Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-07-09, 05:31
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Det fetade:
Det har han ju redan gjort. Genom sitt babblande.

Jag har i två inlägg ställt mig undrande varför inte aktörerna i detta oerhört känsliga och dramatiska ärende belagts med yppandeförbud.
Nu tre gånger.

Edit: Ang din sista mening om att TE skulle ha givit adv Fredriksson rätt att uttala sig, så är det min uppfattning att adv ändå borde avstå.
Hans klient har, mer eller mindre förvirrad, för mindre än två dygn sedan brutalt knivmördat en person. TE är inte i position att avgöra vad som juridiskt kan vara bäst för honom.
Det har tyvärr inte heller hans advokat förstått..

Som åtalad har TE full rätt att anlita vilken advokat han vill oavsett var i Sverige denna advokat finns.
Spelreglerna är kristallklara juridiskt sett, vilket här har åtsidodsatts helt av Fredriksson som istället bistår åklagaren istället för TE och förvärrar sin klients position och sen bistår Expressen med uppgifter för offentliggörande, som bakas in med Expressen kraftig vinklade artikel där man med näbbar och klor jobbar på TE:s tidigare äventyr med NMR och andra grupperingar.

Mer om Advokat Fredriksson:
Citat:
Den springande punkten i det hela är alltså att domare Mellqvist skriver i domen att Fredriksson har "snyltat" på en annan advokats arbete, samt att han har visat bristande omsorg kring sin klient och bristande skicklighet i fallet.
Källa: https://sverigesradio.se/artikel/3282609

Fredriksson har också nära samarbete med polisanställda som dömts för olika tjänstefel, bl.a en polis som skrivit vilt här på Flashback och dömts för detta i domstol där Flashback-nicket nämns och detta nick är fortfarande aktivt, därav kan jag inte länka vidare pga av regel 1:06, men google hittar åt er.

Man kan ju fundera lite på vad polisen hade för anledning att stänga ner TE:s facebook-konto, vi börjar se allt mer "städuppdrag" på nätet i olika brottmål ...
Senast redigerad av vittne-x 2022-07-09 kl. 05:45.
Citera
2022-07-09, 07:04
Medlem
JanFyhrholdts avatar
På min facebooksida har jag publicerat en video som handlar om lobotomering. Det är högst sannolikt Ing-Marie Wieselgrens röst och sannolikt också hon själv som visar hur man monterar ihop en "trepan-borr" för att utföra en lobotomering. Tyvärr visas inte ansiktet på den person som medverkar i videon. Men jag är säker på att det är den nu mördade cheföverläkaren. Som mördades utan ett rimligt motiv, om berättelsen om gärningsmannen är sann. Ett rimligt motiv skulle istället ha varit om gärningsmannen varit fullt frisk, men ändå hotats eller utsatts för övergrepp av Wieselgren eller några av hennes kolleger. Då handlar det om elschocker, farliga injektioner eller som videon tydligt visar, lobotomering. Att skära loss bitar ur hjärnan. Om detta skett eller hot har riktats mot en oskyldig frisk person finns ett motiv som inte bara är rimligt, utan också legitimt. Det tycks ha utlysts landssorg efter denna kvinnliga doktor Mengeles frånfälle. Då är det självklart att man vill få gärningsmannen sinnessjukförklarad. På samma sätt var det med Breivik och övriga "mördare". De kallas nazister, galningar och fega stackare. Men höjdarna går fria. De begår övergrepp och brott som överträffar dikten. För att säkerställa min trovärdighet, vill jag bara bekräfta att jag är mycket nöjd med att överläkaren Ing-Marie Wieselgren har gått bort. Skulle jag beklaga händelsen skulle jag mot bakgrund av den förföljelse jag utsatts för framstå som galen. Jag framstår varken som galen eller kriminell, och har aldrig någonsin ens varit misstänkt för något. Det gör mig till den perfekta syndabocken i den symbolpolitiska skenpolitik som den politiska korrektheten. Det handlar om att låtsas och spela teater. Även den beundran, helgonförklaring och upphöjelse som Wieselgren erhöll i många år är spelad av alla som samlar "godhetspoäng". Wieselgrens alla videos, säkert minst 500, är så hott som osedda på både Youtube, Vimeo, och övriga forum där den sinnessjuka cheföverläkaren i psykiatri publicerat sina pladdrande monologer. Några gillandemarkeringar se man heller inte, då de är anonyma på Youtube och därför inte genererar godhetspoäng.
Citera
2022-07-09, 07:48
Medlem
[quote=DEF1|80817655]
Citat:
Ursprungligen postat av Solljusets
Du har fel i att läkare inte gillar psykologer. Tvärtom vill de gärna att deras patienter får samtalsstöd. En del läkare är också utbildade psykoterapeuter (dvs utbildade i samtal).
Läkemedel som skrivs ut följs tyvärr inte alltid upp, ibland glöms det bort att försöka sätta ut dem. Det är med läkare som med oss andra, - vissa är mer kompetenta, mer engagerade, bryr sig mer, än andra doktorer. Den nu mördade kvinnan verkar ha varit en som ville förändra psykiatrin till det bättre, som var både kunnig och djupt engagerad. Hon fördelade nog inte pengar till psykiatrin utan det är väl politikerna som gör. Fatta hur det är att vara ansvarig men utan makt över ekonomin! En kan bli förbannad för mindre. Hon var, såvitt jag vet, inte heller politiskt aktiv. Hon var en svensk, kvinnlig läkare, ofta anlitad som föreläsare, för sin kunskap och att hon faktiskt ville förändring till det bättte.

Varför mörda läkare, läkare som står på patienternas sida?
Tror du fick fel på vem du citerade.
Citera
2022-07-09, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Som åtalad har TE full rätt att anlita vilken advokat han vill oavsett var i Sverige denna advokat finns.
Spelreglerna är kristallklara juridiskt sett, vilket här har åtsidodsatts helt av Fredriksson som istället bistår åklagaren istället för TE och förvärrar sin klients position och sen bistår Expressen med uppgifter för offentliggörande, som bakas in med Expressen kraftig vinklade artikel där man med näbbar och klor jobbar på TE:s tidigare äventyr med NMR och andra grupperingar.

Mer om Advokat Fredriksson:
Källa: https://sverigesradio.se/artikel/3282609

Fredriksson har också nära samarbete med polisanställda som dömts för olika tjänstefel, bl.a en polis som skrivit vilt här på Flashback och dömts för detta i domstol där Flashback-nicket nämns och detta nick är fortfarande aktivt, därav kan jag inte länka vidare pga av regel 1:06, men google hittar åt er.

Man kan ju fundera lite på vad polisen hade för anledning att stänga ner TE:s facebook-konto, vi börjar se allt mer "städuppdrag" på nätet i olika brottmål ...
Tack för replik, mycket intressant att få veta lite mer om hur denne advokat sköter uppdrag!

Ang det fetade:
Det är precis detta jag reagerade över! Den lösmynte Staffan Fredriksson håller inte tyst utan håller istället hov inför journalisterna och riskerar därmed att skada FU och klienten TE.

TE sitter där han sitter och eftersom han har fulla restriktioner, så kan han inte ta del av vad Expressen skriver och därigenom inse att hans ombud glappar.
TE borde byta advokat.

Att TE inte redan på förhand bestämt sig för vilket ombud han skulle välja om/när han åkte fast för den knivhuggning han planerat, visar enligt mig att han inte är riktigt slug, utan rejält förvirrad.
Citera
2022-07-09, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nepodsladen
Be en bön för Theodor Engström nu.

Hur tänkte du nu..?
Citera
2022-07-09, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Hur tänkte du nu..?

De kommer släppa ut honom när han är 80 år.
Citera
2022-07-09, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JanFyhrholdt
På min facebooksida har jag publicerat en video som handlar om lobotomering.
Jag har tittat på videon och undrar var du hittar stöd för att den skulle handlar om lobotomering. Det är väl trepanering den handlar om? I övrigt tänker jag inte nedlåta mig till att kommentera dina yttranden.
Citera
2022-07-09, 08:21
Medlem
Citat:
De kommer släppa ut honom när han är 80 år.

Ett så långt liv fick inte den han mördade
Citera
2022-07-09, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torspjesku
..Advokaten har bara skitmål på ön och kan inte hantera press och media som ett stort mordåtal ger. Gissar att han får sparken innan rättegången om inte klienten är helt bombad.
Fast problemet för TE är ju att han, sittande med fulla restriktioner, inte har en aning om vad adv Staffan Fredriksson håller på med.

Så vem skulle ge honom sparken?
Gotlands TR i Visby har ju inte ens beslutat om yppandeförbud, så inte ens från TR:s lagman är nånting att hoppas på för TE:s del.

JK skulle, om hon följer det här spektaklet med en advokat uppvisande ett stort behov av personlig uppmärksamhet, kunna ingripa.
Fast det tror jag inte på. Det skulle kunna vantolkas till att hon väljer att försöka skydda TE.
Citera
2022-07-09, 09:01
Medlem
Citat:
Hon är en av regimens mest lojala. Att slå ut henne är som att ge en stor fet smäll till regimen.

Både regimen och deras styrkor var som sagt inte förberedda på detta. Ett mästerverk med andra ord.
Ett mästerverk att mörda en gammal kärring med kniv? Tvärtom så visar det bara hur feg och ynklig det lilla nazzsvinet är, dessutom ser han inte speciellt svensk ut, kan inte vara många generationer sedan psykfallets förfäder invaderade Norden
Citera
2022-07-09, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JanFyhrholdt
På min facebooksida har jag publicerat en video som handlar om lobotomering. Det är högst sannolikt Ing-Marie Wieselgrens röst och sannolikt också hon själv som visar hur man monterar ihop en "trepan-borr" för att utföra en lobotomering. Tyvärr visas inte ansiktet på den person som medverkar i videon. Men jag är säker på att det är den nu mördade cheföverläkaren. Som mördades utan ett rimligt motiv, om berättelsen om gärningsmannen är sann. Ett rimligt motiv skulle istället ha varit om gärningsmannen varit fullt frisk, men ändå hotats eller utsatts för övergrepp av Wieselgren eller några av hennes kolleger. Då handlar det om elschocker, farliga injektioner eller som videon tydligt visar, lobotomering. Att skära loss bitar ur hjärnan. Om detta skett eller hot har riktats mot en oskyldig frisk person finns ett motiv som inte bara är rimligt, utan också legitimt. Det tycks ha utlysts landssorg efter denna kvinnliga doktor Mengeles frånfälle. Då är det självklart att man vill få gärningsmannen sinnessjukförklarad. På samma sätt var det med Breivik och övriga "mördare". De kallas nazister, galningar och fega stackare. Men höjdarna går fria. De begår övergrepp och brott som överträffar dikten. För att säkerställa min trovärdighet, vill jag bara bekräfta att jag är mycket nöjd med att överläkaren Ing-Marie Wieselgren har gått bort. Skulle jag beklaga händelsen skulle jag mot bakgrund av den förföljelse jag utsatts för framstå som galen. Jag framstår varken som galen eller kriminell, och har aldrig någonsin ens varit misstänkt för något. Det gör mig till den perfekta syndabocken i den symbolpolitiska skenpolitik som den politiska korrektheten. Det handlar om att låtsas och spela teater. Även den beundran, helgonförklaring och upphöjelse som Wieselgren erhöll i många år är spelad av alla som samlar "godhetspoäng". Wieselgrens alla videos, säkert minst 500, är så hott som osedda på både Youtube, Vimeo, och övriga forum där den sinnessjuka cheföverläkaren i psykiatri publicerat sina pladdrande monologer. Några gillandemarkeringar se man heller inte, då de är anonyma på Youtube och därför inte genererar godhetspoäng.

Lobotomering används inte längre. Ditt inlägg verkar förvirrat. Wieselgren var en mycket omtänksam läkare och kollega. Vet inte vad du menar med höjdare, men hon arbetade hårt och släppte aldrig kontakten med sjukvården.
Citera
2022-07-09, 09:15
Medlem
Är man psykiskt sjuk så ligger ju förstås nazismen nära till hands att fly in i och tycka synd om sig själv tillsammans med likasinnade mentalt sköra kamrater
Senast redigerad av Herbert.Spencer 2022-07-09 kl. 09:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in