2022-07-10, 22:09
Medlem
Vad skulle få dig att som privatperson ifrågasätta övervakning genom brev protest eller liknande klagomål.
Med tanke på bank sim kort avlyssning mm.
Tycker du att det är okej att samhället skall kunna ha så bra koll på alla dina spår?
Citera
2022-07-10, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjejmedpondus
Vad skulle få dig att som privatperson ifrågasätta övervakning genom brev protest eller liknande klagomål.
Tycker du att det är okej att samhället skall kunna ha så bra koll på alla dina spår?
Nej det tycker jag inte. Man kan ta sig runt det något lunda med cash, kontantkort mm. Men visst är det svårt.
Citera
2022-07-10, 23:24
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:

Nej, verkligen inte!

Men som vanligt hycklar detta landet. Vi ska vara "fria" individer med Integritet. Men istället blir våra personliga integriteter kränkta 🤔
Citera
2022-07-11, 01:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MissAjDiHiDi
Nej, verkligen inte!

Men som vanligt hycklar detta landet. Vi ska vara "fria" individer med Integritet. Men istället blir våra personliga integriteter kränkta 🤔
visst är det lustigt...det är nästan som att dom ljuger för oss
Citera
2022-07-11, 01:17
Bannlyst
Citat:
tycker inte det är okej
Citera
2022-07-11, 07:12
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Man kan ifrågasätta nyttan av massövervakningen då trots att vi haft såväl LEK (FRA-lagen) mm så ligger vi på fjärdeplats i Europa gällande brottsfrekvens.

https://www.numbeo.com/crime/rankings_by_country.jsp?title=2021&region=150

Och vi har den högsta mängden dödsskjutningar i Europa per capita.

Det jag främst skulle kritisera är att det inte redovisas hur omfattande den är. När de väl sållat agnarna från vetet, hur ofta leder det till några åtgärder?

För allt vi vet kan banker, internetleverantörer, telefonbolag, kassaapparater, videoövervakning mm skicka allt till ett jättestort data swamp granne med Drottningholm där ingen tittar på det.

Nu kommer de att få ännu mer jobb.
Citera
2022-07-11, 09:04
Medlem
Citat:
Har ifrågasatt skiten ända sen år 2000. Vad har det lett till? MER övervakning och kompisar som inte bryr sig för de har ju allihopa ”rent mjöl i påsen”. 🙄🙄🙄

Edit: Vad jag tycker om det? Givetvis att det ska läggas ner då det uppenbarligen inte är till någon nytta utan endast tar bort vår frihet…..jävla diktatursoptipp till land…🤬🤬🤬
Citera
2022-07-11, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostery
Har ifrågasatt skiten ända sen år 2000. Vad har det lett till? MER övervakning och kompisar som inte bryr sig för de har ju allihopa ”rent mjöl i påsen”. 🙄🙄🙄

Edit: Vad jag tycker om det? Givetvis att det ska läggas ner då det uppenbarligen inte är till någon nytta utan endast tar bort vår frihet…..jävla diktatursoptipp till land…🤬🤬🤬

Tycker det är riktigt obehagligt och man kan ställ sig frågan vad dom skall göra med all information. För mycket övervakning leder till ett diktatur samhälle. Hur svårt kan det vara att ta in dom kriminella det är så enkelt jobb? Att allt du surfar på är knutet till dig eller kortköp pengar vad du köper det skall inte straffa vanliga människor. Vanliga människor skall ha rätt göra egna val och ha ett privat liv. Förstår inte varför det är så svårt för polisen att ta in alla dessa kriminella. På vilket sätt har du sagt emot? Staten bör inte få äga den fria människans privat liv vilket nu håller på att ske
Citera
2022-07-11, 15:38
Medlem
Citat:
Tycker det är riktigt obehagligt och man kan ställ sig frågan vad dom skall göra med all information. För mycket övervakning leder till ett diktatur samhälle. Hur svårt kan det vara att ta in dom kriminella det är så enkelt jobb? Att allt du surfar på är knutet till dig eller kortköp pengar vad du köper det skall inte straffa vanliga människor. Vanliga människor skall ha rätt göra egna val och ha ett privat liv. Förstår inte varför det är så svårt för polisen att ta in alla dessa kriminella. På vilket sätt har du sagt emot? Staten bör inte få äga den fria människans privat liv vilket nu håller på att ske

De bryr sig inte om de kriminella. Jag såg en meme en gång som beskrev att regimen vill inte att folk ska vara idioter, de ska bara vara dumma nog att lyda regimen och betala skatter. De gillar inte konservativa, vakna personer som kan tänka själva och genomskåda deras lögner. Det är därför de har dessa verktygen, för att försöka förslava och kuva oss i ren 1984-anda (eller liknande dystopisk rulle).

De bryr sig bara om makt och pengar.

Vad jag har gjort? Ja det har säkert ingen större påverkan eller gör någon större skillnad men jag försöker åtminstone försvåra för asen att avlyssna och hålla på med sin skit, med hjälp av vpn, brandväggar, kryptering, flygläge på telefonen, program som avslöjar otillåten trafik, osv….samt att jag håller på att försöka lära mig om hacking så att jag har nån typ av ”vapen”/motåtgärd.

Funderar också på om man längre fram bara ska lämna den här diktaturen, frågan är vart man ska dra då hela planeten verkar vara lika störd!
Citera
2022-07-12, 16:10
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlausSchwabWannabe
visst är det lustigt...det är nästan som att dom ljuger för oss

Ja både lustigt å sjukt, mest sjukt..

Dom ljuger för oss, för sej själva å tror att alla är dumma i hela huvudet å köper allt som sägs å görs.
Citera
2022-07-12, 16:22
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:

Det fetade.. håller på att ske!?!? Det var en underdrift.. 😅

Sverige är egentligen ett jävligt litet land med överdrivet många myndigheter å en massa byråkrati.

Men du har rätt. Staten ska INTE äga den fria människan. Men vi är sjukt övervakade på alla sätt å vis. "Fria" har vi aldrig varit. Det bara låter bra att vagga in folk i dom orden. Hjärntvätten är djup i detta land.
Citera
2022-07-12, 16:25
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostery
De bryr sig inte om de kriminella. Jag såg en meme en gång som beskrev att regimen vill inte att folk ska vara idioter, de ska bara vara dumma nog att lyda regimen och betala skatter. De gillar inte konservativa, vakna personer som kan tänka själva och genomskåda deras lögner. Det är därför de har dessa verktygen, för att försöka förslava och kuva oss i ren 1984-anda (eller liknande dystopisk rulle).

De bryr sig bara om makt och pengar.

Vad jag har gjort? Ja det har säkert ingen större påverkan eller gör någon större skillnad men jag försöker åtminstone försvåra för asen att avlyssna och hålla på med sin skit, med hjälp av vpn, brandväggar, kryptering, flygläge på telefonen, program som avslöjar otillåten trafik, osv….samt att jag håller på att försöka lära mig om hacking så att jag har nån typ av ”vapen”/motåtgärd.

Funderar också på om man längre fram bara ska lämna den här diktaturen, frågan är vart man ska dra då hela planeten verkar vara lika störd!

Min fetning..
Ja precis så!

Korrupta ända in i märgen är dom.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in