Citat:
Ursprungligen postat av
Carinah78
Det fetade:
Det har han ju redan gjort. Genom sitt babblande.
Jag har i två inlägg ställt mig undrande varför inte aktörerna i detta oerhört känsliga och dramatiska ärende belagts med yppandeförbud.
Nu tre gånger.
Edit: Ang din sista mening om att TE skulle ha givit adv Fredriksson rätt att uttala sig, så är det min uppfattning att adv ändå borde avstå.
Hans klient har, mer eller mindre förvirrad, för mindre än två dygn sedan brutalt knivmördat en person. TE är inte i position att avgöra vad som juridiskt kan vara bäst för honom.
Det har tyvärr inte heller hans advokat förstått..
Som åtalad har TE full rätt att anlita vilken advokat han vill oavsett var i Sverige denna advokat finns.
Spelreglerna är kristallklara juridiskt sett, vilket här har åtsidodsatts helt av Fredriksson som istället bistår åklagaren istället för TE och förvärrar sin klients position och sen bistår Expressen med uppgifter för offentliggörande, som bakas in med Expressen kraftig vinklade artikel där man med näbbar och klor jobbar på TE:s tidigare äventyr med NMR och andra grupperingar.
Mer om Advokat Fredriksson:
Citat:
Den springande punkten i det hela är alltså att domare Mellqvist skriver i domen att Fredriksson har "snyltat" på en annan advokats arbete, samt att han har visat bristande omsorg kring sin klient och bristande skicklighet i fallet.
Källa:
https://sverigesradio.se/artikel/3282609
Fredriksson har också nära samarbete med polisanställda som dömts för olika tjänstefel, bl.a en polis som skrivit vilt här på Flashback och dömts för detta i domstol där Flashback-nicket nämns och detta nick är fortfarande aktivt, därav kan jag inte länka vidare pga av regel 1:06, men google hittar åt er.
Man kan ju fundera lite på vad polisen hade för anledning att stänga ner TE:s facebook-konto, vi börjar se allt mer "städuppdrag" på nätet i olika brottmål ...