2022-07-09, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Varför använder du inte ett översättningsprogram om du inte förstår texten?
Tack jag förstår engelska rätt bra då det är språket som används där jag arbetat de senaste 20 åren.

du skriver: "Foskare i Lund har nu bevisat att mRNA-vaccin förändrar ditt DNA"

och visar mig detta som belägg:
"a recent study showed that SARS-CoV-2 RNA can be reverse-transcribed and integrated into the genome
of human cells."

Fast där står ju uttryckligen att det är RNA från Covid-infektion som integreras i cellen genome...
Inte RNA från vaccinet.

Du kanske "tänkte själv" igen?
Snälla gör inte det. Det blir ju bara fel.
Alltid.
Citera
2022-07-09, 18:57
Medlem
gärningsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Dra inte för stora växlar på detta(än). Trots att man säger i videon att det integreras i DNAt så tror jag inte det är bekräftat än.

Men det är tillräckligt illa att det ens sker en transkribering till DNA för det var något man påstod var omöjligt. Men en transkribering till DNA betyder inte nödvändigtvis att det integreras i det mänskliga genomet.

Studien avser levercancerceller HuH7 in vitro. Det har mycket lite med verkligheten att göra.
Så det är korrekt att inte dra för stora växlar på det.

Ändå finns det gott om lättlurade personer i den här tråden som börjar dra upp samma trams om Bill Gates, depopulation, ”vi foliehattar hade rätt hela tiden” och andra dumheter.

Vill förtydliga att jag inte menar dig nu. Du har ett coolt användarnamn som för tankarna till en J35 Draken som lyfter från en regnvåt bana med tänd EBK. Men det var lite offtopic…
Citera
2022-07-09, 19:00
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silveriller

Fast där står ju uttryckligen att det är RNA från Covid-infektion som integreras i cellen genome...
Inte RNA från vaccinet.

Alltid.

Detta gäller väl för övrigt alla virussjukdomar.
Citera
2022-07-09, 19:03
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silveriller
Tack jag förstår engelska rätt bra då det är språket som används där jag arbetat de senaste 20 åren.

du skriver: "Foskare i Lund har nu bevisat att mRNA-vaccin förändrar ditt DNA"

och visar mig detta som belägg:
"a recent study showed that SARS-CoV-2 RNA can be reverse-transcribed and integrated into the genome
of human cells."

Inte RNA från vaccinet.

Alltid.

Och du råkade glömma det andra jag fetade:

"We also show that BNT162b2 mRNA is reverse transcribed intracellularly into DNA in as fast as 6 h upon BNT162b2 exposure"

Och i och med att du fortfarande ej bryr dig om att läsa text innan du kommenterar.
Så får jag väll tillägga att BNT162b2, är namnet på Pfizers vaccin.
Citera
2022-07-09, 19:13
Medlem
gärningsmannens avatar
Citat:

"We also show that BNT162b2 mRNA is reverse transcribed intracellularly into DNA in as fast as 6 h upon BNT162b2 exposure"

Och i och med att du fortfarande ej bryr dig om att läsa text innan du kommenterar.

jo, men försöket avsedde HuH-7 levercancerceller in vitro.
Det finns inga belägg för detta skulle hända med normala leverceller eller några andra celler i kroppen.
Med så många miljarder vaccinerade hade det visat sig vid det här laget.
Citera
2022-07-09, 19:16
Medlem
Alltså hur går tillverkning av vaccin till egentligen. Jag tror att mRNA bara är en konstruktionsteknik, konstruktionsmetod, för att skapa en molekyl som tränar ett och samma immunförsvar. Sedan själva uppskalningen. Fabriken till alla miljoner doser har inte med hur vaccinet är skapat att göra. Det är ingen mRNA eller stamceller som finns i vaccindosen.
Själv tar jag alla säsongsvaccin som jag får varje december. Självklart kommer jag att ta fjärde sprutan i höst. Kanske i samband med årets säsongsvaccin.
Citera
2022-07-09, 19:34
Medlem
Citat:

Ja vaccinets RNA kan konverteras till DNA. Och sen händer.....ingenting. För detta DNA kan inte integreras i cellkärnans DNA.

Ditt DNA är oförändrat.
Studien säger inte heller att ditt DNA ändras av vaccinets mRNA.
Du har fel.
Som vanligt.
Citera
2022-07-09, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsmannen
Vilka erkända forskare och stora läkare har gjort det?

Nej, det finns imget som belägger att DNA förändras av vaccin. Det är inte alls det som är resultatet av den här studien.
Nu vet jag inte om du är för ung, är partisk i detta då du har med företagen och göra, eller är bara allmänt seg mentalt alternativt köper media rakt av, varför skyddar du detta?

Gäller att googla och söka, flera världskända läkare jag följt på nätet har börjat visa kritiska videor istället för att enbart pro, sen är halva internet översvämmat av alla biverkningar mRNA injektionerna orsakat. Dr Mike Hansen bl.a.

Många vill inte förlora sin karriär tyvärr och vågar inte, många har ju blivit av med jobbet när de protesterat mot korruptionen som varit total med covidvaccineringen. Varför ska människor tvingas i något tvivelaktigt vaccin mot en otroligt mild muterad smitta som är en förkylning? Bara galna skulle skydda covidhanteringen(när det gäller vaccinering, speciellt i utlandet) idag.

Är man vetenskapligt lagd så kommer man inte prisa detta vaccinet utan kommer inse dess risker och negativa effekter på immunförsvaret som överväger det korta skyddet det tillfälligt ger.
Alltså själva tillverkarna har börjat visa negativa effekter, deras egna studier pekar på att vaccinerna är inte alls säkra som man tidigare trott, inte alls så effektiva och ger försämrat immunitet efter ett tag. Varför tror du så många dör utav de vaccinerade, tror du detta är en slump? Nej, statistik har länge visat att skyddet är tillfälligt och övergår i negativt skydd efter några par månader.

Vanliga vacciner nej, men mRNA verkar göra det utifrån det jag läst, antingen det eller så sabbar det ditt immunförsvar och medför andra risker på organ och dylikt. Jag känner fler som råkat illa ut utav vaccinet än själva covid, fler som dött och hamnat på sjukhus av vaccinet också.

Varför fortsätter du skydda skiten trots du vet hur det verkligen ser ut?
Eller bildar du din åsikt utifrån MSM och tror fortfarande att vaccinerna är säkra och covid en fara för några andra än de sköra, i riskgrupper med näringsbrist och någon enstaka som haft otur då de mest troligen hade någon underliggande sjukdom eller brist på något viktigt ämne i kroppen.

Alla äldre människor jag vet som fått covid, även helt ovaccinerade, fick en mild snuva i två dagar typ. Alla tog kostillskott som rekommenderas inom vetenskaplig litteratur för att öka immunförsvaret och förminska risker utav näringsbrist om sådan existerat.

Att man idag inte kan erkänna att vaccineringen mot covid är misslyckad, många har fått grova skador, dött, smittan har ej stoppats överhuvudtaget och för vaccinerade dör i covid tyder på att man antingen är köpt eller rent av puckad. Varför skyddar du korruption? Är det så viktigt för dig att korrupta firmor tjänar miljarders miljarder på att ge vaccin till de som inte behöver skiten överhuvudtaget?

Om jag ska ta vaccin så ska det vara säkert, beprövat, effektivt samt skydda mot någon sjukdom som kan vara allvarlig. Inget av detta har covidvaccinet som egentligen inte ens är ett vaccin utan profylaktisk medicin, att de ändrade begreppet vaccin tyder på att det är just inte är ett vaccin egentligen.

Men fortsätt du leva i din bubbla, kanske det ska krävas att en nära till dig dör eller får bestående men från skiten för att du ska inse riskerna. Vi som känner till några offer utav dessa pi$$vaxxiner har sett dess skadeverkningar irl, och vad någon köpt korrupt "tidning" eller "expert" säger spelar ingen roll. För inte så längesedan sa de hela tiden att vaccinerna är helt säkra, något de inte längre kan säga. Hur kan du lita på lögnare, när det ligger miljarder bakom dessa korrupta bolag som tjänar på människors rädsla, naivitet och allt som stämplas som "vetenskap" blir en sanning utan att egentligen behöva vara det.
Senast redigerad av WakeUpWakeUp 2022-07-09 kl. 19:38.
Citera
2022-07-09, 19:40
Medlem
gärningsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WakeUpWakeUp
Nu vet jag inte om du är för ung, är partisk i detta då du har med företagen och göra, eller är bara allmänt seg mentalt alternativt köper media rakt av, varför skyddar du detta?

Gäller att googla och söka, flera världskända läkare jag följt på nätet har börjat visa kritiska videor istället för att enbart pro, sen är halva internet översvämmat av alla biverkningar mRNA injektionerna orsakat. Dr Mike Hansen bl.a.

Många vill inte förlora sin karriär tyvärr och vågar inte, många har ju blivit av med jobbet när de protesterat mot korruptionen som varit total med covidvaccineringen. Varför ska människor tvingas i något tvivelaktigt vaccin mot en otroligt mild muterad smitta som är en förkylning? Bara galna skulle skydda covidhanteringen(när det gäller vaccinering, speciellt i utlandet) idag.

Är man vetenskapligt lagd så kommer man inte prisa detta vaccinet utan kommer inse dess risker och negativa effekter på immunförsvaret som överväger det korta skyddet det tillfälligt ger.
Alltså själva tillverkarna har börjat visa negativa effekter, deras egna studier pekar på att vaccinerna är inte alls säkra som man tidigare trott, inte alls så effektiva och ger försämrat immunitet efter ett tag. Varför tror du så många dör utav de vaccinerade, tror du detta är en slump? Nej, statistik har länge visat att skyddet är tillfälligt och övergår i negativt skydd efter några par månader.

Vanliga vacciner nej, men mRNA verkar göra det utifrån det jag läst, antingen det eller så sabbar det ditt immunförsvar och medför andra risker på organ och dylikt. Jag känner fler som råkat illa ut utav vaccinet än själva covid, fler som dött och hamnat på sjukhus av vaccinet också.

Varför fortsätter du skydda skiten trots du vet hur det verkligen ser ut?
Eller bildar du din åsikt utifrån MSM och tror fortfarande att vaccinerna är säkra och covid en fara för några andra än de sköra, i riskgrupper med näringsbrist och någon enstaka som haft otur då de mest troligen hade någon underliggande sjukdom eller brist på något viktigt ämne i kroppen.

Alla äldre människor jag vet som fått covid, även helt ovaccinerade, fick en mild snuva i två dagar typ. Alla tog kostillskott som rekommenderas inom vetenskaplig litteratur för att öka immunförsvaret och förminska risker utav näringsbrist om sådan existerat.

Att man idag inte kan erkänna att vaccineringen mot covid är misslyckad, många har fått grova skador, dött, smittan har ej stoppats överhuvudtaget och för vaccinerade dör i covid tyder på att man antingen är köpt eller rent av puckad. Varför skyddar du korruption? Är det så viktigt för dig att korrupta firmor tjänar miljarders miljarder på att ge vaccin till de som inte behöver skiten överhuvudtaget?

Om jag ska ta vaccin så ska det vara säkert, beprövat, effektivt samt skydda mot någon sjukdom som kan vara allvarlig. Inget av detta har covidvaccinet som egentligen inte ens är ett vaccin utan profylaktisk medicin, att de ändrade begreppet vaccin tyder på att det är just inte är ett vaccin egentligen.

Men fortsätt du leva i din bubbla, kanske det ska krävas att en nära till dig dör eller får bestående men från skiten för att du ska inse riskerna. Vi som känner till några offer utav dessa pi$$vaxxiner har sett dess skadeverkningar irl, och vad någon köpt korrupt "tidning" eller "expert" säger spelar ingen roll. För inte så längesedan sa de hela tiden att vaccinerna är helt säkra, något de inte längre kan säga. Hur kan du lita på lögnare, när det ligger miljarder bakom dessa korrupta bolag som tjänar på människors rädsla, naivitet och allt som stämplas som "vetenskap" blir en sanning utan att egentligen behöva vara det.

Jag frågade om exakt vilka erkända forskare som vänt i frågan. Vilka stora läkare har vänt i frågan om vaccin? Kan du ge exempel på det? Nu menar jag de som vänt, inte de som spridit desinformation från början.
Citera
2022-07-09, 21:18
Medlem
Hobbybondes avatar

Coronaviruset och covid-19 -> Alternativa teorier om covid-19
/Mod.
Citera
2022-07-09, 21:43
Medlem
Citat:
Foskare i Lund har nu bevisat att mRNA-vaccin förändrar ditt DNA

Intracellular Reverse Transcription of Pfizer BioNTech COVID-19 mRNA Vaccine BNT162b2 In Vitro in Human Liver Cell Line
https://www.mdpi.com/1467-3045/44/3/73

Abstract
Preclinical studies of COVID-19 mRNA vaccine BNT162b2, developed by Pfizer and BioNTech,
showed reversible hepatic effects in animals that received the BNT162b2 injection. Furthermore,
a recent study showed that SARS-CoV-2 RNA can be reverse-transcribed and integrated into the genome
of human cells. In this study, we investigated the effect of BNT162b2 on the human liver cell line Huh7 in vitro.
Huh7 cells were exposed to BNT162b2, and quantitative PCR was performed on RNA extracted from the cells.
We detected high levels of BNT162b2 in Huh7 cells and changes in gene expression of long interspersed
nuclear element-1 (LINE-1), which is an endogenous reverse transcriptase. Immunohistochemistry using
antibody binding to LINE-1 open reading frame-1 RNA-binding protein (ORFp1) on Huh7 cells treated with
BNT162b2 indicated increased nucleus distribution of LINE-1. PCR on genomic DNA of Huh7 cells
exposed to BNT162b2 amplified the DNA sequence unique to BNT162b2. Our results indicate a fast
up-take of BNT162b2 into human liver cell line Huh7, leading to changes in LINE-1
expression and distribution. We also show that BNT162b2 mRNA is reverse transcribed
intracellularly into DNA in as fast as 6 h upon BNT162b2 exposure.

Ännu värre är att förändringarna kan överföras via spermie och ägg.

PETER MCCULLOUGH - PROOF THE PFIZER VACCINE CHANGES DNA
https://www.bitchute.com/video/QwSo8Fm8oWrW/

Detta innebär att alla vaccinerade är permanent förstörda.

Diskutera!

Artikeln har ett problem. Det är en celllinje. Detta kunde gjorts i möss, primärceller osv. Ska det vara en bra artikel krävs det minst det. Dock är forskargruppen bra.
Citera
2022-07-09, 22:01
Medlem
Jag minns att jag skummade igenom den här artikeln för några månader sedan, och efteråt kändes det mindre uppseendeväckande än vid första ögonkastet. Så här uppfattade jag studien:

Citat:
Viruset (alltså utan vaccin inblandat) kan införliva delar av sitt RNA i patientens DNA. Kan det vara så att även vaccinet, som innehåller delar av virusets RNA, kan göra samma sak? Ja, så var det tydligen.

Det kan vara så att det till och med var väntat, baserat på tidigare studier av mRNA-vaccin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in