2022-07-09, 23:30
Medlem
Sgt.Blands avatar
Natten är ung och nu kom den första "misstänkta" raketattacken från UAF direkt. Detta är på ryskt territorium i Krasny Khutor, precis över gränsen vid norra fronten vid Kharkiv.

https://twitter.com/antiputler_news/status/1545878554394640384
Citera
2022-07-09, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Ukraina anfaller Mauripol istället. Kherson var en undanmanöver!

https://twitter.com/WarMonitor3/status/1545868128835571717?t=4ehW2vM5OxmCqOJ8Slcp-g&s=19

Jag tror man stör ryska transportvägar. Man arbetar brett över hela Ukraina nu. Något storanfall mot Mariupol är inte att vänta nu, kanske om 7-8 månader, inte lätt att förutspå exakt hur man prioriterar. Man slår till där motståndaren är svagare.
Citera
2022-07-09, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CanisMinor
Det var nog snarare än rysk mongol med skägg . Det ukrainska folket är inte så dumma.

Tror nog du även kan hålla med om det eller annars lever du i en djungel

Ännu ett klipp på en full ukrainsk soldat som inte kan hantera ett vapen.
20-year-old soldier of the Ukrainian army, shot himself in the head with a machine gun.
https://www.reddit.com/r/eyeblech/comments/mlb7hy/20yearold_soldier_of_the_ukrainian_army_shot/

Som sagt ukrainarna ska nog inte ha mer vapen...
Citera
2022-07-09, 23:33
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Britterna hjälper till att träna nya ukrainska trupper. De skall träna 10000! Ryssland letar folk bland kriminella i fängelserna men Ukraina tränar de mest motiverade och mest lämpliga för att besegra ondskans ork-horder.
https://twitter.com/antiputler_news/status/1545861482591707136

Finns ett litet reportage om grabbarna på sky : https://www.youtube.com/watch?v=CuFbfvEWDuQ

Men jag får dessvärre känslan att utbildningen är kort, mycket kort. Jag förstår nog vikten i att få de ut i fält.., men det kommer att bli fler stupade i.o.m den korta utbildningstiden. Hoppas bara att de slussas ut i existerande förband, än att sättas ut som "råa" rekryter i ett helt nytt förband.

Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Den ukrainska offensiven mot Kherson, den slutliga, kommer troligen efter den 15 augusti. Det märks redan nu att Ukraina laddar upp rejält och att det är Ryssland som intar försvarställningar.

Jag gillar inte det där, att man har länge och hårt har annonserat "Kherson skall vi ta först". Ryssarna hinner ju förbereda sig och överraskningsmomentet finns inte längre. Hoppas det hela är bara medveten "fake news" ifrån Ukraina och man kör på ett annat mål istället.
Citera
2022-07-09, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shimona
Vad skulle vara bra med det?
Fortsätter Ukraina provocera med attacker i Ryssland kommer snart Kiev bombas sönder totalt.

Vi vet ju inte orsaken. Det kan vara ryska missiler som havererar. Det kan vara ukrainska patt...förlåt patruller som saboterar. Det kan vara en rysk motståndsrörelse.

Vi vet för lite vad som händer i dessa trakter och Ukraina förnekar nästan alltid att dom skjuter mot Belgorod.
Citera
2022-07-09, 23:35
Medlem
Citat:
Jag tror man stör ryska transportvägar. Man arbetar brett över hela Ukraina nu. Något storanfall mot Mariupol är inte att vänta nu, kanske om 7-8 månader, inte lätt att förutspå exakt hur man prioriterar. Man slår till där motståndaren är svagare.

Även om Mariupolarna längtar efter befrielse blir det nog svårt, mycket svårt, att befria staden militärt.
Det är nog större chans att ryssarna åker hem av något annat skäl.
Citera
2022-07-09, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemvandaren
Du menar att journalisterna i länkarna alla tagit mystiska självmord när de inte skrivit så bra om staten?

Det stämmer ju inte ens lite, så i diskussionen om hur farligt det är för chefer att göra SIN chef missnöjd i Ryssland har ju listor på mördade journalister oändligt lite att göra.

Du hade kunnat säga ”i Sydkorea är det ganska vanligt iofs”, men det faller ju på att det är självmord på riktigt. Inte ”självmordet i poolen bestod i fem skott i ryggen och ett gäng hyskor vid poolkanten”…

Nog måste du väl hålla med om att de högt uppsatta Ryska fönsterflygarna, självmord med plutoniuminjektioner och självmorden med flera skott är en ganska unik företeelse just i Ryssland?
När sa jag någonsin att jag inte håller med om att Ryssland dödar? Jag påpekade bara att det händer överallt.
Senast redigerad av ForumsHack 2022-07-09 kl. 23:39.
Citera
Medlem
Citat:
Just nu har nya explosioner och bränder rapporterats in på Belgorod on twitter. På bilder kan man se ljussken på två olika ställen.

Det är alltså på rysk mark. Det blir nog en framtida tendens att inte Ryssland slipper undan när man för krig på annans mark.

Ukrainare verkar tycka det är bättre att bomba civila mål utan strategiskt värde än den ryska armén. Vad är det för fel på dom?
Citera
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shimona
Ännu ett klipp på en full ukrainsk soldat som inte kan hantera ett vapen.
20-year-old soldier of the Ukrainian army, shot himself in the head with a machine gun.
https://www.reddit.com/r/eyeblech/comments/mlb7hy/20yearold_soldier_of_the_ukrainian_army_shot/

Som sagt ukrainarna ska nog inte ha mer vapen...

Varför postar du inte likasinnade ifrån ryssarnas fulla bravader? Är du vilsen eller bara förvirrad?
Citera
2022-07-09, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Ryssland tänker inte på det sättet. Det spelar inge roll om man inte har råd.

Det spelar ingen roll hur många som dör. Man värderar människoliv annorlunda. Kollektivet är viktigare. Mark är viktigare

Din analys är nog rätt i så motto att ryska ledarna tänker så. Men den nya ryska generationen är jag säker på ser med misstro på vad Ryssland är på väg.
Citera
2022-07-09, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Ukrainare verkar tycka det är bättre att bomba civila mål utan strategiskt värde än den ryska armén. Vad är det för fel på dom?

Ukraina skjuter mot militära mål. Det är ryssarna som skjuter mot civila mål.
Citera
2022-07-09, 23:41
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Ukraina skjuter mot militära mål. Det är ryssarna som skjuter mot civila mål.

Kan lika gärna vara ukraina som gör det mot sitt eget folk och skyller på ryssen, samma med att dom säljer vapen från nato på den svarta marknaden, ukraina är ett korrupt skit land
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in