2022-07-10, 09:08
  #33661
Medlem
niokilometers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
Ok, du visar att du är ointresserad av en seriös diskussion. Synd att så många dras till den här tråden. Som sagt, vad är vitsen med att vara här om man är 100% säker på att han är oskyldig?

Jag är väl den mest seriösa här. Varför inte diskutera ex.väskan av hård form som YN ser. Det verkar du inte vilja. Då blir det personangrepp istället.
Citera
2022-07-10, 09:18
  #33662
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av niokilometer
Jag är väl den mest seriösa här. Varför inte diskutera ex.väskan av hård form som YN ser. Det verkar du inte vilja. Då blir det personangrepp istället.

Ok. YN tycker att väskan ser ut att vara hård, alltså kan det inte vara SE för att han hade en mjuk?Tja, då blir det lätt avskriva alla teorier.
Citera
2022-07-10, 09:33
  #33663
Medlem
niokilometers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
Ok. YN tycker att väskan ser ut att vara hård, alltså kan det inte vara SE för att han hade en mjuk?Tja, då blir det lätt avskriva alla teorier.

Man får lägga till det till allt annat man har. Finns flera saker om just bara vittnet YN som inte direkt imponerar.

Med tanke på att YN skulle vara KP/HM bästa vittne,
1. så hade det väl varit bra om YN sagt att det var en sladdrig handlovsväska, istället för hård form.
2. YN säger också att "rocken" inte stämmer när hon konfronteras mot SE:s rock.
3. YN säger också att rörelsemönstret på den flyende mannen påminner om CP.

Man/jag blir lite förvånad att KP/HM tar fram YN som ett avgörande vittne mot SE. KP/HM måste
tyvärr köpt TP/Filter hittepå om SE och sen fått tunnelseende.
__________________
Senast redigerad av niokilometer 2022-07-10 kl. 09:40.
Citera
2022-07-10, 09:42
  #33664
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av niokilometer
Man får lägga till det till allt annat man har. Finns flera saker om just bara vittnet YN som inte direkt imponerar.

Med tanke på att YN skulle vara KP/HM bästa vittne,
1. så hade det väl varit bra om YN sagt att det var en sladdrig handlovsväska, istället för hård form.
2. YN säger också att "rocken" inte stämmer när hon konfronteras mot SE:s rock.
3. YN säger också att rörelsemönstret på den flyende mannen påminner om CP.

Man/jag blir lite förvånad att KP/HM tar fram YN som ett avgörande vittne mot SE. KP/HM måste
tyvärr köpt TP/Filter hittepå om SE och sen fått tunnelseende.

1. Kanske inte så lätt avgöra på avstånd i mörkret?
2. Läs om varför.
3. Vilket LJ motsäger.

Slutsats: Alla teorier är värdelösa. Av någon anledning är det extra känsligt med SE.
Citera
2022-07-10, 09:49
  #33665
Medlem
niokilometers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
1. Kanske inte så lätt avgöra på avstånd i mörkret?
2. Läs om varför.
3. Vilket LJ motsäger.

Slutsats: Alla teorier är värdelösa. Av någon anledning är det extra känsligt med SE.


Men när man som KP/HM inte reagerar på att allt går emot. DE borde fråga sig varför och varför man inte har någonting med substans mot SE.
Citera
2022-07-10, 09:52
  #33666
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av niokilometer
Men när man som KP/HM inte reagerar på att allt går emot. DE borde fråga sig varför och varför man inte har någonting med substans mot SE.


Fast allt går ju inte emot, eller hur? Det är tydligt att du inte har ett intresse av en seriös diskussion så vi är klara med varandra. Ha en skön söndag.
Citera
2022-07-10, 09:53
  #33667
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
1. Kanske inte så lätt avgöra på avstånd i mörkret?
2. Läs om varför.
3. Vilket LJ motsäger.

Slutsats: Alla teorier är värdelösa. Av någon anledning är det extra känsligt med SE.

Ja, man kan verkligen undra varför det bland så många är känsligt med SE, ett smärre mysterium i sig. Och, det är även en gåta, att hos många av dessa oinsatta clowner, finns ett tvångsmässigt behov att i största möjlig mån försöka göra ner, och smutskasta TP och Filter, även åklagare KP, samt stämpla folk som hjärndöda. Man behöver inte vara raketforskare, för att se igenom mönstren. Det bästa är att helt ignorera dessa personer, ej svara på deras trams och larv. Då försvinner de till slut.
Citera
2022-07-10, 09:58
  #33668
Medlem
niokilometers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av papperslapp2021
Ja, man kan verkligen undra varför det bland så många är känsligt med SE, ett smärre mysterium i sig. Och, det är även en gåta, att hos många av dessa oinsatta clowner, finns ett tvångsmässigt behov att i största möjlig mån försöka göra ner, och smutskasta TP och Filter, även åklagare KP, samt stämpla folk som hjärndöda. Man behöver inte vara raketforskare, för att se igenom mönstren. Det bästa är att helt ignorera dessa personer, ej svara på deras trams och larv. Då försvinner de till slut.

Tyvärr, verkar du ha sånt tunnelseende att du inte törs diskutera eller svara på det som är högst problematiskt gällande SE som gm. Men lev du i din värld av förvanskning och hittepå. Du mår säker bra av det.
Citera
2022-07-10, 10:32
  #33669
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matsqq
Så här skrev "niokilometer" redan i sitt ANDRA inlägg i den här tråden :

"Man måste närmast var hjärndöd om man tror SE skulle ha minsta med mordet att göra"

Förvånas du över att han irriterar folk och att det blir en massa skriverier i affekt med såna debattörer?

Din senaste argumentation var att fastna väldigt länge vid ett ev. sakfel från en person som irriterat sig på honom ...

Du skulle istället bara ha kunna tänka att det kan ha varit skrivit i affekt vs ett troll och bara skriva sakligt och korrekt att "det finns faktiskt inga belägg för ..."

Snälla , försök hjälpa till att höja nivån istället - du kan så mycket bättre än så här - du har samlat på dig en hel del kunskaper om Palmemordet och jag tycker du är bra som bollplank även om vi ofta tycker olika ...

Jag tror ändå vi borde kunna enas om att så länge tråden handlar om att samla poäng / "one-up-manship" och trollning/aggression så blir kvaliteten bara lägre och lägre och sakfrågorna hamnar helt i skymundan ...

Tack, håller med
Och här gjorde jag just ett försök där jag dels postade mina källor till "keps med öronlappar" som det handlade om då, samt efter två dagars skitkastande, påpekade det.

Jag var genuint intresserad av om det fanns ytterligare uppgifter om SE's påstådda keps med öronlappar. Istället för källor så "vet man ingenting om man inte har koll på detta"...m.m.
Därav min reaktion.
Citera
2022-07-10, 10:41
  #33670
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Javisst. Varje gång du vill antyda att SE skall ha sett vittnet Lars J i gränden så kommer jag att lyfta fram och visa på de omständigheter som talar för att SE inte såg någon överhuvudtaget i gränden. Du kommer inte att med någon större framgång kunna fortsätta driva din egen linje (att SE såg Lars J) förrän du har vågat läsa och svara på det aktuella inlägget:
(FB) Skandiamannen

Och på vilket sätt tror du att vi skulle kunna reda ut detta en gång för alla då?

Egen linje?
På vilket sätt är detta "min egna linje"?

Det är gula linjen om du nu vill ha en "linje" för detta.

Ditt inlägg har jag läst flera ggr.

Denna fråga är den som flest är överens om, både SE- och icke SE-anhängare och som knyter SE till mordplatsen. Du har således rätt många att välja på om du vill diskutera det med någon.
Citera
2022-07-10, 11:15
  #33671
Medlem
" Här är revolvern som pekats ut som lösningen på Palmemordet.

I 2,5 år hoppades polis och åklagare på att vapnet skulle gå att koppla till mordet – men bara nio dagar innan åklagarens presskonferens kom ett nedslående besked från NFC.

– Vi hyste förhoppningar i att det här vapnet skulle bringa oss närmare en lösning, säger chefsåklagare Krister Petersson."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/GGpev4/har-ar-vapnet-som-pekats-ut-som-losningen-pa-palmemordet

https://drive.google.com/file/d/1vCGQHPqGOVvRFmItYU-RMbiKDo5zuqyg/view

Provskjutningar vapen 20180219
Citera
2022-07-10, 12:13
  #33672
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niokilometer
(okay,trodde du mena CP)

Jo åtminstone KP/HM trodde det, men dom var ju inte på DBG. Vad jag förstår får YN inte ihop att det skulle vara SE som sprang förbi henne, trots idoga försök av KP. YN säger att den flyende mannens rörelsemönster kroppshållning passar in på CP. Och CP rörelsemönster är ju rätt så karakteristiskt och inte alls likt SE:s.
Inte bara KP/HM, även PU86-utredarna (Håkan ström) gjorde det, vi tar det igen:

https://magasinetfilter.se/wp-content/uploads/2020/06/PM.pdf
"I dagsläget är det ogörligt att komma fråga hur gärningsmannen var klädd. Det kan konstateras att minst 1 person varit klädd på ett liknande sätt som Engström. Det var den person som Nieminen mötte på David Bagares gata. Frågan om detta var gärningsmannen går ej i dagsläget att besvara."

Om YN fått se en bild där SE hade den trenchcoat han påstod sig haft så skulle hennes beskrivning stämt nästan klockrent. Nu visade man en bild där SE sprang med tjock- och finrocken.

https://magasinetfilter.se/kommentar/det-avgorande-misstaget-stig-engstrom/

"Enligt promemorian hade Hamrén och Ström åkt ut till Nieminen på hennes arbetsplats Domus i Skärholmen för en bandad fotokonfrontation. Istället för att visa Nieminen polisens egna bilder från april 1986 – där Engström visade sig framifrån och i profil med de kläder han burit mordkvällen – visade de henne av oklar anledning en bild från Expressen i samma månad. På den bar Engström en elegantare, dubbelknäppt och tjockare rock än den han burit mordkvällen.

Nieminen mindes den springande mannens rock som uppknäppt och att den fladdrade »hemskt mycket«, därav slöt hon sig till att den rocken varit tunnare än den hon nu fick se. Därtill bar Engström halsduk på Expressens bild, vilket hon inte mindes huruvida den springande mannen hade gjort. I övrigt liknade Engström i allt väsentligt mannen hon sett på David Bagares gata: längden på rocken, kroppsformen, skorna och den lilla handledsväskan. Emellertid hade Nieminen uppfattat den springande mannen som cirka 185 centimeter lång medan hon nu uppskattade Engströms längd till 180. Hursomhelst: Engström var 182 centimeter lång.

Förhöret var över på i runda slängar sex (!) minuter. I allt väsentligt hade alltså Nieminen konstaterat att mannen på bilden överensstämde väl med den person hon mött. Den enda egentliga avvikelsen – tjockleken på rocken – hade utredarna själva bäddat för genom att visa henne en felaktig bild. Likafullt slog Ström fast: »Det var med all sannolikhet inte Stig Engström som Yvonne Nieminen mötte på David Bagares gata.« En halsbrytande slutsats. "

__________________
Senast redigerad av MrBarnaby 2022-07-10 kl. 12:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in