2022-07-08, 20:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Granit66
Jag kan inte svara på ditt inlägg
Om du inte kan svara så föreslår jag att du låter bli.

Som sagt, hosta upp 15K till Patrik annars blir du uthängd på Dumpen nästa gång du ska tanka bilen.

Detta är ingen altruism de håller på med för att vara goda, självklart tjänar de pengar.
Citera
2022-07-08, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Det finns en risk för att någon i tråden blir uthängd, men vad vill du ha sagt med det?
Att det är tragiskt att så fort en bild på kuken är skickad till en som man tror är minderårig så har man förstört sig själv och sin familj. Sen är det en helt annan sak att namedroppa här på Flashback. Men på dumpen, där har man bara sig själv att skylla.
Citera
2022-07-08, 20:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av snutan
Fast har du missat att dom åker, ofta långa sträckor, för att göra det dom skrivit om?
Gör man det om man inte tänker göra något? Skickar man massa dickpics till barn för att det är roligt? Skriver man fantasier om barn för att det är roligt? Åter igen, bestämmer man träff med ett barn om man nu bara tänkt säga hej?

Nej, jag hade inte velat bli falskt anklagad, men dessa äckel blir inte falskt anklagade, eller hur?
Dumpen skulle aldrig hänga ut någon utan att 100% veta att det är en farlig och vidrig människa.
Det råder ingen tvekan om att många äckel hamnat på Dumpen. Däremot är jag glad att du inte är nämndeman. Hellre fälla än fria verkar vara ditt motto.

Jag gillar inte Dumpen eftersom det inte är "100% säkert" - visst rättssystemet är inte heller hundraprocentigt men där finns möjlighet att lägga fram sin sida av händelsen, man har rätt till försvar och till en opartisk dom. Dessutom har man rätt att få kompensation om det blir fel.

Inget av detta finns på Dumpen.
Annars kan jag gå ut och avrätta folk lite på eget bevåg för att de är korkade, fula eller ser ut som apor. Vi har lagar av en väldigt bra anledning.

Enda orsaken att Dumpen kan hålla på, är att många av dessa människor inte sitter inne eller är kemiskt kastrerade redan. Lagen efterlevs inte och överträdelse beivras inte pga resursbrist. Tyvärr. Men det betyder inte att Dumpen är rätt väg att gå.
Citera
2022-07-08, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TredjeDiket
Han vill troligen säga att "jag har inget att dölja" - samtidigt som han skriver anonymt på Flashback.
Det gör vi väl alla. Det är inte facebook detta.
Citera
2022-07-08, 20:17
Medlem
Citat:
Om du inte kan svara så föreslår jag att du låter bli.

Som sagt, hosta upp 15K till Patrik annars blir du uthängd på Dumpen nästa gång du ska tanka bilen.

Detta är ingen altruism de håller på med för att vara goda, självklart tjänar de pengar.

Att klippa och klistra in ett citat är dålig form. Men det visar på vilken nivå du befinner dig.
Citera
2022-07-08, 20:23
Medlem
Citat:
Det råder ingen tvekan om att många äckel hamnat på Dumpen. Däremot är jag glad att du inte är nämndeman. Hellre fälla än fria verkar vara ditt motto.

Jag gillar inte Dumpen eftersom det inte är "100% säkert" - visst rättssystemet är inte heller hundraprocentigt men där finns möjlighet att lägga fram sin sida av händelsen, man har rätt till försvar och till en opartisk dom. Dessutom har man rätt att få kompensation om det blir fel.

Inget av detta finns på Dumpen.
Annars kan jag gå ut och avrätta folk lite på eget bevåg för att de är korkade, fula eller ser ut som apor. Vi har lagar av en väldigt bra anledning.

Enda orsaken att Dumpen kan hålla på, är att många av dessa människor inte sitter inne eller är kemiskt kastrerade redan. Lagen efterlevs inte och överträdelse beivras inte pga resursbrist. Tyvärr. Men det betyder inte att Dumpen är rätt väg att gå.

Du snackar bara en massa skit. 118 peddosar har dumpen avslöjat och alla lika skyldiga.
Eller tror du att det bara är en slump att dom råkar vara där när Sara och Patrik dyker upp?
Citera
2022-07-08, 20:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Granhammar
Det gör vi väl alla. Det är inte facebook detta.
Det är just min poäng. Facebook har regler och de kan stänga av användare precis som Flashback. Patrik och Sara har ingen avstängningsknapp om de går över gränsen.

Sedan tänker jag att det finns en viss ironi i att applådera uthängningar samtidigt som man skriver på ett anonymt forum.
Citera
2022-07-08, 20:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SVT1970
Du snackar bara en massa skit. 118 peddosar har dumpen avslöjat och alla lika skyldiga.
Eller tror du att det bara är en slump att dom råkar vara där när Sara och Patrik dyker upp?
Nej det är säkert ingen slump, det var de 118 som inte betalade.
Citera
2022-07-08, 20:37
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snutan
Du fick det att låta som att alla anhöriga blir trakasserade vilket inte är fallet. Det rör sig om 2 st. 2 st som gjorde bort sig själva, bland annat här på flashback, och sen dessutom ljög ihop en snyfthistoria i media.

Why? För dom delvis ville skydda sina män.

Vill man kalla det trakasserier för att folk inte köper deras skit? Ok, eller så bara är dom genomskådade.

Så sluta ljuga ihop saker och skriva på ett sätt som vrider faktan.
Två stycken är flera, så jag har inte fel där.

Det du missar är att dessa kvinnor har rätt att skydda sina män hur mycket de vill. Om de vill leva med dem så är det deras privatsak, och inget som varken jag, du, eller någon annan skall lägga sig i. Ingen har rätt att kräva att de anhöriga samarbetar med Dumpen eller dess svans.
Citera
2022-07-08, 20:42
Medlem
Jodasaatt70s avatar
Så ledtrådar till vem detta pervo är någon?
Orter som nämns i samband m honom är Malmö, Ystad och Smyge. Malmö står i hans kik-profil, han arbetar i Ystad och hans exfru nämner Smyge i sin text på Dumpen.
Känner igen honom som fan..
Citera
2022-07-08, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Två stycken är flera, så jag har inte fel där.

Det du missar är att dessa kvinnor har rätt att skydda sina män hur mycket de vill. Om de vill leva med dem så är det deras privatsak, och inget som varken jag, du, eller någon annan skall lägga sig i. Ingen har rätt att kräva att de anhöriga samarbetar med Dumpen eller dess svans.

Jag brukar ju inte hålla med dig men här har du faktiskt rätt. Dom har sin fulla rätt att göra exakt hur dom vill utan att behöva svara inför någon.
Citera
2022-07-08, 20:44
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Jodå jag har hygglig koll på hur det fungerar och även hur Dumpen troligen fungerar bakom stängda dörrar, eller när kameran är avstängd. Särskilt Saras beteende och aggressivitet är påtaglig även när hon försöker bete sig "normalt".

De investerar alldeles för mycket egen gammal skit och känslor i det här för att det ska vara försvarbart. En polisman ska ju inte döma någon eller skrika könsord (eller göra politiska eller sexuella utspel). Det finns däremot ingenting som hindrar dessa två från att göra det.

Det var bra att du tog upp detta med utgivningsbevis. Det är absolut ingen garant för att man följer några pressetiska regler eller ens lagen. Jag välkomnar faktiskt att någon "gädda" som egentligen inte gjort mer än något moraliskt förkastligt anmäler Dumpen för förtal. Eller olaga hot.

En såpass stor sajt som Dumpen blivit är definitivt ett potentiellt utpressningsmedel, detta vet både Sara och Putte. Vad händer när Sjöberg börjar kräva pengar för att inte lägga ut någon?
Eller vad händer om någon hängs ut av misstag? Det är helt enkelt inte rättssäkert.
Jag välkomnar också att någon faktiskt åtalar Dumpen för de brott som du nämner. Jag inser att det skadestånd som kommer att tilldömas personen givetvis inte kommer att betalas (Sara är ju både ohederlig och pank), men det vore en stor moralisk seger med en fällande dom, gärna i så hög instans som möjligt. Jag har tidigare varit inne på att någon borde lura Dumpen i en fälla (genom att dokumentera när han eller hon sitter vid tangentbordet), men frågan är om det inte vore bättre och enklare att helt enkelt bara erbjuda någon av de som har hängts ut hjälp. Gärna då någon med stor fallhöjd och som har förlorat mycket, till exempel snubben i Lund.

Nu tillåter jag mig själv att spekulera lite, men det som oroar mig mest är att Dumpen skall börja utpressa kritiker. Jag förekommer inte i några register och är inte orolig för egen del, men en attack på yttrandefriheten vore liksom nästa logiska steg efter attacken på rättssäkerheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in