2022-07-09, 17:36
Medlem
Ända sedan februari har omicron smittats rejält men man har inte skrivit något om det förrän nu i samma veva som man vill dra i gång vaccin kampanjer ?

Jag säger ej att man inte ska ta vaccin. Jag skiter fullständigt i om folk tar vaccin eller ej. men det är konstigt att det helt plötsligt skrivs nu i samma veva som nya, uppdaterade vaccin har kommit samtidigt som man bedriver flera vaccinkampanjer? För mig är det konstigt.
Citera
2022-07-09, 20:12
Medlem
Masingas avatar
600k nya covidfall på 1 v i Italien. Tillåt mig att skratta
Citera
2022-07-09, 21:53
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Att antivaxxar-patrask är helt blåsta i huvudet vet alla sedan tidigare. Men att det skulle vara SÅ HÄR illa, det var det nog ingen som kunde föreställa sig.

Jag länkade ju till domen. Det är FDA som blivit beordrade att släppa dokumenten snabbare. Bakgrunden till att de inte kunde släppa dem snabbare står också i domen. Läs den.

Du länkar ju dessutom själv till en websida som förklarar exakt det jag försöker tala om för dig:

https://phmpt.org/pfizers-documents/

Här har du lite läsning din korrupta råtta angående de dödsfall som inträffade 90 dagar efter vaccination.
Citera
2022-07-09, 22:36
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Du tycker man ska skydda människor från en förkylning men att sno deras mat och låta dom svälta ihjäl det är helt ok. Du goda rationella människa. Jaga du och dö i fågekinfluensa eller harpest jag tror på karma. Ät lite fladdermus och råtta till efterrätt.

Du läser in väldigt mycket i väldigt lite. Hur många människor har svultit ihjäl i Europa pga covidrestriktionerna som varit? Är det ens någon? Samtidigt är det väl en miljon som dött av covid och betydligt fler som behövt sjukhusvård. Imorgon ska jag ut i skogen.
Citera
2022-07-10, 14:54
Medlem
vinlands avatar
Intressant att se hur svensk sjukvård står sig emot USA/England när det gäller behandling av Covid-sjuka. Bifogar typ sjukhusbibeln här och lägger den även i länksamlingen eftersom inlägg i denna tråd drunknar i diverse skit.

https://infektion.net/wp-content/uploads/2022/06/nationellt-vardprogram-covid-version-4-0.pdf
Citera
2022-07-10, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
600k nya covidfall på 1 v i Italien. Tillåt mig att skratta

900k i Frankrike på en vecka och ju fler gånger man insjuknar i covid desto större risk att drabbas illa av det. Man förstår varför Kina som vet mest om viruset stänger ner en miljonstad när de får 10 smittade.
Citera
2022-07-10, 16:41
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
900k i Frankrike på en vecka och ju fler gånger man insjuknar i covid desto större risk att drabbas illa av det. Man förstår varför Kina som vet mest om viruset stänger ner en miljonstad när de får 10 smittade.
Tror du verkligen att nu när restriktionerna har släppt i tex Italien att 600k människor har gått och testat sig på 1v?
Citera
2022-07-10, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Tror du verkligen att nu när restriktionerna har släppt i tex Italien att 600k människor har gått och testat sig på 1v?

Borde nog vara ännu fler eftersom sannolikt är inte 100% av alla som testar sig smittade.
Citera
2022-07-10, 16:47
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Jasså förstår man det? Ja om man är en totalitär idiot så kanske man förstår det. Nej man drabbas inte mer illa ju fler gånger man får det. Kanske om man är dubbel, trippel, kvadruppelinjicerad. Vilket verkar vara själva orsaken till att dom insjuknar igen så ofta. Men inte om man är obesprutad. Då är det som vilken återkommande förkylning som helst.

Good luck sprutluder
Citera
2022-07-10, 16:48
Medlem
Citat:
Nej. 97,3% skydd mot allvarlig sjukdom får man efter infektion, och de där 2,7% lär vara gamla och sjuka. Det är inte alls större risk att drabbas illa vid återinfektion. Var får ni alla dumheter ifrån?

”Effectiveness of primary infection against severe, critical, or fatal COVID-19 reinfection was 97.3% (95% CI: 94.9- 98.6%), irrespective of the variant of primary infection or reinfection, and with no evidence for waning.”

https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2022.07.06.22277306v1

Edit: det där gäller iofs helt ovaccinerade, det kanske är farligt med återinfektion för vaccinerade. Hade inte förvånat mig.
Senast redigerad av MachDiamonds 2022-07-10 kl. 16:51.
Citera
2022-07-10, 17:06
Medlem
Citat:

Jävla skitsnack!
Citera
2022-07-10, 17:39
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Jasså förstår man det? Ja om man är en totalitär idiot så kanske man förstår det. Nej man drabbas inte mer illa ju fler gånger man får det. Kanske om man är dubbel, trippel, kvadruppelinjicerad. Vilket verkar vara själva orsaken till att dom insjuknar igen så ofta. Men inte om man är obesprutad. Då är det som vilken återkommande förkylning som helst.

Good luck sprutluder

Du får nog välja fot där. Antingen så underhåller du immunförsvaret när du utsätts för viruset, eller så bryter viruset ned kroppen steg för steg varje gång du utsätts för viruset. Om du utsatts för viruset genom att ha fått det i försvagad form genom vaccination eller i kraftigare form genom nedsmittning borde inte ha någon betydelse. Har det betydelse lär det vara till vaccinets fördel, då det sker genom en lägre, eller försvagad dos.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in