Citat:
Ursprungligen postat av
Dripatologi
Jag är mäkta imponerad av Olofs och hans Advokats samarbete, han hänger inte med i alla av sin skicklige försvararens turer men irrar aldrig bort sig helt…Advokaten är mästerlig på att så tvivel bakom plogen, Olof är sjukt duktig på att fantisera och ljuga m.m. Handen på hjärtat, hur många har inte haft/har hemliga verkliga vänner?(Karlsson på taket) är ej relevant. Fr.o.m puberteten har t.o.m jag haft hemliga vänner av båda kön, trots att jag aldrig varit singel…Jag är 100% övertygad om att Olof är skyldig, men ingen ska dömas utom rimligt tvivel🤓
Det är ju skillnad på tvivel och rimligt tvivel ändå.
Han kommer gå ner för det här ensam även om 3 andra var inblandade. Det är bara han som lämnat DNA. Utifrån hans historia borde det vara omöjligt. Hans historia är motsägelsefull och den stämmer inte. Det är all övrig bevisning de kommer få titta på, inte historia nr 314 från den bevisade lögnaren utan trovärdighet. 😁 De kommer bara notera denna historia på samma sätt både den TR som fällde och den HR som friade gjorde - konstatera att Olof har tappat all trovärdighet efter hans olika vilda historier han ändrat, och hans historia får bortses ifrån. Man får istället se på den bevisning som finns. I det här fallet flera indicier samt teknisk bevisning. Den lämnar inte jättemycket utrymme för rimligt tvivel.
Det här är ju inte bara Olofs hemliga vänner utan ett grovt kriminellt gäng som ingen i Husum ens registrerat att de existerar. Världens minsta håla. Det är imponerande hur de kan gå under radarn så mycket som de varit ute och härjat.