Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Tillräckligt för att klara mig ett tag. Vid en allvarlig kris skulle jag inte dra mig det minsta för att ta det jag kommer över från offentlig mark. Både vad gäller ved och kött. Skiter i om det är naturreservat eller kungens granar. 1

Mmm... blir det en sådan allvarlig kris så gör man såklart vad som helst för att överleva...
Men det allra bästa vore kanske att undvika att sätta hela världen i en kris så att alla blir utan pengar

. Vad tror du om det? Håller du med, eller tycker du att det är rimligt att hela världen ska få lida och backa till stenåldern i levnadsstandard pga din psykiska sjukdom (hypokondrin)?
Svaret är uppenbart, så vi får innerligt hoppas att Sveriges och världens beslutsfattare inte får för sig att återigen fortsätta förstöra världen genom att snegla på stolliga idéer och ev drar till med hysteriska, restriktiva, kapitalförstörande, suboptimala och hjärndöda restriktioner för att ev bromsa omikronförkylningen. Men det kommer lyckligtvis aldrig hända. Det fattar ju tom en 7-åring. Världen har lärt sig en väldigt dyrbar läxa de senaste åren. Sverige har för många länder varit ett föredöme genom att ha någorlunda, åtminstone i förhållande till andra galna beslutsfattare, balanserade restriktion (kostnad /nytta).
För din del gäller det nog att snarast söka hjälp med hälsoångesten osv så du kan krypa ut ur din bunker nu. Annars misstänker jag att du löper en överhängande risk att blir helt utan pengar och hamna ute i skogen där du får försöka överleva utan internet och denna tråd liggande under ett träd knaprandes på kungens kottar. ..