Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-07-08, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshitintehanigen
Så du menar att nmr stöttar terrordådet?

Var läste du detta?
Citera
2022-07-08, 10:22
Medlem
cordelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det finns mer än så, men det är något jag kan inte gå in på nu.

Har det framkommit något om att han själv haft kontakt inom psykiatrin?
Citera
2022-07-08, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruxandra
Jo han tecknade ett stödmedlemskap i Nordiska motståndsrörelsen 2015, skrev artiklar på nordfront.se och demonstrerade ett flertal gånger med organisationen.

https://expo.se/2022/07/misstankt-knivman-var-aktiv-i-nazistiska-nmr
Nej nåt medlemskap har han aldrig haft,alla kan skriva o vara med i demonstrationer,media skyller på NMR FÖR I STORT SETT ALLT,för att få bort dom...Han är med AFS ANTAR JAG
Citera
2022-07-08, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Var läste du detta?

Jag har inte läst motsatsen någonstans..
Citera
2022-07-08, 10:24
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cordelia
Har det framkommit något om att han själv haft kontakt inom psykiatrin?

Nej. Inte vad jag sett.
Citera
2022-07-08, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshitintehanigen
Jag har inte läst motsatsen någonstans..

Så om du inte läser motsatsen någonstans så är det så? Jag har aldrig påstått att du har en fungerande hjärna, vilken slutsats drar du av det då?
Citera
2022-07-08, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av delta6
Detta verkar skyllas på NMR i media,vad somsom helst får media att NÄMNA NMR,som dom styrande vill ha bort,kniv mannen hade inte en tanke på NMR DÄR HAN ALDRIG VARIT MEDLEM,du jag o alla kan skriva på nord front..Detta Dåd Var hans Eget på grund av psykatrin på något sätt...Läs gärna Nord Front...

Du säger att han aldrig varit NMR-medlem, det stämmer möjligtvis, men; han har beställt propaganda, varit med på flertalet demonstrationer och som du själv nämner postat aktivt på nordfront om sina åsikter och involvering.
Han har möjligtvis aldrig betalat en medlems avgift men att det är där han varit ”politiskt aktiv” är ingen tvekan om.

Du fortsätter sedan med att säga att han inte hade en tanke på NMR , något du omöjligt kan veta då hans uttalande inte offentliggjorts och även om/när det gör det kan man aldrig vara helt säker på vad som pågick i hans huvud just då.

En annan viktig del du tar upp är dock kopplingarna till att mannen ska ha haft offret som mål pga hennes yrke - något som har offentlig gjorts och som de allra flesta, vad jag tycker mig se iaf, håller med om.
De allra flesta av oss har förstått att motivet i sig inte haft med att han va ny nazze att göra , skälet till att det tas upp är att dem inte direkt är kända för att dra sig för att bruka våld mot sina medmänniskor,

Det finns mer i ditt korta svar som är lite snedvridet men jag tänker avsluta med att du väljer att vagt säga att du använt/använder dig av nordfront som är kända för att vara riktad media som inte har minsta spår av att vara objektiva eller ens försöker påstå själva att de är det
Citera
2022-07-08, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shivashambo
Kan man tänka sig? Tror du jag läser din posthistorik eller svarar på ditt hatbabbel om hans släkt. Jo, du behöver verkligen medicin så du kan släppa taget om ditt hat mot GM som kommit i kläm under de första åren liksom hans föräldrar troligtvis och nu desperat letar efter utgången som inte finns längre.

Hur kom du i kläm under 1-2 åren då spåren bildas i barnets hjärna och de börjar programmeras att livet är dualistiskt, gott och ont och inte en plats till att se helheten som det varit i barnets spontana liv?

Vi är alla lurade att tro på dualistiska koncept medan Livet är lika enhetligt som det alltid varit och alla gör vad de tror på är det rätta. Att rätt och fel bara finns i individens eget huvud blir för osäkert så galenskapen ökar år från år då allt är andras fel och eget ansvar finns bara hos den förvirrade masan.

Det har du väl märkt och själv är jag utan makt men märker när sköna saker händer och responsen som kommer direkt från mej! Att tro du har en fri vilja att kniva eller inte är galenskapen hos den primitiva människan. Vem vill sitta i fängelse, tror du? Det hände och nu får de som jobbar inom vården ta över. Livet är ingen dans på rosor och mord händer mer och mer. Take care!
"Tack" för ditt ytterst förvirrade inlägg, det var precis vad tråden "behövde"!
Och väldigt barnsligt av dig att babbla om att ta sina mediciner. Det tyder på argumentbrist plus brist på uppfostran.

OnT: Jag när inget "hat" mot gärningspersonen. Men med tanke på det jag fetat, så undrar jag om du är bekant med den misstänkte mördaren. Är du det?
För om inte, så ifrågasätter jag med vilken säkerhet du kan uttala dig om hans tidiga år i livet.

Fast nån "debatt" med dig är jag inte sugen på.
Knappast är andra det heller.
Citera
2022-07-08, 10:26
Medlem
Christopher.s avatar
Så för att sammanfatta det, en person med psykisk ohälsa mördar en ledande profil inom svensk psykiatri i protest för den dåliga bekämpningen av psykisk ohälsa. Personen i fråga har skrivit artiklar på nordfront men är inte själv medlem i organisationen.

Har jag uppfattat det korrekt?
Citera
2022-07-08, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haggan44
Han sympatiserade med dem! Lika illa!
Kan så vara,men att skylla på nmr är hur som helst fel i alla liknande fall där politik är inblandat...Har ett klister märke från shell på bilen,men tankar på ingo...
Citera
2022-07-08, 10:37
Medlem
"Misstänks ha mördats på grund av engagemang"

https://www.expressen.se/nyheter/misstankte-knivmordaren-kan-haktas/#:~:text=Misst%C3%A4nks%20ha%20m%C3%B6rdats%20p%C3 %A5%20grund%20av%20engagemang%C2%A0

Vad menas..?
Citera
2022-07-08, 10:39
Medlem
Tv4 nyheter la ut en stor ocensurerad bild på Theodor Engström nyss, Inte ofta man får se det. Det brukar vara suddiga bilder 😏
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in