2022-07-08, 21:38
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Granit66
Det är mycket troligt att en gädda skulle vinna en sådan rättssak. Men man får beakta att då blir den personen och alla smaskiga detaljer offentliga samt att även om hen vinner så blir skadeståndet modest. Virtanen fick tex 90,000:-
Det spelar ingen roll vad skadeståndet blir eftersom att Sara sannolikt varken vill eller kan betala. Det är inte skadestånd som är poängen, utan den moraliska seger en fällande dom skulle medföra. Säg att saken drivs hela vägen upp till HD och att Sara där fälls för grovt förtal. Då finns det ett prejudikat som andra som hängs ut kan åberopa. Det skulle kunna sluta med att Sara fälls för var och varannan uthängning, vilket på sikt kommer att leda till fängelse.
Citera
2022-07-08, 21:39
Bannlyst
Stämmer de att vissa som dumpen träffar slipper bli uthängda om de betalar Sara och Patrik pengar? Hörde de.

Ärligt talat hade de inte förvånat mig.Många av dessa ”gäddor ” har säkert en bra ekonomi. Då vissa haft företag.

Jag tror absolut det går att betala sig ur den knipan.Med tanke på att de är två panka pundare som sköter dumpen.
Citera
2022-07-08, 21:42
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Att som du och andra sitta och fantisera om vad Dumpen eventuellt kanske kommer gör i framtiden utan några indikationer eller bevis är ett mycket svagt argument anser jag.
Jag avser samhället som helhet, inte Dumpen.

Om pöbelrättvisa tillåts så är det ett sluttande plan, och vi vet precis var det slutar. Den här gången är det Dumpen som hänger ut folk som fantiserar om sex med ungdomar, nästa gång så kanske det är FMN som börjar misshandla folk som de tror säljer knark. Det senare är bara ett exempel, men du fattar.
Citera
2022-07-08, 21:44
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mineralvatten91
Stämmer de att vissa som dumpen träffar slipper bli uthängda om de betalar Sara och Patrik pengar? Hörde de.

Ärligt talat hade de inte förvånat mig.Många av dessa ”gäddor ” har säkert en bra ekonomi. Då vissa haft företag.

Jag tror absolut det går att betala sig ur den knipan.Med tanke på att de är två panka pundare som sköter dumpen.
Jag har inte sett några belägg för det, men det är en tänkbar förklaring till att det främst är personer ur de lägre samhällsskikten som hängs ut. Med tanke på att dumpare hävdar att fantasier om sex med ungdomar är lika vanliga i alla samhällsklasser så kan man ju undra.
Citera
2022-07-08, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Det spelar ingen roll vad skadeståndet blir eftersom att Sara sannolikt varken vill eller kan betala. Det är inte skadestånd som är poängen, utan den moraliska seger en fällande dom skulle medföra. Säg att saken drivs hela vägen upp till HD och att Sara där fälls för grovt förtal. Då finns det ett prejudikat som andra som hängs ut kan åberopa. Det skulle kunna sluta med att Sara fälls för var och varannan uthängning, vilket på sikt kommer att leda till fängelse.

Det blir många om och men här, tror ditt hat mot Dumpen hindrar ditt resonemang.

Det är klart att Sara kan betala, dom pengarna samlar hon in snabbt. Jag skulle tex skänka pengar direkt.
Sen prejudikat eller inte, gäddorna måste ändå upp i rätten och offentligheten. Tror inte alla är så intresserade av det. För även om många här i tråden har luskat ut identiteten är det inte så att alla vet vilka gäddorna är.
Citera
2022-07-08, 21:58
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Det blir många om och men här, tror ditt hat mot Dumpen hindrar ditt resonemang.

Det är klart att Sara kan betala, dom pengarna samlar hon in snabbt. Jag skulle tex skänka pengar direkt.
Sen prejudikat eller inte, gäddorna måste ändå upp i rätten och offentligheten. Tror inte alla är så intresserade av det. För även om många här i tråden har luskat ut identiteten är det inte så att alla vet vilka gäddorna är.
Vem vill sammankopplas med dessa bilder och chattloggar.
Inte någon skulle jag tro.
Citera
2022-07-08, 22:03
Medlem
122OrtKrigarens avatar
Herr Snusks bär en gammal keps som det verkar stå "kelvion" på. (lite svårt att läsa).

Kelvion är ett globalt företag som säljer kyl- och värmesystem med kontor/lager i bland annat Ystad.

Kan det vara så att han arbetar för det företaget alternativ ett företag som säljer deras produkter?

Kom ihåg att han sagt till frugan (nu ex-frugan ) att han ska iväg och träffa kollegorna.
Citera
2022-07-08, 22:18
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:

Du överskattar vad offentligheten innebär för dessa personer. De som är intresserade vet redan vilka de är, och sannolikheten för att MSM skulle hänga ut dem med namn är mycket låg för att inte säga obefintlig. Dels av pressetiska skäl, men även för att MSM nog inte är så sugna på att dras med när Dumpen faller.
Citera
2022-07-08, 22:25
Medlem
cj035s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 122OrtKrigaren
Herr Snusks bär en gammal keps som det verkar stå "kelvion" på. (lite svårt att läsa).

Kelvion är ett globalt företag som säljer kyl- och värmesystem med kontor/lager i bland annat Ystad.

Kan det vara så att han arbetar för det företaget alternativ ett företag som säljer deras produkter?

Kom ihåg att han sagt till frugan (nu ex-frugan ) att han ska iväg och träffa kollegorna.

Snyggt! Då har vi något att gräva vidare i.
Citera
2022-07-08, 22:41
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av INFOLINA
Gnäggar högt av skratt när jag ser Gynstolen och Mineralvattnet köra sina monologer. När två gäddjävlar fokuserar till 100% på någonting annat än barn så vet man att man lyckats. 😂

Hoppas Dumpen är det första ni tänker på när ni vaknar och det sista ni tänker på när ni går och lägger er. 🙂
Jag trodde att jag var en pedofilkramare, inte peddo själv. Inte för att det spelar så stor roll vad en person ur livets hårda skola tycker om mig, men rätt skall vara rätt.

Jag kan lova dig att Dumpen varken är det första eller sista jag tänker på när jag skall sova. När jag vaknar så brukar jag först tänka på frukost, och när jag lägger mig så brukar det bli nördiga videor på YouTube. På dagarna så brukar det bli jobb och familj, även om jag förstår att det förstnämnda kan te sig lite abstrakt för din del.
Citera
2022-07-08, 22:48
Medlem
OlleLisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av INFOLINA
Gnäggar högt av skratt när jag ser Gynstolen och Mineralvattnet köra sina monologer. När två gäddjävlar fokuserar till 100% på någonting annat än barn så vet man att man lyckats. 😂

Hoppas Dumpen är det första ni tänker på när ni vaknar och det sista ni tänker på när ni går och lägger er. 🙂

Dumpens metoder är helt åt helvete förkastliga. Trodde vi levde i ett rättsamhälle 2022, inte häxprocesser på 1700-talet. Hur kan man försvara en dylik sajt? Så jäkla ofräscht att ta lagen i egna händer och hänga ut folk som inte ens har begått något brott.
Senast redigerad av OlleLiss 2022-07-08 kl. 22:50.
Citera
2022-07-08, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlleLiss
Dumpens metoder är helt åt helvete förkastliga. Trodde vi levde i ett rättsamhälle 2022, inte häxprocesser på 1700-talet. Hur kan man försvara en dylik sajt? Så jäkla ofräscht att ta lagen i egna händer och hänga ut folk som inte ens har begått något brott.

Så bara för att lagen inte hunnit ikapp de snabba teknologiska utvecklingar så är det inte fel?
Du menar alltså att det finns inget fel om det inte står i lagboken. Har du hört talas om moral?

Att som 50 årig man skicka kukbilder till minderåriga tjejer och fråga hur de vill bli knallade är alltså inte olagligt?
Fan du är ju dummare än du ser ut
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in