.ex. damhockey, måste intresset fördelas jämt över alla sporter och kön eller vad fan är problemet egentligen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in