2022-07-11, 08:09
Avslutad
varför skulle fanskapet ge sig på just henne? Hon hade väl ingen koppling till honom.
Citera
2022-07-11, 08:09
Medlem
diseuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshitintehanigen
Olagligt att ta bilder på offer o sånt sen nått år tillbaka
Nej, det är det inte. Det är en vanlig missuppfattning.

Det kan däremot vara brottsligt att sprida sådana bilder (så kallat olaga integritetsintrång).
Citera
2022-07-11, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
det här torde stämma ganska väl. framförallt är det en tjänstemans uppgift att implementera politikernas beslut, så det är helt bisarrt att som psykfallen i tråden klandra henne. det är som att ge sig på en tjänsteman på trafikverket för att man tycker att en väg är i dåligt skick.

Om man nu är arg på psykvården måste man ju ge sig på NÅN.
Har du nåt annat förslag?

Jag tyckte, utifrån symbolvärdet, att det var ett lämpligt mål. Det fick maximal uppmärksamhet också.
Sen att medierna beskriver henne som världens varmaste människa gör de alltid när nån dött.
Citera
2022-07-11, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ValackObama
Vet vi något om det dödande hugget? Var det i ryggen eller ännu mer bestialiskt en halshuggning framför ögonen på hundratals vittnen mitt på ljusa dagen?
Det är märkligt att så få bilder från platsen kommit fram. Inte för att jag vill se dom men det verkar ju ha varit mycket folk i området.

HLR gjordes på platsen. Har vittnen på platsen någon kunskap om HLR avbröts eller om det fanns livstecken vid ambulansens ankomst?

RIP - ett sorgligt avslut på ett liv

Har inte heller hört något om var knivhugget tog någonstans. Om det var ett eller flera hugg. Men ett knivhugg går på två röda sekunder sedan är det över med ett offer som ligger på marken och en gärningsman som försvunnit runt hörnet.

Hade ärligt blivit förvånad om det fångats på bild även om det är vanligt numera med folk som filmar och övervakningskameror. OM övervakningskamera fångat det på film så beslagtog nog polisen det på direkten.
Citera
2022-07-11, 08:34
Medlem
gofigurs avatar
Vad har studerat GM på universitet?
När har GM studerat i Uppsala?
Citera
2022-07-11, 08:58
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999

Jag tyckte, utifrån symbolvärdet, att det var ett lämpligt mål. Det fick maximal uppmärksamhet också.
Sen att medierna beskriver henne som världens varmaste människa gör de alltid när nån dött.

ge sig på? man får helt enkelt läsa på lite innan man röstar i landstingsvalet / regionvalet, och försöka förändra den vägen. skulle tro att ytterst få gör det. men landstinget är en sekundärkommun där politiker sitter och fattar beslut. tillsammans har landstingen (jag kommer använda det ordet) en övergripande organisation, SKR, där alla landstingens politiska beslut ska samordnas.

alternativ två är att försöka påverka opinionsmässigt genom insändare, sociala medier, etc. ett alternativ som definitivt hade varit aktuellt i det här fallet där den missnöjde medborgaren hade ordets gåva.

men om man ska tänka sig in i en mördares hjärna, som redan bestämt sig för att agera på det här tokiga viset, ja, då var hon förstås ett lämpligt mål. tyvärr lyckades det inte eftersom det inte lett till en debatt om psykiatrins eventuella misslyckanden, utan om att mördaren gick i NMR:s demonstration för flera år sedan.
Citera
2022-07-11, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Har inte heller hört något om var knivhugget tog någonstans. Om det var ett eller flera hugg. Men ett knivhugg går på två röda sekunder sedan är det över med ett offer som ligger på marken och en gärningsman som försvunnit runt hörnet.

Hade ärligt blivit förvånad om det fångats på bild även om det är vanligt numera med folk som filmar och övervakningskameror. OM övervakningskamera fångat det på film så beslagtog nog polisen det på direkten.

Någon uppgav att det var ett snitt i halsen bakifrån - undrar varifrån den uppgiften kommit.
Citera
2022-07-11, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999

Ville han förändra hela systemet+ tror inte han hade förmågan el resurser att tänka vettigt.
Troligare är att -Han mördade för att nå en förändring angående sin egen medicinering, han ville kanske ha mer av knock-out mediciner. vad han hade för mediciner vet vi inte, men han var tydligen missnöjd.
Vad uppnår han med att mörda denna kvinna?
Han uppnår ingenting revoltionerande med mordet.
En vettig normal mänska agerar inte som han.
Inget symbolvärde alls. Oavsett vem han mördat.Inget symbolvärde alls.
Han var indoktrinerad att tro att mord ger resultat, precis som andra extremist-tänkare och mördare.
Kvinnomördare som är snedvrickad i tankegången. Och dessutom nyttjar droger.
Citera
2022-07-11, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yimTLGT
Upplys oss med din briljanta vishet och kunskap 🙏

Kände du dig träffad eller?
Har aldrig påstått att jag sitter på någon kunskap, men jag har åtminstone vett att tala om när det är fakta jag presenterar (och då även källor) eller när det är mina åsikter eller tankar.
Så många gånger nu som människor här har påstått saker om ämnet som de sedan, när de blir ifrågasatta, antingen inte svarar på eller som först då kryper ur dem att de handlar om rena gissningar och inte något annat.
Citera
2022-07-11, 13:45
Medlem
chuckprinces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Vad har studerat GM på universitet?
När har GM studerat i Uppsala?
2009

https://www.expressen.se/nyheter/theodor-engstrom-32-misstanks-for-knivmordet-pa-ing-marie-wieselgren/
Citera
2022-07-11, 13:45
Medlem
chuckprinces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chuckprince
2009

https://www.expressen.se/nyheter/theodor-engstrom-32-misstanks-for-knivmordet-pa-ing-marie-wieselgren/

”Politices kandidat – en utbildning som främst fokuserar på statsvetenskap och nationalekonomi”
Citera
2022-07-11, 14:11
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
ge sig på? man får helt enkelt läsa på lite innan man röstar i landstingsvalet / regionvalet, och försöka förändra den vägen. skulle tro att ytterst få gör det. men landstinget är en sekundärkommun där politiker sitter och fattar beslut. tillsammans har landstingen (jag kommer använda det ordet) en övergripande organisation, SKR, där alla landstingens politiska beslut ska samordnas.

alternativ två är att försöka påverka opinionsmässigt genom insändare, sociala medier, etc. ett alternativ som definitivt hade varit aktuellt i det här fallet där den missnöjde medborgaren hade ordets gåva.

men om man ska tänka sig in i en mördares hjärna, som redan bestämt sig för att agera på det här tokiga viset, ja, då var hon förstås ett lämpligt mål. tyvärr lyckades det inte eftersom det inte lett till en debatt om psykiatrins eventuella misslyckanden, utan om att mördaren gick i NMR:s demonstration för flera år sedan.
Många har försökt de vägar som du beskriver men motståndet från de ansvariga och medierna är massivt. Det är också medierna som satt naziststämpeln. Vad återstår att göra när ingenting hjälper och psykiatrin bara blir sämre och sämre? Den absurda situation som politiker, offentliga verksamheter och medier har skapat i symbios kommer givetvis att slå tillbaka förr eller senare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in