2022-07-08, 22:58
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Det var rätt svårt att hitta uttalandet då Häcken raderat detta och det har sopats under mattan rätt skickligt men lyckades gräva fram det. Hade för mig att det var ett tydligare ställningstagande där man aktivt skrev nej till SD eller liknande men såhär löd uttalandet.

Trazke hade några roliga citat i samband med det. Men han släppte det rätt fort.

Men vad handlade det om mer specifikt?
2022-07-08, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jobola
Hoppas verkligen det stämmer. Vi behöver få in kvalitet illa kvickt för nedre strecket kommer allt närmare.

Det hade kunnat vara en riktigt tung värvning, verkar ha haft ett jobbigt år bakom sig dock med småskador och väldigt lite speltid.

Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Kan iofs tänka mig att blåvitt är lite less på att se spelare blomstra i blåsvart, även om vi betalat för oss.

JVP känns som en typisk värvning för oss.

Problemet med att lita på Sugita är att det är något hela tiden, det värsta med knäproblemen kanske är väck men han är nybliven pappa och drar på sig nya sjukdomar stup i kvarten. Han har varit friskförklarad sedan april och ännu inte startat, 45 minuter senast är det mesta han spelat, det är en jävligt lång startsträcka vi snackar om säkerhetsåtgärd eller ej.

Paka var klart bra redan under våren enligt mig, fyra-fem uppstartsmatcher var det allt men andra halvan före uppehållet var han en av våra bästa och så gjorde han 1+1 i en träningsmatch mot DIF innan serier drog igång igen också. Av dom två är det han jag litar mest på inför hösten. Bräcklig duo det där, men klart värt det för oss ändå med den potentialen.

hehe

Han har hamnat helt fel, Stahre tror ju inte på honom så han kommer förmodligen inte få en minuts speltid, om vi inte drabbas av mycket skador/avstängningar... men jag tror han hade kunnat göra det rätt bra i rätt miljö. För allas bästa hade det varit bra om han kan hitta en sådan klubb.

Ja det låter ju inget vidare, men ni kanske plockar in någon ersättare för Zeidan.

Jo han har ju inte varit dålig av det jag sett, men jag har ganska stora "krav"(i brist på bättre ord) på Paka då man sett honom när han är riktigt bra, och där är han inte ännu, för hans del hoppas jag att allt går så bra som möjligt, förutom när han möter oss.

Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Egentligen är det helt sjukt om vi får hem en spelare av Simons kaliber i sin prime trots att det inte saknas alternativ ute i Europa. Det måste vara ganska unikt? Med Samuel var det ju lite annorlunda med en tuff period av skador och så.

Bra värvning, men någon lär väl som sagt vara på väg ut då, det skulle göra mig lite orolig, handlar ju mycket om "relationer" och "dynamik", och sådant kan ju eventuellt ta ett tag innan det klaffar helt.
2022-07-08, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Det hade kunnat vara en riktigt tung värvning, verkar ha haft ett jobbigt år bakom sig dock med småskador och väldigt lite speltid.

Sant. Så kanske inte den frälsare jag hoppats på just i år utan mer för nästa år. Men ändå en spelare som ger oss supportrar lite hopp igen efter att det mesta gått i en tråkig riktning länge. I princip sedan Peter Hunt tvingades ut.
2022-07-08, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
Men vad handlade det om mer specifikt?
Jag citerade ju Häckens uttalande i mitt inlägg?
Eller om du bara inte förstod, det handlade om att Häcken ville klargöra att deras supportrar bör rösta på något annat parti än SD med värderingar som speglar klubbens.
2022-07-09, 00:31
Medlem
Lundbondens avatar
Citat:
Offensiv mittfältare, tror han är vänsterfotad, så vill man använda honom som ytter är det väl främst på högerkanten, om man kör inverterad som så många gör.

Så t ex...

Toivonen
Birma - AC - Zeidan
Pena - Siby

Pena är egentligen en offensiv spelare. Varför vi forsätter använde han så defensivt är ett mysterium.

Birma har varit usel, så upp med Pena och in med Lewicki brevid Siby.
2022-07-09, 00:34
Medlem
Lundbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Selmani eller Buya vem är bäst för MFF?

Selmani. Malmö-kille ju.
2022-07-09, 05:43
Avslutad
Citat:

hehe

Han har hamnat helt fel, Stahre tror ju inte på honom så han kommer förmodligen inte få en minuts speltid, om vi inte drabbas av mycket skador/avstängningar... men jag tror han hade kunnat göra det rätt bra i rätt miljö. För allas bästa hade det varit bra om han kan hitta en sådan klubb.

Ja det låter ju inget vidare, men ni kanske plockar in någon ersättare för Zeidan.

Jo han har ju inte varit dålig av det jag sett, men jag har ganska stora "krav"(i brist på bättre ord) på Paka då man sett honom när han är riktigt bra, och där är han inte ännu, för hans del hoppas jag att allt går så bra som möjligt, förutom när han möter oss.

Bra värvning, men någon lär väl som sagt vara på väg ut då, det skulle göra mig lite orolig, handlar ju mycket om "relationer" och "dynamik", och sådant kan ju eventuellt ta ett tag innan det klaffar helt.
Inte särskilt orolig. Simons största styrka är hans speluppfattning. Han kommer komma in i det på 3 minuter.
2022-07-09, 06:04
Avslutad
Citat:
Det var rätt svårt att hitta uttalandet då Häcken raderat detta och det har sopats under mattan rätt skickligt men lyckades gräva fram det. Hade för mig att det var ett tydligare ställningstagande där man aktivt skrev nej till SD eller liknande men såhär löd uttalandet.

Trazke hade några roliga citat i samband med det. Men han släppte det rätt fort.

Fort och fort. Jag fick en ursäkt men valde att bojkotta matcher på plats i ett par år.

Sedan älskar jag din logik.

”Inte en enda supporter gjorde motstånd mot uttalandet”

”Dom har tagit bort inlägget och försökt sopa det under mattan”
Senast redigerad av trazke 2022-07-09 kl. 06:08.
2022-07-09, 07:50
Medlem
Citat:
Jag citerade ju Häckens uttalande i mitt inlägg?
Eller om du bara inte förstod, det handlade om att Häcken ville klargöra att deras supportrar bör rösta på något annat parti än SD med värderingar som speglar klubbens.
Åh, välkommen tillbaka och tack för senast! Tror du den här Concha är tillräckligt bra för att göra någon skillnad hos er? De verkar inte helt övertygade själva, 2,5 års kontrakt skriker inte övertygelse.
2022-07-09, 10:33
Medlem
Citat:
Inte särskilt orolig. Simons största styrka är hans speluppfattning. Han kommer komma in i det på 3 minuter.

haha ok

Citat:
Ursprungligen postat av Lundbonden
Pena är egentligen en offensiv spelare. Varför vi forsätter använde han så defensivt är ett mysterium.

Birma har varit usel, så upp med Pena och in med Lewicki brevid Siby.

Kan Lewicki spela nu?
2022-07-09, 11:51
Medlem
Korders avatar
Arnor Sigurdsson sägs klar enligt media och enligt läckor från IFK-håll är även Andri Gudjohnsen (son till Eidur, spelar i Real Madrids B-lag) mer eller mindre klar för Peking.

Måtte båda dessa stämma nu, så har vi fått de offensiva förstärkningar som behövdes. Därtill två väldigt intressanta spelare. Utöver det är Shabani från Sirius och Eriksson från Sundsvall på G in. Allt som saknas är en innermittfältare - mycket tyder väl på att Peking vill få in Alexander Fransson där.

Vet att man även varit i kontakt med Tankovic, men med tanke på Sigurdsson så känns det väl inte som ett namn man kommer fortsätta jobba för då båda är aktuella på samma position (vänstersidan i tremannaanfallet).

Hur som haver är det extremt viktigt att få in mer offensiv kvalitet. Vi har hittills varit helt beroende av Nyman och Levi då ingen annan ens är i närheten av att hota framåt, och då blir det förstås jävligt mycket lättare för motståndarna att försvara än det borde vara.
2022-07-09, 12:46
Medlem
Citat:
Fort och fort. Jag fick en ursäkt men valde att bojkotta matcher på plats i ett par år.

Sedan älskar jag din logik.

”Inte en enda supporter gjorde motstånd mot uttalandet”

”Dom har tagit bort inlägget och försökt sopa det under mattan”
Så ” Nä det var ingen nyhet. Men att som fotbollslag på valdagen gå ut och mer eller mindre uppmana sina supportrar att rösta för "mångfald" är över alla gränser för vad man kan tåla. Fr.o.m idag är Häcken ett utav de lagen jag önskar mest olycka.

Då var man free agent. Dagens inlägg på facebook där Häcken mer eller mindre uppmanar till att "rösta rätt" blev droppen för min del. Jag tackar för mig i detta forum.” = skippa några matcher, sen är allt glömt?

På tal om älskvärd logik.

Citat:
Ursprungligen postat av matadormix
Åh, välkommen tillbaka och tack för senast! Tror du den här Concha är tillräckligt bra för att göra någon skillnad hos er? De verkar inte helt övertygade själva, 2,5 års kontrakt skriker inte övertygelse.
Ingen aning, kan inget om spelaren. Kan lika gärna bli succé som flopp.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in