2022-07-10, 00:46
Medlem
Fabian Cederholms pappa ville inte attsonen, Fabian, skulle utredas när skolan påtalade att det fanns signaler om att något var fel på Fabian.
Pappan är medskyldig till dessa brutala mord.
Citera
2022-07-10, 00:59
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Han påminner om Jack som mördade sin vän Peter med yxslag i huvudet. Han ville se hur det var att mörda någon. Vid RPUn fick han diagnosen Tvångssyndrom utan insikt. Läste nu att rättspsyk ännu inte har kommit fram till exakt vad Jack lider av och vilken behandling som är bäst.
I tråden om mordet på Peter så nämndes det att Jack skulle ha någon form av autism.
Det verkar luta åt samma sak i detta fall pluss annat som måste till för att man ska kunna göra något sådant.
Finns nog många med denna problematik men som aldrig skulle ta steget att mörda.
Jag tror i dessa speciella fall som både Fabian och Jack, finns inte en enda diagnos utan flera.
Man borde undersöka deras hjärnor i detalj.
Forska vad det är som gör dessa individer så impulsstyrda och mordiska.
Citera
2022-07-10, 02:05
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Jag tror i dessa speciella fall som både Fabian och Jack, finns inte en enda diagnos utan flera.
Man borde undersöka deras hjärnor i detalj.
Forska vad det är som gör dessa individer så impulsstyrda och mordiska.

ja och kartlägga familjebilden och generna.
Citera
2022-07-10, 04:16
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattaskallar
Fabian Cederholms pappa ville inte attsonen, Fabian, skulle utredas när skolan påtalade att det fanns signaler om att något var fel på Fabian.
Var läser du det?
I FUP står tydligt att pappan kallade till skolmöte och de kom överens om att Fabian skulle remitteras till BUP. Men Bup valde att inte utreda
Citera
2022-07-10, 05:40
Medlem
Zicksacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattaskallar

Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Var läser du det?
I FUP står tydligt att pappan kallade till skolmöte och de kom överens om att Fabian skulle remitteras till BUP. Men Bup valde att inte utreda

Ur förhör med lärare och mentor L. sid. 76/535 i akt bilaga 48.
https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fanonfiles.com%2FHeE2y3v5 y6%2FMalm_TR_B_3113-22_Aktbil_48_pdf

Fabian fick komma till en psykolog och prata några timmar vad (lärare/mentor L.) vet tyckte hon inte att det var någon större fara med Fabian. Pappan ville inte att han skulle utredas.
Senast redigerad av Zicksack 2022-07-10 kl. 06:22.
Citera
2022-07-10, 08:23
Medlem
Någon som vet om personen som filmade har åkt dit? Förstår inte vad som försigår i folks huvud när man filmar svårt skadade personer. Lika känslokallt det som att begå själva gärningen
Citera
2022-07-10, 13:20
Medlem
Vad blir straffet tror ni?

Jag tycker personligen han behöver hjälp men det borde han fått när han var barn.
Senast redigerad av DonRonaldinho 2022-07-10 kl. 13:23.
Citera
2022-07-10, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonRonaldinho
Vad blir straffet tror ni?
Rättspsykiatrisk vård.
Citera
2022-07-10, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
Tror jag med. Det ända rätta. Han behöver medicineras för att komma i rätt linje, han känns mkt intensiv/hyper, varvat med isolering/tystnad i ”egenvärld” på internet och utanförskap från vänner/gemenskap. Tror ju mer desperat han blivit i att synas, bli accepterad av världen (hans syn) dessdå mer utanför har F blivit.
Tragiskt. Fin kille. Duktig på att måla/teckna.

Mm...fin kille, pålitlig och stabil.
Citera
2022-07-10, 22:41
Medlem
Hebrs avatar
https://youtu.be/CheLW82agqc

Kan rekommendera lolo's sammanfattning av händelsen. Detaljerad och klar.
Citera
2022-07-10, 23:10
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zicksack
Ur förhör med lärare och mentor L. sid. 76/535 i akt bilaga 48.
https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fanonfiles.com%2FHeE2y3v5 y6%2FMalm_TR_B_3113-22_Aktbil_48_pdf

Fabian fick komma till en psykolog och prata några timmar vad (lärare/mentor L.) vet tyckte hon inte att det var någon större fara med Fabian. Pappan ville inte att han skulle utredas.
Sorry mitt fel. Har jag helt missat i FUPen. Men läste någonstans att pappan gått med på utredning, men kanske jag drömde. Men det var någonstans som BUP nekade utredning
Citera
2022-07-10, 23:27
Medlem
Det framkommer i skolpsykologens förhör längre fram i FUP:en att pappan VISST gått med på utredning, men att BUP inte tyckte att det behövdes. Kan tyvärr inte hänvisa till sidnummer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in