2022-07-11, 07:17
Medlem
arne99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Inte riktigt vad han säger.

https://nyheder.tv2.dk/samfund/2022-06-26-foraeldre-rasende-efter-vaccineudmelding-fra-brostroem-jeg-er-virkelig-skuffet

Citat:
Ursprungligen postat av arne99
Set i bakspejlet fik vi ikke meget ud af at vaccinere børnene, erkender Broström
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2022-06-22-set-i-bakspejlet-fik-vi-ikke-meget-ud-af-at-vaccinere-boernene-erkender-brostroem

......Da Søren Brostrøm gæstede 'Go' aften Live' på TV 2 onsdag aften, blev han spurgt til, om det var en fejl at vaccinere børn.

- Med hvad vi ved i dag: ja. Med hvad vi vidste dengang: nej, lød svaret.......mera

Du har rätt i att de inte sa att de slutat med rekommendationen, trött och drog en slutsats, fel av mig.
Men,
Med det uttalandet så lär de väl för tillfället knappast rekommendera ytterligare vaccination för barn? som jag ser det.

Det lär precis som de skriver finnas en och annan förälder som är både orolig och förbannad, underligt att han alls erkänner att de inte borde gjort det. Uppenbarligen kände sig föräldrar dessutom "jagade" till att vaccinera, jag tror inte det är det sista vi hör om detta.
Tyvärr var posten stängd för edit, så gör som nedan istället.
-
Mette Frederiksen står ved beslutning om at vaccinere børn
https://nyheder.tv2.dk/2022-06-23-mette-frederiksen-staar-ved-beslutning-om-at-vaccinere-boern

.....På pressemødet onsdag forklarede direktør i Sundhedsstyrelsen, Søren Brostrøm, at man i dag ikke vil anbefale vaccinen til børn.......mera

Det visade sig trots allt vara som jag misstänkte, ingen fortsatt rekommendation att vaccinera barn.
Citera
2022-07-11, 07:50
Medlem
RustyShacklefords avatar
Nån som har koll på vilka nya "varianter" som dom forskat fram på senare tid?

Senast jag orkade engagera mig så hade vi Omicron, som typ var helt ofarlig. Omicron "upptäcktes" väl i slutet av förra året, men tog över på allvar sen efter att den normala influensasäsongen var över.

Nu i höst när det är dags för influensasäsong igen så skulle jag gissa att dom plötsligt "upptäcker" en ny, betydligt farligare, variant. Ungefär lika farlig som den normala influensan brukar vara, om ni hajar vad jag menar.
Citera
2022-07-11, 08:03
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerka11
Till alla er som försöker tala IMBILDEN, och övirg hysteriska hypokondrikiska psykopater till rätta här i tråden (.. Alternativt de maniska trollen här i tråden)? ; Det är garanterat helt lönlöst, jag har provat själv . Dessa galningar är så pass sjuka i skallen att ni göra dem en björntjänst då ni försöker förklara självklara extremt samband /saker. Det är bättre att lungt och försiktigt uppmuntra IMBILDEN & co att ringa 1177 och söka vård hos hjärnskrynklaren istället..

Oj, oj, oj. Nu är pandemin tillbaka med full kraft i Europa. Du väljer att blunda istället för att inse faktum. Att sjukhusen återigen börjar fyllas med covidpatienter och att covidrestriktioner och rekommendationer kommer återinföras.
Citera
2022-07-11, 08:06
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arne99
Was vaccinating children a mistake? ‘Yes’, admits Denmark’s Health Authority
https://www.worldtribune.com/was-vaccinating-children-a-mistake-yes-admits-denmarks-health-authority/

The director-general of Denmark’s Health Authority said that in retrospect injecting children with the Covid vaccine was a mistake.....mera

........Christine Stabell Benn, clinical professor at the University of Southern Denmark, has long been critical of the vaccination of children. She told TV 2 that she had no doubt that the recommendation to give the Covid vaccine to the age group 12-15 was unnecessary......

Sakta men säkert verkar sunt förnuft segra, inte första gången Danmark visar vägen, nu med stopp för att rekommendera vaccinationer till barn.

Hur ska barnen skyddas om de inte ska vaccineras? Ska de isoleras från smitta och hur ska det i sådana fall gå till?
Citera
2022-07-11, 08:16
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford
Nån som har koll på vilka nya "varianter" som dom forskat fram på senare tid?

Senast jag orkade engagera mig så hade vi Omicron, som typ var helt ofarlig. Omicron "upptäcktes" väl i slutet av förra året, men tog över på allvar sen efter att den normala influensasäsongen var över.

Nu i höst när det är dags för influensasäsong igen så skulle jag gissa att dom plötsligt "upptäcker" en ny, betydligt farligare, variant. Ungefär lika farlig som den normala influensan brukar vara, om ni hajar vad jag menar.

Om BA4 eller BA5 är framforskade, eller om de uppstått spontant ska jag låta vara osagt. Att de däremot verkar ge ett allvarligare sjukdomsförlopp än tidigare omikronvarianter tycks vara klart. Lyssna vad John Campbell kommer fram till här.

https://www.youtube.com/watch?v=dnR917NUlNg&t=3s
Citera
2022-07-11, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Hur ska barnen skyddas om de inte ska vaccineras? Ska de isoleras från smitta och hur ska det i sådana fall gå till?
Cykelhjelm!

Vilka skador är vanligast bland barn?
Barn upp till fem år skadar oftast huvudet, medan frakturer på armar och händer är typiskt bland de lite äldre barnen. För 15-17-åringarna är vrickningar och stukningar vanligt. Pojkar skadar sig oftare än flickor - de står för sex av 10 olycksfall
Citera
2022-07-11, 08:37
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Cykelhjelm!

Vilka skador är vanligast bland barn?
Barn upp till fem år skadar oftast huvudet, medan frakturer på armar och händer är typiskt bland de lite äldre barnen. För 15-17-åringarna är vrickningar och stukningar vanligt. Pojkar skadar sig oftare än flickor - de står för sex av 10 olycksfall

Cykelhjälm ger dessvärre inget vidare skydd mot Covid19.
Citera
2022-07-11, 08:38
Medlem
Citat:
Cykelhjälm ger dessvärre inget vidare skydd mot Covid19.
Det gör inte heller vaccin, men hjelmen hjälper iallafall mot nått som barn kan drabbas av!
Senast redigerad av givemeyourmoney 2022-07-11 kl. 08:44.
Citera
2022-07-11, 08:45
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Det gör inte heller vaccin, men hjelmen hjälper iallafall mot nått som barn kan drabbas av!

Barn kan dessvärre drabbas rätt hårt av Covid de med.

https://www.cdc.gov/mis/mis-c.html
Citera
2022-07-11, 08:47
Medlem
Citat:
Barn kan dessvärre drabbas rätt hårt av Covid de med.

https://www.cdc.gov/mis/mis-c.html
Som inget vaccin förhindrar, köp en hjelm så har du sett till att dina barn verkligen skyddas.
Citera
2022-07-11, 08:51
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Som inget vaccin förhindrar, köp en hjelm så har du sett till att dina barn verkligen skyddas.

Vaccinerar man sig, får man visst skydd mot sjukdom, även mot de senare mutationerna.
Citera
2022-07-11, 08:55
Medlem
Citat:
Vaccinerar man sig, får man visst skydd mot sjukdom, även mot de senare mutationerna.
Det gäller inte i synnerhet barn, risken är större att få nån allvarlig biverkning, som sagt köp en hjelm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in