Fiskar övervägande från land nuförtiden. Har en liten båt men dels är den i så dåligt skick att den just nu inte är sjöduglig och jag pallar inte renovera den. Lutar mer åt att jag köper en annan när ekonomin finns. Dels har jag ingen trailer till den så det är inte sådär jättesmidigt att flytta den.
Så det blir mest fiske från land. Jag fiskar lika mycket för lugnet och stillheten vid vattnet som för att få fisk. Kör alltid runt med spöna och draglådan i bakluckan. Skönt att bara spontant kunna stanna till nånstans och dra fram grejerna och fiska spontant. Jag tycker det är roligare ju mer spontant och enklare man gör det
Kör med flätlina och fiskar mest i vatten jag redan känner, och jag sätter i princip inga drag. Annat är det när man låter ungarna fiska lite. Då de inte är så vana får de inte till den där perfekta avväggningen i utkastet, så lätt hänt att de kommer för långt och fastnar i grenar på andra sidan ån.
Grabben satte 3 drag inom en timme förra helgen vi var ute och fiskade i samband med camping. Han blev skitledsen men jag förklarade att det hör till när man lär sig fiska.