Citat:
Ursprungligen postat av
Tjejmedpondus
Tycker det är riktigt obehagligt och man kan ställ sig frågan vad dom skall göra med all information. För mycket övervakning leder till ett diktatur samhälle. Hur svårt kan det vara att ta in dom kriminella det är så enkelt jobb? Att allt du surfar på är knutet till dig eller kortköp pengar vad du köper det skall inte straffa vanliga människor. Vanliga människor skall ha rätt göra egna val och ha ett privat liv. Förstår inte varför det är så svårt för polisen att ta in alla dessa kriminella. På vilket sätt har du sagt emot? Staten bör inte få äga den fria människans privat liv vilket nu håller på att ske
De bryr sig inte om de kriminella. Jag såg en meme en gång som beskrev att regimen vill inte att folk ska vara idioter, de ska bara vara dumma nog att lyda regimen och betala skatter. De gillar inte konservativa, vakna personer som kan tänka själva och genomskåda deras lögner. Det är därför de har dessa verktygen, för att försöka förslava och kuva oss i ren 1984-anda (eller liknande dystopisk rulle).
De bryr sig bara om makt och pengar.
Vad jag har gjort? Ja det har säkert ingen större påverkan eller gör någon större skillnad men jag försöker åtminstone försvåra för asen att avlyssna och hålla på med sin skit, med hjälp av vpn, brandväggar, kryptering, flygläge på telefonen, program som avslöjar otillåten trafik, osv….samt att jag håller på att försöka lära mig om hacking så att jag har nån typ av ”vapen”/motåtgärd.
Funderar också på om man längre fram bara ska lämna den här diktaturen, frågan är vart man ska dra då hela planeten verkar vara lika störd!