2022-07-10, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Är det inte riktigt illa att gå ut med en misstänkts bild och livshistoria, innan rättegång och dom har avkunnats?
Om det dessutom stämmer att han är psykiskt sjuk, som det påstås, är det ännu värre att gå ut med avslöjanden.
Hur ska han kunna få ordning på sitt liv efter detta?
Jag anar en stor bakomliggande politisk agenda.
Han "tog en för laget"?

Somliga mördare och vider skrivs det knappt om, eller grottas i deras uppväxt och tidigare förehavanden, trots att dem mördat och dömts för det.

Heja Sverige, lika inför lagen? Nästan
Det är eftersom att han erkände omedelbart och det därmed inte är någon tvekan om att han är skyldig eller inte. Annars går man inte ut med bild direkt.
Citera
2022-07-10, 12:25
Medlem
htdgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungabloggen
Knivig fråga! Blir nog lite hugget som stucket.

Han är ju som klippt och skuren för rättspsyk.
Citera
2022-07-10, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yimTLGT
Jag kan även inflika att jag i 15 år haft samma dos av metamfetamin från psyket (från 11 års ålder)

De försökte byta fabrikat när jag var 20. För 6 år sedan. Jag kunde inte sova mer än 6 timmar utan att ta en öl varje kväll.

Fick extrem ångest, sökte kontakt med vården, blev erbjuden att börja med ångestdämpande efter 30 minuters samtal (3 veckor efter att vårdcentralen sagt mig vara för aggressiv när jag suckande sade "varför har du inte läst min jornal", när jag efter 2 månader hade fått tid för min egenremis.

ADHD vården är en av få som fungerar hyggligt inom svensk psykvård.
Men du skriver inte vad du har för diagnos-
att sova sex timmar är väl inget skäl att få ångest över. Det är helt normalt för många, ibland mindre sovtimmar.
Vilka droger -olagliga substanser tog du, det är förmodligen orsaken till din ångest..
Citera
2022-07-10, 13:55
Medlem
SexgalenZombies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tylenol
Det är eftersom att han erkände omedelbart och det därmed inte är någon tvekan om att han är skyldig eller inte. Annars går man inte ut med bild direkt.

Vi har ju den där mannen som erkände att ha mördat alla saknade människor polisen frågande honom om, något det sedan visade sig att han inte gjort.

Det är pga det var en mäktig rik jude kärring, som media frossar i detta och är upprörda för media ägs av judar.

När en svenska mamma och son knivmördas på Ikea, är samma media totalt likgiltig.
Citera
2022-07-10, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AfroCondomFactory
Men var BO värre än andra iom att GM valde att mörda just henne?

Så det är där nivån ligger...att hon minsan inte var sämre än någong annan?
Ska ni ha en ranking vem som är "sämst" på sitt jobb?
Tillsätta en utredningskommission som är färdig 2036?
Hon hade ett låtsasjobb tillsatt av sossar bevisligen HELT utan bra resultat.
Vad mer behöver du veta?
Inte sagt att man ska mörda människor för det men jag kan inte förstå att ni är förvånade över ilskan byggs upp när dessa låstsasjobb kostar enormt mycket pengar och inte leder någongstans alls för dom behövande.
LocoSuecia är numera ett begrypp utomlands när vi läser eller ser nyheter på TV.
Ett land alla skrattar åt mer eller mindre.
Kan inte se en enda gång när det är positiva nyheter om Sverige.
Pizza bjudningen till kriminella i Malmö står fortfarande i topp.
Btw varför fick just detta mord så mycket uppmärksamhet med presskonferens etc?

Sjung nu We Shall Overcome så blir allt bra...Eller kanske inte...hur många mord och våldtäkter har det varit sedan detta mord begicks?

#locoSuecia
Citera
2022-07-10, 14:06
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Men du skriver inte vad du har för diagnos-
att sova sex timmar är väl inget skäl att få ångest över. Det är helt normalt för många, ibland mindre sovtimmar.
Vilka droger -olagliga substanser tog du, det är förmodligen orsaken till din ångest..

Men... hen skriver inte att hen fick ångest på grund av att hen inte kunde sova mer än 6 timmar. Sömnbehov kan variera enormt mellan individer, hur länge de fungerar hyfsat med lite sömn etc. För en som tidigare sovit 8 timmar kan det vara en väsentlig skillnad i hur alert man är dagtid. Som jag läste inlägget var att hen fick sömnproblem och ångest. Även de med "perfekta" sömn och näringsintag kan drabbas av psykisk ohälsa men än mer om inte de här basic återhämtning (sömn, näring, vätska) hålls i check.
Ångest kan väl triggas av vad som helst mellan oluka individer, kroppen gee typ falskt larm om fara, vilket i förlängningen kan ge fysiska problem om man ofta går med adrenalin och kortisol påslag med triggat fight or flight respons.
Citera
2022-07-10, 15:13
Medlem
Dom syns och hörs inte i samhället

https://www.expressen.se/nyheter/de-syns-och-hors-inte-i-samhallet/

Ofta finns dom inte i brottsregister och är oftast inte dömda.
Citera
2022-07-10, 15:49
Medlem
Skaraborg2s avatar
Judinna?

Citat:
Ursprungligen postat av SexgalenZombie
Vi har ju den där mannen som erkände att ha mördat alla saknade människor polisen frågande honom om, något det sedan visade sig att han inte gjort.

Det är pga det var en mäktig rik jude kärring, som media frossar i detta och är upprörda för media ägs av judar.

När en svenska mamma och son knivmördas på Ikea, är samma media totalt likgiltig.

Vet du att BO var judinna?
Citera
2022-07-10, 16:06
Medlem
Det påstås att nassen och högerextremisten Theodor Engström lider av psykisk ohälsa men han har inte varit tvångsinlagd på psyk så vilka belägg har man för detta påstående?

Som någon annan i tråden spekulerade i tror även jag att han, som de flesta andra nasse-grisar, lider av en rutten kvinnosyn. Antog han kanske att den kvinnliga överläkaren, brottsoffret, som engagerat sig bl.a för flyktingars välmående, var feminist? Att män dödar kvinnor som inte lyder mäns minsta lilla vink, inte har samma åsikter som män, inte "respekterar" män på det sätt som män anser sig behöva respekteras av kvinnor för att kunna "känna sig som män" är väldigt vanligt, i historien och i nutid. Det krävs inte mycket för att en man ska kunna rättfärdiga inför sig själv att trakassera, våldta eller till och med mörda kvinnor.

Stefan Engström, gärningsmannens pappa, är ca 15 år äldre än modern. Han är f.ö en välkänd (i mångas ögon ökänd) liten nasse-gris i byn som har indoktrinerat hela familjen i sitt främlings- och kvinnohat.

I den här typen av småbyar radikaliseras lätt männen och deras pojkbarn i kvinno- och främlingshat. Det börjar ofta oskyldigt, gärna med lite skojiga inslag men sen hetsar de varandra till fruktansvärda vansinnesdåd. Tänk häxjakterna, tänk skolskjutningar och tänk talibanerna.... Det finns väldigt gott om män som lider av den här typen av psykisk ohälsa, om det nu är det vi skall kalla denna manliga åkomma...?
Citera
2022-07-10, 16:12
Medlem
Nu postar jag dock i två forumsdelar, men det känns väldigt relevant ändå att få ta del av Motståndsrörelsens artikel även här där fallet diskuteras i sin helhet.
Fredrik Vejdeland, Organisationens politiska strateg och riksrådsmedlem har idag publicerat en artikel om medias hantering utav dådet i Visby nu i veckan
Det finns ingen psykisk ohälsa i Motståndsrörelsen
Citat:
Sedan knivdådet i Almedalen nu i onsdags har mainstream-media gått på högvarv och låtit folkfientliga journalister på olika fantasifulla sätt försökt koppla dådet till Nordiska motståndsrörelsen. Nordiska motståndsrörelsens uttalande kring fallet har visat att detta inte är överensstämmande med verkligheten.
Citat:
— Anledningen till att vi uttalar oss om NMR är att det är de uppgifter som har kommit fram via media – att det har skett spekulationer i media och så. Och det är ingenting som vi har sett, utan vi har snarare sett den psykiska ohälsan. Det är den vi ser som motiv nu, kommenterar kammaråklagare Petra Götell innan hon förtydligade detta för journalisterna en femte gång.

Kammaråklagaren vill alltså utreda brottsfallet ifred och nämner motvilligt Nordiska motståndsrörelsen på grund av medias spekulationer. Istället för att försöka hitta ”politiska motiv” till en psykisk sjuk persons enskilda handlingar, som gynnar den egna agendan, borde media hellre fokusera på varför det ser ut som det gör i samhället. Varför mår människor allt sämre och vilka bär ansvaret för det? Ytterst få journalister har gjort detta.
Citat:
Istället för att säga att han är medlem i eller har ”kopplingar” till Nordiska motståndsrörelsen för man nu fram tesen att Nordiska motståndsrörelsen är en ”våldsbejakande organisation” som drar till sig psykiskt sjuka människor och dessutom odlar psykisk sjukdom inom sin egen ”miljö”. Alltså: Även fast mannen aldrig varit medlem så är knivdådet i Almedalen på något sätt ändå kopplat till Nordiska motståndsrörelsen eftersom han för flera år sedan sympatiserade med organisationen.
Citat:
Däremot är det rimligt att anta att gärningsmannen, och således även brottsoffret, är offer för ett sjukt samhälle där den psykiska ohälsan brett ut sig överallt samtidigt som den psykiatriska vården, och vården i allmänhet, demonteras ned för att möta massinvandringens kostnader. Inte heller detta har Nordiska motståndsrörelsen något ansvar för. Om journalister och politiker vill hitta någon ansvarig för det degenerade, våldsamma och farliga samhälle vi idag lever i behöver de bara titta sig själva i spegeln.

Artikeln är ganska lång och det finns även radiourklipp
https://motståndsrörelsen.se/2022/07/09/det-finns-ingen-psykisk-ohalsa-i-motstandsrorelsen/
Citera
2022-07-10, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shivashambo
Samma hände vid Dubbelmordet i Linköpin där Staten var representerade genom morden på den 8-åriga invandrar pojken. Vi visste direkt allt om GM innan rättegången och efter blev det gravtyst om vad polisen gjort under 20 år innan en amatör DNA expert löste morden.

GM fick snabbt frigång i den fina byn Vadstena och inget motiv redovisades bara notan på allt kaffedrickande hos polisen. GM en lugn datanörd, ostraffad, snäll och Hitler hälsning på skoj, sa hanoch 20år vars dator var mer värt än liv som inbunden datanörd ... och pojkens pappa ägde en hatad databutik ...

Så tror jag detta slutar med sekretessbelagd rättegång och snar frigång till GM och varför inte om han sköter sig. Samhället sparar pengar och tusentals skall in i finkan redan dömda och går nu ute på gatan ...
JA. Efter lite kalabalik och Theo på hispan ett tag är det mesta glömt. Inkl. Ing-marie!
Och pöbeln forsar vidare, i sin eviga jagt på personer att hata - och på svenskt vis samtidigt visa upp sitt egna GODHETSKNARKANDE.
Stackarna som staten förklarade utan vårdbehov, då man slog igen mentalsjukhusen för 25år sen, dom hör man aldrig SAMMA GODHETSKNARKARE babbla om.
Why that??
Citera
2022-07-10, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SexgalenZombie

Sveriges rättsväsende är nu totalt politiserat och godnatt med.
Titta i månkikaren, efter rättssäkerheten.
Killen på Säterhispan, som fick god hjälp på vägen att erkänna +30 mord ja. Hur gick det med utredandet, efter alla frikännanden senare, om hur den vård- och rättsskandalen kom till???

Theo från ljungby körde ett "karma event" i Visby, fri att hugga vilt pga Skrääpos frånvaro,
en liten stund till ska det babblas om hans sinnesförvirrade tilltag. Sen då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in