Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-07-08, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Han har erkänt så det kanske räknas som garanterat att han kommer att bli dömd, och foto kan visas.
Men skall det räcka?
Låt oss för diskussionens skull utgå från antagandet att han är oerhört förvirrad, gärningen i sig kan tyda på det.
Men då kan det ju hända att hans erkännande är ett utslag av själva förvirringen och att han, under andra omständigheter, skulle ha nekat till att ha begått något brottsligt.
Det är trots allt skillnad att, å ena sidan, vidgå en gärning och att medge straffansvar, dvs erkänna själva brottet.

Eftersom TV4 inte ber allmänheten om hjälp med att finna denna person, så är egentligen inte allmänintresset överordnat en restriktiv hållning vad gäller namn- och bildpubliceringar.

Har hans advokat uttalat sig?

Edit: Det skulle inte förvåna mig om han ser sig som i första hand en befriare, en som "räddat Sverige undan fortsatt skadligt psykiatrisamordnande.."
Senast redigerad av Carinah78 2022-07-08 kl. 11:36.
Citera
2022-07-08, 11:30
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
Från Ing-Maries Facebook.

”Ett stort, innerligt tack till de medmänniskor, polis och sjukvårdare som snabbt fanns på plats vid mammas sida. Vi är tacksamma för att vi fick en lång midsommar tillsammans med henne och för vetskapen att mamma gjorde det hon älskade och brann för ända till slutet. Almedalens öppna forum, att vara tillgänglig och att lösa problem tillsammans var viktigt för henne. Vi värms av alla kommentarer och hälsningar om den skillnad hon gjort för både individer och samhälle. Hennes envetna och hoppfulla övertygelse om att vi gemensamt kan göra bättre kommer leva vidare genom er”

Frid över hennes minne & viktiga gärning!

Nazisten (jo - mördaren är, inte helt oväntat - en nazist) uthängd med namn & bild på tv 4.
Hoppas att de andra medierna gör likaledes.

Det är för jävligt att vi i Sverige har nazister som mördar värdefulla svenska medborgare, inte minst under demokrati-veckan! Fy faan.

Senast redigerad av Xedome 2022-07-08 kl. 11:34.
Citera
2022-07-08, 11:32
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Purplepanic
Lite mer aktiv än att bara ha skrivit artiklar på nordfront har han varit (se mitt svar i tråden precis innan ditt) men i princip, ja.

De spår man gått ut med är att det ska ha att göra med hennes roll inom psykiatrin precis som du skriver, inte nazismen.

Hon hade precis innan händelsen suttit i en panel där hon pratat om invandrare och deras barn där psykisk ohälsa, våld i hemmet osv förekommer och hur man ska förebygga det och förbättra psyk vården för dem.
Det finns vissa spekulationer ännu om att det ska ha eldat upp honom och varit sista spiken i kistan som fick honom att gå fram och begå mordet.
Det som talar emot det är just att han hade kniv med sig , handskar på och att de som sagt gått ut med att han ska ha planerat det som en attack han ensam skulle genomföra på specifikt henne

Jag tror att om han hade besökt seminariet, så skulle flera lagt märke till honom, vilket nu då borde ha framkommit. Tror inte han besökte seminariet.
Citera
2022-07-08, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Var han en Nazi? Eller är det bara media som påstår saker ur tomma intet?

Han har ett förflutet sedan flera år tillbaka med viss intresse mot NMR.

Men det är tydligen inget han sysslat med på flera år, utan det polisen säger är att han har tagit sig till Gotland i syfte att mörda den kvinna som han på nåt sätt anser är ansvarig för den psykiatri som han är missnöjd med som patient(?).
Citera
2022-07-08, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Vet inte vad en nazist är faktiskt. vet att det är ett uttryck från vänstern. Och jag tror ingen vill ha folkmord idag, möjligtvis Putin. Deras ungar är precis som alla andra ungar, föds inte in i något utan får bilda sina egna uppfattningar, och om du har barn, så antar jag att du också är orolig för dom hur Sverige utvecklats och ser problemen, en dotter som inte kan gå ut själv på kvällarna, en son som inte heller ska vara ute sent på kvällen (speciellt inte om han varit ute och haft en rolig kväll på krogen och ska hem med några bärs i kroppen) handlar om sunt förnuft, ser du inte dessa problem så är du lyckligt lottad

Den nazistiska ideologin har inget med "vänstern" att göra, hur kan du påstå det?
Och ja, Putin utför folkmord just nu i Ukraina och ingen stat vågar stoppa pga hans kärnvapen.
Håller med om att våldet i samhället är ett stort problem men det har alltid varit det och metoderna för att arbeta emot kräver nya kreativa lösningar och längre straff.
Räcker inte med bara fler poliser, är många strukturella problem som borde åtgärdas, fattigdom och utanförskap mm.
Citera
2022-07-08, 11:51
Medlem
Rodjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AFSKarlskrona
Självklart att GM har en koppling till NMR. Han har varit stödmedlem, skrivit artiklar på deras hemsida, deltagit på flera demonstrationer och beställt hem propaganda från deras butik.
Begriper du inte något?

"Nyttiga folk" tror att de gör något för "saken", var det än är!
Finns inom alla "sektorer" i ett samhälle...Och de är inte
ärliga mot sig själva och sin nästa.
Citera
2022-07-08, 11:52
Medlem
lunarluddes avatar
Vad hemskt detta är, alla mina tankar till hennes närmaste.. Tycker hon är obehagligt lik Anna Lindh utrikesministern som mördades 2003.
Citera
2022-07-08, 11:53
Medlem
babianbubbels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Purplepanic
Du säger att han aldrig varit NMR-medlem, det stämmer möjligtvis, men; han har beställt propaganda, varit med på flertalet demonstrationer och som du själv nämner postat aktivt på nordfront om sina åsikter och involvering.
Han har möjligtvis aldrig betalat en medlems avgift men att det är där han varit ”politiskt aktiv” är ingen tvekan om.

Du fortsätter sedan med att säga att han inte hade en tanke på NMR , något du omöjligt kan veta då hans uttalande inte offentliggjorts och även om/när det gör det kan man aldrig vara helt säker på vad som pågick i hans huvud just då.

En annan viktig del du tar upp är dock kopplingarna till att mannen ska ha haft offret som mål pga hennes yrke - något som har offentlig gjorts och som de allra flesta, vad jag tycker mig se iaf, håller med om.
De allra flesta av oss har förstått att motivet i sig inte haft med att han va ny nazze att göra , skälet till att det tas upp är att dem inte direkt är kända för att dra sig för att bruka våld mot sina medmänniskor,

Det finns mer i ditt korta svar som är lite snedvridet men jag tänker avsluta med att du väljer att vagt säga att du använt/använder dig av nordfront som är kända för att vara riktad media som inte har minsta spår av att vara objektiva eller ens försöker påstå själva att de är det

Varför är det så viktigt att dra kopplingar till NMR och SD? Att detta är något hemskt råder det ingen tvekan om. Det troligaste är att mördaren är riktigt sjuk och att han därför dras till samlingar som NMR, Kommunister, Afa och Antifa. Jag har träffat många som vill tillhöra Afa, Antifa men aldrig hört en enda människa säga "jag är nazist" eller "jag kommer rösta på NMR. Det som förenar de Afa, antifa människor jag träffat är låg utbildning, strulig uppväxt, föräldrar med enorma skulder hos kronofogden, drogproblem, våldsfixering, paranoia och en tro om att de är goda. En tro om att detta är en kamp mellan ont och gott. Afa och kommunister verkar inte fatta att vi alla har samma mål. Fred och Frihet. Det är vägen dit vi tjafsar om. Terrorister, kommunister och nazister tar jag ej med i beräkningarna.
Hur många Nazister finns i Sverige? Hur många kommunister, Afa, antifa anhängare finns i Sverige?

Den sjukaste AFA tjej jag någonsin mött var en som hade sexuellt förhållande med någon hon kallade ledaren i NMR (8 år sen och då visste jag inte ens vad NMR va) samtidigt som hon startade familj med en Israel och låg med mig. Hon var riktigt störd och hade även hon en farsa som supit ihjäl sig, en syster som försökte ta livet av sig varje månad och en mamma som inte ville veta av henne. Båda systrarna prostituerade sig när tillfälle gavs. Dumt att knulla gratis när man kan få betalt var inställningen (kapitalism!). Hon sa att hon legat med 300 killar. Hon störde sig på mig för att jag var vit man. Hon tyckte jag skulle be om ursäkt pga jag har de föräldrar jag har. Någon sorts arvssynd tro jag det handlade om.

Men med ditt sätt att resonera så går ingen av Maiosterna och Kommunisterna fria. Vi har mäktiga människor i detta land som är före detta kommunister och maoister. Är de förlåtna men Jimmy måste fightas med sin historia i evighet? Ska du mäta hemskheter i antal döda så är det fortfarande kommunisterna som leder. Socialdemokraterna är det partiet som stödde nazisterna i Sverige. Det är klarlagt sedan länge. Hur lång är preskriptionstiden? När är det en gammal kommunist och maoist kan gå på gatan som en vanlig man? Hur lång tid tar det innan en NMR anhängare är förlåten? Vad är skillnaden om vi räknar antalet döda dessa två sjuka politiska ideologier har på sina samveten. Hänger du med?

Kommunism och Nazism går hand i hand. Kollektivism är inget för mig.

Ps. Vi är alla liberala. Tvekar du på det räcker det med att läsa om liberalism på Wiki. Du är liberal. Välkommen !
Citera
2022-07-08, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IdiAminsKusin
Det som rapporteras nu är ju att hon mördades utifrån sitt uppdrag. Alltså nåt som har med psykisk ohälsa att göra, och att gärningsmannen lider av just psykisk ohälsa. Känns som att vi, trots att vänstermänniskorna över allt annat önskar sig ett rasistiskt terrordåd, kan avskriva att dådet är nåt annat än en sjuk människas hat mot systemet.

Ja, alla som viger sina liv åt den nazistiska ideologin kan ju ses som psykiskt sjuka
och mördaren i det här fallet är ju bevisligen nazist.
En mycket välformulerad sådan att döma av hans skrivelser på Nordfront.
Han var säkert amfetamin berusad också under dådet, riktig nazistyle!
Citera
2022-07-08, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Frid över hennes minne & viktiga gärning!

Nazisten (jo - mördaren är, inte helt oväntat - en nazist) uthängd med namn & bild på tv 4.
Hoppas att de andra medierna gör likaledes.

Det är för jävligt att vi i Sverige har nazister som mördar värdefulla svenska medborgare, inte minst under demokrati-veckan! Fy faan.

Försvarar inte nazister men det här har väl inget med NMR att göra?
Handlar om en psykiskt sjuk människa som fallit mellan stolarna, vilket inte alls är ovanligt i Sverige där psykvården är under all kritik.

Nu är det inte rätt att någon ansvarig mördas men det behövs ett uppvaknande då antagligen hundratals om inte tusentals människor dör i brist på advakant vård varje år.
Citera
2022-07-08, 11:58
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Men skall det räcka?
Låt oss för diskussionens skull utgå från antagandet att han är oerhört förvirrad, gärningen i sig kan tyda på det.
Men då kan det ju hända att hans erkännande är ett utslag av själva förvirringen och att han, under andra omständigheter, skulle ha nekat till att ha begått något brottsligt.
Det är trots allt skillnad att, å ena sidan, vidgå en gärning och att medge straffansvar, dvs erkänna själva brottet.

Eftersom TV4 inte ber allmänheten om hjälp med att finna denna person, så är egentligen inte allmänintresset överordnat en restriktiv hållning vad gäller namn- och bildpubliceringar.

Har hans advokat uttalat sig?

Edit: Det skulle inte förvåna mig om han ser sig som i första hand en befriare, en som "räddat Sverige undan fortsatt skadligt psykiatrisamordnande.."
Det är oåterkalleligt så fort bild och namn lagts ut på nätet. Så visst, kanske man borde vänta på domen. Han kan ju dock lätt ändra utseende och namn om han om 10 år känner sig helt frisk och vill slippa förknippas med detta.
Citera
2022-07-08, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellbilly23
Missnöje med psykiatrin säger dom ju. Tycker sig väl inte fått tillräcklig hjälp och dårens lösning på det är att kniva tanten framför dussintals vittnen.

Säger dom ja....

Nej, det här är ett politiskt mord utfört av en
påtänd nazist mot demokratin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in