2022-07-08, 21:54
Medlem
Pungpuckels avatar
Jag har provat alla odlingsmetoder tror jag, allt utom gerillaodling.
Konstigt egentligen, eftersom det är väl mest safe.

Har väl börjat i fel ände!
Hur som, driver jag upp några plantor i växthus nu och tänker plantera ut dom på väl valda platser.

Jag funderar på leriga/steniga områden vid vattendrag i skogen.. för bevattningens skull.
Är det klokt?
Citera
2022-07-09, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LyingInADitch
https://anonfiles.com/P1r0U0v9y2/2_jpeg
https://anonfiles.com/R0reU2v2y3/1_jpeg
https://anonfiles.com/T8r7U2vay6/3_jpeg
https://anonfiles.com/VdrdU0v7yc/5_jpeg
https://anonfiles.com/Zbr6Ubv5ya/4_jpeg
https://anonfiles.com/b5s7Uev5y3/6_jpeg

där är samlingen.
en av bilderna ser ni frö projekt av white dwarf.
sen lite annat smått och gott
dom pyttesmå som täcker en bädd har jag 4 st liknande bäddar som alla sattes ut på midsommarafton. hoppas dom hinner gå ut
Riktigt fint ! Vad är det för sorter du kör på😀
Citera
2022-07-09, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perlite
Vad är den där stora för något? Ser ut som någon early.

Äntligen någon som fattar att man ska göra egna frön. Det är så jävla skönt att slippa hålla på och köpa frön. Sen kan man också hålla på och testa sig fram och prova lite olika odlingstekniker när man har egna frön. Och självklart byta till sig nya strains med andra på fröbytarforum som ICMAG.

Det var någon som var ganska gul. Den visar tydliga tecken på kväve brist. Blanda vatten med ditt kiss och vattna eller köp någon billig näringsflaska för 30kr och vattna.

Dom som du gör frön på kan du röka utan problem. Folk grinar om kvalité hit och kvalité dit men odlar man för egetbruk så är det skitsamma. Jag blir helt stekt på buds med frön.

Jag tycker också man ska göra frön!
men det ska inte skada kvaliteten bara för man odlar för eget bruk! Man vill ju ha dunder!
och det värsta jag vet är när man får frö i joppen :/

Kör du fri pollinering? Anser du att fröna blir av samma kvalitet på hela plantan?

Jag kör femmat pollen ur en burk och tar en tops och rullar över buddarna på dom lägsta grenarna dagen efter sprayar jag hela plantan med vatten så pollenet inte sprids för mycket!

Bästa med att göra frön är att man inte behöver vattna lika mycket och att det är riktigt roligt att producera bönor!

Ha det bäst!

Mvh
Citera
2022-07-09, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beanbag2k19
Jag tycker också man ska göra frön!
men det ska inte skada kvaliteten bara för man odlar för eget bruk! Man vill ju ha dunder!
och det värsta jag vet är när man får frö i joppen :/

Kör du fri pollinering? Anser du att fröna blir av samma kvalitet på hela plantan?

Jag kör femmat pollen ur en burk och tar en tops och rullar över buddarna på dom lägsta grenarna dagen efter sprayar jag hela plantan med vatten så pollenet inte sprids för mycket!

Bästa med att göra frön är att man inte behöver vattna lika mycket och att det är riktigt roligt att producera bönor!

Ha det bäst!

Mvh
Yes, kör öppen pollinering. Blir hur jävla mycket frön som helst. Och sen har jag några spotar där jag inte pollinerar och får sensimilla. Det enda jobbiga är att sitta och rensa fröna från budsen. Jag röker vape så något frö här eller där spelar inte så stor roll. I joppen är det jobbigt att få frön för då knastrar joppen när man röker. Fett jobbigt att lyssna på. Har inte tänkt på kvalitén på hela plantan.
Citera
2022-07-09, 13:55
Medlem
Citat:
Yes, kör öppen pollinering. Blir hur jävla mycket frön som helst. Och sen har jag några spotar där jag inte pollinerar och får sensimilla. Det enda jobbiga är att sitta och rensa fröna från budsen. Jag röker vape så något frö här eller där spelar inte så stor roll. I joppen är det jobbigt att få frön för då knastrar joppen när man röker. Fett jobbigt att lyssna på. Har inte tänkt på kvalitén på hela plantan.

Hur många frön blir det på en fullt pollinerad 80-120 cm plant? 2000?

Brukar bara köra lägsta grenarna
Citera
2022-07-09, 14:14
Medlem
Citat:
Hur många frön blir det på en fullt pollinerad 80-120 cm plant? 2000?

Brukar bara köra lägsta grenarna

Lätt på en sån stor planta. Kanske mer till och med. Mina brukar inte bli så stora. Odlar mest små autos. Pollinera lägsta grenarna är ju mest optimalt men det blir för mycket meck att göra. Har inte möjlighet till det.
Citera
2022-07-09, 16:53
Medlem
Citat:
Vad är den där stora för något? Ser ut som någon early.

Äntligen någon som fattar att man ska göra egna frön. Det är så jävla skönt att slippa hålla på och köpa frön. Sen kan man också hålla på och testa sig fram och prova lite olika odlingstekniker när man har egna frön. Och självklart byta till sig nya strains med andra på fröbytarforum som ICMAG.

Det var någon som var ganska gul. Den visar tydliga tecken på kväve brist. Blanda vatten med ditt kiss och vattna eller köp någon billig näringsflaska för 30kr och vattna.

Dom som du gör frön på kan du röka utan problem. Folk grinar om kvalité hit och kvalité dit men odlar man för egetbruk så är det skitsamma. Jag blir helt stekt på buds med frön.

Den stora där är rk62 blandat med något, glömt vad det var. Cp barn har koll 😊 det är något speciellt med just den spoten, förra året blev det också en mega super planta där. Och exakt som förra året så stod det 2-3 st på samma plats och den längst till höger blev sjukt stor. Något magiskt där. (Jag kastade dom två andra detta år då det blev hanar)
Jag ger plantorna biobuzz fishmix, grow och blom.
Citera
2022-07-09, 16:54
Medlem
Citat:
Du kommer pollinera allt inom 3 mils radie med dom där monstren 😂😂😂

Stiliga skapelser du skapat

Hoppas inte 😂 just denna spot med fröodlingen är kanske 200 meter ifrån alla andra spots.

Jag kanske måste göra något för att minska spridningen av pollen? Går det att göra något?
Citera
2022-07-09, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cp barn
Riktigt fint ! Vad är det för sorter du kör på😀

Den stora är en av dina rk62! Sen är fröbanken white dwarf.
Därefter i småhögarna (som inte växt upp ännu) har vi 4 olika högar av cinderella 99, upz 3.0, upz x blueberry och en hög av white dwarf som inte ska bli frön)

Hoppas verkligen dom hinner gå klart. Väldigt osäker på det.
Citera
2022-07-09, 19:58
Medlem
Citat:
Den stora där är rk62 blandat med något, glömt vad det var. Cp barn har koll 😊 det är något speciellt med just den spoten, förra året blev det också en mega super planta där. Och exakt som förra året så stod det 2-3 st på samma plats och den längst till höger blev sjukt stor. Något magiskt där. (Jag kastade dom två andra detta år då det blev hanar)
Jag ger plantorna biobuzz fishmix, grow och blom.

Cp_barn gömmer sig i tråden. En riktig strain junkie som man inte hör mycket ifrån. Hans jobb är uppskattat, dock jobbar han i det tysta haha

Tror det var den där korsningen RK62 med någon early. Han brukar få till fina korsningar.

Du har säkert bra struktur, näring och sol. Det är därför det växer på bra där.
Citera
2022-07-09, 20:00
Medlem
Citat:
Hoppas inte 😂 just denna spot med fröodlingen är kanske 200 meter ifrån alla andra spots.

Jag kanske måste göra något för att minska spridningen av pollen? Går det att göra något?

200 meter är lugnt och om du får något pollen så är det skiiiiiit lite. Jag har haft 50meter mellan min fröodling och sensimilla odling och fick typ 10 frön på hela sensimilla odlingen. Oroa dig inte.
Citera
2022-07-09, 20:16
Medlem
Citat:
Den stora är en av dina rk62! Sen är fröbanken white dwarf.
Därefter i småhögarna (som inte växt upp ännu) har vi 4 olika högar av cinderella 99, upz 3.0, upz x blueberry och en hög av white dwarf som inte ska bli frön)

Hoppas verkligen dom hinner gå klart. Väldigt osäker på det.
Hehe kul antagligen är det rk62-pekhuthypoon 🤩
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in