Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-07-09, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Ja, med uttalandet så lär vård vara mindre på kartan.

Det är vad MGM säger i förhör som är det avgörande, inte vad som skrivs i tidningarna. Sannolikt har han sagt detta och han vill antagligen bli uppmärksammad i media. Kanske rentav uppmanat sin advokat att lämna dessa uppgifter. Gissar att han njuter av att bli rikskändis ngr dagar i sitt liv.
Citera
2022-07-09, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Ett mästerverk att mörda en gammal kärring med kniv? Tvärtom så visar det bara hur feg och ynklig det lilla nazzsvinet är, dessutom ser han inte speciellt svensk ut, kan inte vara många generationer sedan psykfallets förfäder invaderade Norden
"en gammal kärring"?
Hon var 64 år.
Ser du din mamma/mormor som en gammal kärring?

OnT: Den misstänkte är hälften så gammal som brottsoffret, så något "mästerverk" kan väl detta inte vara, det håller jag med dig om.
Särskilt inte när han efter dådet tacklas omkull av en pigg pensionär..
Citera
2022-07-09, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
"en gammal kärring"?
Hon var 64 år.
Ser du din mamma/mormor som en gammal kärring?

OnT: Den misstänkte är hälften så gammal som brottsoffret, så något "mästerverk" kan väl detta inte vara, det håller jag med dig om.
Särskilt inte när han efter dådet tacklas omkull av en pigg pensionär..
Poängen var att psykot var lite över 30 år och man och ger sig på en försvarslös person som är underlägsen han och dessutom anfaller med kniv, hela personen är en ynkedom och hoppas de tar hand om honom ordentligt på kåken, se om han är lika tuff mot vuxna män som han är mot äldre kvinnor, blattarna på kåken lär ju veta att han är nasse så han kommer nog få ljuvliga 20 år på kåken den nollan 🙂
Att sedan bli nertacklad av en pensionär visar bara vilken ynkedom till man denna loser är 😂
Citera
2022-07-09, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Det är vad MGM säger i förhör som är det avgörande, inte vad som skrivs i tidningarna. Sannolikt har han sagt detta och han vill antagligen bli uppmärksammad i media. Kanske rentav uppmanat sin advokat att lämna dessa uppgifter. Gissar att han njuter av att bli rikskändis ngr dagar i sitt liv.
En bra och strategiskt klokt tänkande advokat väljer att avböja en sådan uppmaning av sin klient.
En bra advokat ser längre än vad klienten gör.
Citera
2022-07-09, 09:29
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Du anade rätt.
Givetvis kan försvararen vara alldeles lysande, känner ej till honom.
Men fann hans uttalande

”– Han ska ha gått runt i Visby och ”rekat”, ”. (säger försvarsadvokaten Staffan Fredriksson.”)

lite märkligt: tänker att det svårligen kan ligga i hans klients intresse att komma med såna uttalanden, låter som något åklagarsidan/polisen skulle säga.
Han målar explicit ut sin klient som en kallt planerande och beslutsam GM.
Inte direkt något som lär förmildra domstolens syn på gärningen.

Men kanske handlar det om någon form av intrikat advokattaktik som en vanlig dödlig int begrip. 😐
Staffan är inte den skarpaste av skarpa direkt. Han har otur, Theodor: Samtyckes-Petra som åklagare, Ayman som förundersökningsledare och Staffan som advokat. Jag har på känn att tingsrättsdom kommer skilja sig rejält från hovrätts-dito, men facit fås först om ett antal år...
Citera
2022-07-09, 09:29
Medlem
Citat:
Poängen var att psykot var lite över 30 år och man och ger sig på en försvarslös person som är underlägsen han och dessutom anfaller med kniv, hela personen är en ynkedom och hoppas de tar hand om honom ordentligt på kåken, se om han är lika tuff mot vuxna män som han är mot äldre kvinnor, blattarna på kåken lär ju veta att han är nasse så han kommer nog få ljuvliga 20 år på kåken den nollan 🙂
Att sedan bli nertacklad av en pensionär visar bara vilken ynkedom till man denna loser är 😂
Jag håller med dig i sak.
Det var ditt ordval som störde mig. Kanske störs även BO:s anhöriga av det? Så tänkte jag.
Citera
2022-07-09, 09:33
Medlem
Dp kan vi lägga ner diskussionen om nazism och NMR och ...
Polisen bekräftar att han inte var aktiv inom de högerextrema kretsarna.
Finns ingen koppling.
Citera
2022-07-09, 09:33
Medlem
Citat:
Ett mästerverk att mörda en gammal kärring med kniv? Tvärtom så visar det bara hur feg och ynklig det lilla nazzsvinet är, dessutom ser han inte speciellt svensk ut, kan inte vara många generationer sedan psykfallets förfäder invaderade Norden

Han var bra på det han gjorde dvs dåden han utförde blev som han hade rekonstruerat och planlagt och vad som händer honom efteråt är irrelevant eftersom han är klar med sitt verk.

Han tillhör vallonskt blod antar jag och som kom i samband med fransmannen Bernadotte som ockuperade tronen i Sverige.

Vallonerna är förövrigt erkända som skickliga knivmakare.
Citera
2022-07-09, 09:35
Medlem
Citat:
Jag håller med dig i sak.
Det var ditt ordval som störde mig. Kanske störs även BO:s anhöriga av det? Så tänkte jag.
Om brottsoffrets anhöriga går in och läser på Flashback så är nog att bli kallad kärring det minsta de skulle bli upprörda över
Citera
2022-07-09, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Staffan är inte den skarpaste av skarpa direkt. Han har otur, Theodor: Samtyckes-Petra som åklagare, Ayman som förundersökningsledare och Staffan som advokat. Jag har på känn att tingsrättsdom kommer skilja sig rejält från hovrätts-dito, men facit fås först om ett antal år...
Intressant bedömning, tack!

Kanske lite tidigt att så här på Dag 3 börja diskutera påföljden för den misstänkte, men menar du att TR resp HR kommer att skilja sig åt när det gäller domslut?
Citera
2022-07-09, 09:38
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Intressant bedömning, tack!

Kanske lite tidigt att så här på Dag 3 börja diskutera påföljden för den misstänkte, men menar du att TR resp HR kommer att skilja sig åt när det gäller domslut?
Kanske inte så mycket, men skulle inte bli förvånad om hovrätten riktar kritik mot tingsrätten, vi får se...
Citera
2022-07-09, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nepodsladen
Han var bra på det han gjorde dvs dåden han utförde blev som han hade rekonstruerat och planlagt och vad som händer honom efteråt är irrelevant eftersom han är klar med sitt verk.

Han tillhör vallonskt blod antar jag och som kom i samband med fransmannen Bernadotte som ockuperade tronen i Sverige.

Vallonerna är förövrigt erkända som skickliga knivmakare.
Du är dålig på historia oxå ser jag, Bernadotte har aldrig ockuperat nån tron.

Nej det var inget välplanerat verk, han dödade med kniv en försvarslös kvinna (en mongolid klara av det), en gammal gubbe tacklade ner mesen och snuten grep han ett par minuter senare, måste vara ett av historiens sämst planerade dåd, men nassar har ju låg IQ så kan inte förvänta sig bättre än så av sådana.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in