2022-07-10, 17:12
Jag är dåligt insatt i sånt här men vad händer med denna person? Han kan ju inte sitta häktad. Och jag hoppas vid Gud att han inte är hemma på området.
Nån som vet?
Citera
2022-07-10, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan
Räcker väl med att föräldrarna vet hur han ser ut. Hade du vågar släppa ut ditt barn om han hade sprungit runt i ditt område?

Man kan förstås vara med sitt barn på skolan och sen följa dem hem och inte släppa ut dem. Alternativet är ju att ge dem ett fotoalbum över farliga barn, män, kvinnor, hästar och bilar och huliganer och våldtäktsmän, blottare och farliga barn.
Citera
2022-07-10, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Hur tänker du att folk ska kunna skydda sina barn från någon de inte ens vet vem det är? Som kan röra sig fritt i området bland andra barn med grannskapet och lokalbor helt ovetande. Vilket alternativ tror du åtminstone bidrar till bättre iakttagelse och aktsamhet?

Att veta vem det är är avgörande för att skapa medvetenhet, det gäller även andra fall som t.ex. "Onsala Patrik" som dök upp på dejtingsidor efter han våldtäktsmördat en 16-åring. Men du tycker man ska mörka och låtsas om att det regnar kanske?

Jag tycker att socialen skulle ha placerat pojken på något ställe där de kunde ta hand om honom eftersom han ju inte fungerar. Det blir inte hållbart att barn och vuxna ska ha fotoalbum med sig för att kolla vilka som kommer gåendes på en gångväg, eller som handlar i kiosken, är och badar på badstranden.
Citera
2022-07-10, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Det finns DNA-spår som med sannolikhet kan binda honom till brottet. Polisen eftersöker ingen annan person vilket tyder på att man redan kan binda honom till brottet.

Det är sant. Hur lång tid tar det att få reda på något sådant?
Citera
2022-07-10, 17:16
Medlem
HazzardAlards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Vid det här laget "vet" vi vad som har hänt.

För att summera: Moder och barn har uppehållstillstånd i Sverige, men fadern har det inte utan är i Italien med PUT. Pojken har försökt slita en flicka in på toaletten vid sin skola på Morö backe och blev sedan flyttad till Lejonströmsskolan. Pojken är även misstänkt för överfall på vuxen kvinna vid cykeltunnel föregående år varvid både polis och socialtjänst är FULLT insatta i vad för "pojke" de har att göra med. Under denna veckan begicks sedan ett nytt överfall på en 9-10 årig svensk flicka med inslag av strypvåld, våld mot kroppen och ännu okänt om någon form sexuellt övergrepp har skett. Polis och socialtjänst är nu insatta återigen och gissningsvis är pojken flyttad till någon form av LVU-hem eller under socialtjänstens kontroll.

Det här är vad vi vet hittills. Bra sammanfattning.

Jag skulle vilja lägga till en sak bara, och det är oerhört våld mot kroppen.
Citera
2022-07-10, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rymdis12
Jag är dåligt insatt i sånt här men vad händer med denna person? Han kan ju inte sitta häktad. Och jag hoppas vid Gud att han inte är hemma på området.
Nån som vet?

De har släppt av honom på en camping där han fått ett litet tält har jag hört från en insatt. Han kan ju bada och leka i sanden. Eller så har de placerat honom där han inte kan skada andra och andra inte kan skada honom. Hela hans familj är flyttad också.
Citera
2022-07-10, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
De har släppt av honom på en camping där han fått ett litet tält har jag hört från en insatt. Han kan ju bada och leka i sanden. Eller så har de placerat honom där han inte kan skada andra och andra inte kan skada honom. Hela hans familj är flyttad också.

Det sista jag hörde som är ganska säker källa var att de flyttat GM med familj till skyddad adress för att olika grupperingar vill ge sig på GM.
Citera
2022-07-10, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Vems pappa?

BOs pappa?

Har det någon som helst betydelse??
Citera
2022-07-10, 17:19
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Bra att hela familjen är flyttad.
Citera
2022-07-10, 17:20
Medlem
Gh0zts avatar
Vad hade hänt med flickan? Var hon grovt misshandlad och/eller strypt? Måste varit riktigt illa om hon är nedsövd fortfarande
Citera
2022-07-10, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C.Moonshine
Det sista jag hörde som är ganska säker källa var att de flyttat GM med familj till skyddad adress för att olika grupperingar vill ge sig på GM.

Det måste ju bli så. Folk är så hatiska, och de kan inte vänta med att förstå situationen och var det gått rejält snett heller. Om det råder intellektuella funktionsnedsättningar hos modern och hon är ensamstående med egna barn, då får man ju leta orsakerna till detta någon annnstans.
Citera
2022-07-10, 17:21
Medlem
Har också rätt säker källa på att GM med familj är flyttad till skyddat boende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in