Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-07-09, 14:40
Citat:
Ursprungligen postat av Havskung
Det var väl inte hennes fel, hon ville ju förbättra psykvården.Jävligt osmart att ta kål på folk som vill förbättra inom psykvården om man vill att denna ska förbättras!!

Exakt! Dessutom så var hon heller ingen politiker som är med och tar beslut om psykvården och hur denna skall fungera i Sverige. Hon var tjänsteman som förvisso högt uppsatt med förmåga att påverka politiker i deras beslutsfattande men hon var ingen politiker som liksom är med och fattar beslut beträffande sjukvård och/eller psykvården och hur denna skall fungera och vara upprättad i Sverige.
Citera
2022-07-09, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faleralera
Älskar hur hjärndödshögerns go-to-argument faller tillbaks på dom själva gång på gång nu. Det blir alltid så komiskt med all hyckleri som kommer per automatik när när folk är så uppenbart partiska och har lagtänk före logiktänk, vilket gäller på båda sidor det politiska spektrat.

I övrigt är det ju faktiskt lite synd om denna Theodor, som uppenbarligen blivit uppfostrad och hjärntvättad av en nazistgalning och självklart fått svåra psykiska besvär på köpet. Inte konstigt att en stackars psykiatriker fått stå till skott för det. Den riktiga boven i dramat är så klart den sjuka extremismen som hjärntvättar folk som Theodor och hans morsa och leder till misär både för dom själva och andra. Fy fan vilket jobbigt liv det måste vara.
Så mycket HAT denne Theo har lockat fram här på flashen, på några få dagar.
Det spys galla , lite åt höger o vänster.
Till vad nytta, frågar jag nu... om några veckor är nog denna knivning också borta i dimman?
Theo inlåst på psyket eller på kumla - alla nöjda och glada sen?
Citera
2022-07-09, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cordelia
Jag tror inte det är självklart att han har en särskilt stor ”psykisk ohälsa” utan är en av de personer som söker sjukvård och kräver att de ska få exakt den ”vård” de själva bestämmer, beroendeframkallande läkemedel, någon att”prata med” (läs som nickar och inte ställer krav på förändring samt skriver exakt de intyg personen vill ha till andra myndigheter). Och detta har han sökt pga svårigheten att försörja sig - inte för att han ”mår dåligt”. /mvh luttrad psykolog 🤨

I mina kontakter med psykiatrin har jag alltid förutsatt att personalen är utbildade och kunniga, och därför har potential att hjälpa mig med att få ett stabilare liv. Jag har fått små bekymmer med psykiatrin, t ex att en nyutbildad sköterska tog blodtrycket direkt efter att jag hade jobbat hårt tills bara några minuter före mätningen. Det löste sig när vårdcentralen vid uppföljning följde reglerna för mätproceduren, d v s vila innan tagning av blodtrycket.

Jag har däremot i t ex psykiatrins väntrum träffat på personer likt de du beskriver. Det är så uppenbart att de redan vet hur allt ska vara, och att de bara vill ha ett bemötande som de redan har bestämt är rätt. Det går sällan bra för de där människorna i det långa loppet. Ibland får de placering i aktivitet hos bostadsortens kommunala arbetsmarknadsenhet, vilket ofta havererar för att de kommer ihop sig med ungefär alla. En person jag ibland träffar bestämde att psykiatrin har skadat honom, varefter han promt blev lokal fascist-ledare. Hans politiska tal blir dock lite absurda p g a av hans svåra Tourettes, samt att det enda riktiga problem han ser i samhället är psykiatrins verksamhet.
Citera
2022-07-09, 15:10
Medlem
Hon, den här cancersjuka socialminister såväl som den här turken Ardalan, ev släkt med Erdogan, borde lämna sina poster.

De är ansvariga för en misslyckad sjukvård.
Citera
2022-07-09, 15:21
Medlem
6stringlevins avatar
Inte en chans att han får rättpsyk även om han behöver det efter att ha demonstrerat för NMR. Även om jag gissar att en del av dessa lever i psykoliknande tillstånd.

Men vad är vitsen med att hugga ner en okänd mellanchef?

Men helvete vad lik tanten är Anna Lind
Citera
2022-07-09, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kavalen2
Exakt! Dessutom så var hon heller ingen politiker som är med och tar beslut om psykvården och hur denna skall fungera i Sverige. Hon var tjänsteman som förvisso högt uppsatt med förmåga att påverka politiker i deras beslutsfattande men hon var ingen politiker som liksom är med och fattar beslut beträffande sjukvård och/eller psykvården och hur denna skall fungera och vara upprättad i Sverige.

Just, men polisen kommer väl att utreda nu om den här killen blivit utnyttjad av andra för egna vansinniga syften att attackera just henne....att han är ett verktyg för någon annan ljusskygg typ?? Mysko med den där typen som för flera år sedan spydde ur sig mordhot på FB mot henne! IMW var ju en person som denne TE ju borde ha uppskattat, för hennes empati med människor med psykisk ohälsa! Mordet på IMW finns det ingen logik i öht!
Citera
2022-07-09, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Ingen fara, du behöver absolut inte be om ursäkt.

Ja, när TE fått FUP i sin hand har ju restriktionerna redan hävts, så han är då säkert väl medveten om att hans adv "sålde ut" honom.
Men om han inte bytt innan, så håller jag med om att till HR bör han byta ombud.

Det talas om att TE är förd till fastlandet.
Man kan tänka sig att han nu, fortf häktad, pga av ett extremt dåligt mående befinner sig på en rättpsykiatrisk enhet. Stor risk för suicid. Hålls isolerad men med s k klistrat vak 24/7.
Oj,då sitter han högst upp på Huddingehäktet eller redan förd till RPA Helix Huddinge..och sen åker Advokat Fredriksson ut nästa vecka för inte ens åklagaren orkar med honom längre 🐰👍
Senast redigerad av Torspjesku 2022-07-09 kl. 15:40.
Citera
2022-07-09, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 6stringlevin
Inte en chans att han får rättpsyk även om han behöver det efter att ha demonstrerat för NMR. Även om jag gissar att en del av dessa lever i psykoliknande tillstånd.

Men vad är vitsen med att hugga ner en okänd mellanchef?

Men helvete vad lik tanten är Anna Lind

Domstolen kommer att välja psyket, vilket välkomnas av regeringen som kan pusta ut.

Och det grundas vid dels på att han erkänt illgärningen men inte som mord och dels på detta läkarintyg från RPV som alla väntar på.

Motivet till mordet? Ja, det har inget betydelse.
Senast redigerad av nepodsladen 2022-07-09 kl. 15:53.
Citera
2022-07-09, 15:55
Medlem
Skaraborg2s avatar
Detta mord kommer INTE att försvinna in i dimman.

Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Så mycket HAT denne Theo har lockat fram här på flashen, på några få dagar.
Det spys galla , lite åt höger o vänster.
Till vad nytta, frågar jag nu... om några veckor är nog denna knivning också borta i dimman?
Theo inlåst på psyket eller på kumla - alla nöjda och glada sen?

Det har jag svårt att tänka mig att detta knivmord kommer att försvinna in i dimman som så många andra.

Hade det inte skett under Almedalsveckan hade det ev. varit möjligt men inte nu. Det här fallet kommer i framtiden fortfarande att diskuteras och skrivas om. En annan orsak som gör att detta fall kommer att bli "odödligt" är att han har haft att göra med NMR. Låt vara för åratal sedan men då ökar naturligtvis intresset hos MSM. Han planerade att dådet skulle ske just under Almedalsveckan så att det fick maximal genomslagskraft - vilket det också fick.

Så Theo har "lyckats" kan man säga. Från att ha varit en nobody så har han plötsligt blivit en kändis - även om detta har skett i den sämre bemärkelsen. Han kommer att erhålla öknamnet "Almedalsmördaren". Han kommer också att finnas med på Wikipedia.
Senast redigerad av Skaraborg2 2022-07-09 kl. 15:57.
Citera
2022-07-09, 16:34
Medlem
JanFyhrholdts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herbert.Spencer
Är man psykiskt sjuk så ligger ju förstås nazismen nära till hands att fly in i och tycka synd om sig själv tillsammans med likasinnade mentalt sköra kamrater

Här talas i nästan varje inlägg om "psykiskt sjuk" respektive "nazism" i alla tänkbara kombinationer. Så även i den allmänna diskussionen i alla övriga sammanhang. Redan i detta begränsade ordval framstår folkets intellektuella kollaps. En följd av medias hjärntvätt i nästan 100 år. Men också de intellektuellt underlägsna kvinnorna och deras sedan länge dominerande roll i samhället.Det är inga män värda namnet som accepterar och även tillstyrker att en pladdrande liten sinnnessjuk tokkärring som Ing-Marie Wieselgren upphöjs till rollen av cheföverläkare och överriksledare i befolkningsfrågan. Den slutgiltiga lösningen i befolkningsfrågan visas mer konkret i de videos jag på Facebook publicerat där Wieselgren personligen demonsterar hur man borrar hål i huvudet och hjärnan på levande människor. Judefrågan på sin tid hade åtminstone en begränsning till den minoritet den berörde. "Nationell" har Wieselgren även kallats. Även internationellt har Wieselgren och liknade kvinnor upphöjts till ledare med skränande pöbelskaror som trogen publik. De repeterar sedan ledarens budskap om eliminering och uteslutning av de oönskade elementen som ledaren "diagnosticerat" i sin befängda pseudovetenskap. "Nazism" och "psyk" i godtyckliga, rentav slumpmässiga yttranden bekräftar människosläktets uselhet och regression till apsläktet. De olika inläggen tävlar i billiga inlärda fraser hämtade från de mest tvivelaktiga källor. Undermänniskorna har trängt undan de högre klasserna. Enfalden och idiotin når nya höjder och tredje världskriget står förr dörren.
Man måste först ställa de rätta frågorna. Vad betyder dessa begrepp som nu är apors lånta fjädrar? Vad är "nazism"?. Som jag ser det handlar det om att förbjuda existensen av eller diskriminera personer med egenskaper som fastställts av en myndighet, I detta fall en "cheföverläkare". Om det då handlar om rasegenskaper eller "psykiska" egenskaper är inte avgörande. Den klassiska rasbiologin leddes, precis som utrotning av judar av exakt sådana nationella cheföverläkare som Wieselgren. Hon ser för övrigt ut som seriefiguren på omslaget till serietidningen "MAD" om någon minns den. På samma sätt liknade Hitler Charlie Chaplin och vice versa. De förfärliga egenskaper som den här kvinnliga pladdrande pajasen tillskriver lika godtyckligt som felaktigt hela världsbefolkningen är inte i sig olagliga.
Därför har myndigheterna ingen laglig rätt att med tvångsmedel ingripa mot personer som den kvinnliga"cheföverläkaren" pekar ut. Hon är den som agerar som en galning. Men det är agerandet som är olagligt inte galenskapen i sig. Det senare kan dessutom aldrig bevisas. Men hennes borrande i människoskallar kan bevisas. Det ör därför min moraliska skyldighet att kräva "gärningsmannens" omedelbara frisläppande. Han är en hjälte genom sin gärning och jag skulle vilja tacka honom personligen.
Citera
2022-07-09, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havskung
Just, men polisen kommer väl att utreda nu om den här killen blivit utnyttjad av andra för egna vansinniga syften att attackera just henne....att han är ett verktyg för någon annan ljusskygg typ?? Mysko med den där typen som för flera år sedan spydde ur sig mordhot på FB mot henne! IMW var ju en person som denne TE ju borde ha uppskattat, för hennes empati med människor med psykisk ohälsa! Mordet på IMW finns det ingen logik i öht!
Den typen har skrivit här också, kan mycket väl "inspirerat" till att välja offer. Det var inte så enormt känt vad hon jobbade med eller vilket ansvar hon hade. Det är lätt att "sätta igång" en person som GM sedan odlar han hatet. Kanske i dialog med någon eller några på nätet, det finns ju inlägg som hyllar honom. Viktigt att polisen utreder det, åtminstone behövs mer kunskap om den "dolda" världen bakom tt sådant här dåd.
Senast redigerad av Tokugawa 2022-07-09 kl. 16:46.
Citera
2022-07-09, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Rätt roligt med Flashback
Hade det varit en invandrare hade allt skrikit terrordåd i kör

Så fort det visar sig vara en etnisk Svensk så är han sjuk
Att han sympatiserar med både SD och NMR saknar helt betydelse tydligen…..
Sympatiserar han fortfarande med SD? Var inte för några år sedan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in