Citat:
Ursprungligen postat av
Friggis
Är det bara jag som känner att detta verkar lite väl förberett, hur många minuter efter mordet dök offrets namn och eftermäle upp i pressen ?
Är det inte rätt ovanligt, även om offret är känt och offentligt ?
Eller hur?!
Det gick alltför fort att gå ut med sådan särskild information om NMR och psykisk ohälsa.
Vilket egentligen är motsägelsefullt när åklagaren och försvarsadvokaten säger sig sakna kännedom om motivet.
Som de också upprepar efter att de bägge har kunnat samtala med honom.
I stort sett vem som helst kan kopplas till vad som helst.
Det räcker att man tänker efter hur många facebookgrupper man lajkat eller bjöds in i de senaste åren.
Vad sambon har för hobby, ens farfar sympatiserar med...
De påstår att psykisk ohälsa varit en bidragande faktor.
- Är det inte alltid det?
Att någon var så lycklig att de mördade i rent glädjerus; hände aldrig, mig veterligen.
Och om de nu vet det, borde de inte stå och säga att motivet är okänt.
I åklagarens arbetsuppgifter ingår det att styrka uppsåtet. Här handlar det gissningsvis om direkt uppsåt och huruvida MGM handlat på ren impuls eller ej?
Det kan ha funnits en tanke om konfrontation men kanske något som eskalerade snabbt i stundens hetta, som exempel.
Åklagaren ska inför rätten redogöra om hur, vad, var och när saker och ting har inträffat.
Hon kan inte förneka sig hur länge som helst i det här fallet. Och är det någonting som brister så brukar det vara intellektet hos de här offentliga tjänstemännen när de försöker mörka något.
Den som ljuger/för någon bakom ljuset, kan ofta slänga ur sig ett svar för snabbt. Upprepa sig.
Det är också lite ovanligt att nyhetsrapporteringen har gått om frågan som ställts till såväl försvaret som åkl. om MGM känner sig ångerfull.
Nu har jag inte uppdaterat mitt informationsflöde på hela dagen och det ska bli intressant att följa vad som blåser genom filtret...