Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-07-07, 19:29
Medlem
ArgusOnes avatar
Så ingen koppling till NMR och handlar psykiska problem alltså.

https://www.expressen.se/tv/nyheter/aklagaren-han-ar-missnojd-med-psykiatriska-varden/
Citera
2022-07-07, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Oj nu är du ute på riktigt tunn is. Mår du bra?

Jo, jag mår bra. Tack för den som frågar.

Utveckla vad du menar med jag är ute på tunn is.
Citera
2022-07-07, 19:30
Medlem
Troians avatar
Citat:
– Anledningen till att vi uttalar oss om NMR är att det framkommit spekulationer och uppgifter om det i media. Det är inget vi sett, vi har sett den psykiska ohälsan som motiv.

Ja, och det är inte samma sak som:

Citat:
Återigen, det fanns inga politiska motiv för dådet enligt åklagaren.

Ditt senare (nedersta) citat ger inte en korrekt bild av vad åklagaren framfört.
Citera
2022-07-07, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Ja, och det är inte samma sak som:

Nej, de ser inga politiska motiv för tillfället. Det är inget som frmakommit under utfrågningen. Fram till det inte kommer fram info om några politiska motiv så kan folk härinne sluta spekulera som riktiga foliehattar.
Citera
2022-07-07, 19:34
Avstängd
Beklagar BO:s död, men BO verkar onekligen ha varit en tvättäkta batikhäxa.

Jag tror att GM och BO vid något tillfälle haft personlig kontakt.
Citera
2022-07-07, 19:35
Medlem
Troians avatar
Citat:
Nej, de ser inga politiska motiv för tillfället. Det är inget som frmakommit under utfrågningen. Fram till det inte kommer fram några politiska motiv så kan folk härinne sluta spekulera som riktiga foliehattar.

Att de inte gått ut med att de i nuläget inte ser det är inte samma sak som att det inte finns.

I tråden tar vi oss friheten att diskutera även sådana möjligheter som åklagaren inte bekräftat.

Hon har dock sagt att det var riktat mot psykiatrin i Sverige. I min värld framstår det som att det mycket väl kan vara politiskt. Ett motstånd mot svensk psykiatri kan i sig vara politiskt.
Citera
2022-07-07, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KallaKarar
Beklagar BO:s död, men BO verkar onekligen ha varit en tvättäkta batikhäxa.

Jag tror att GM och BO vid något tillfälle haft personlig kontakt.

Varför tror du det? Räcker inte infon om att han är psykiskt sjuk och ville ha ihjäl Sveriges ansikte utåt för den misslyckade psykiatrin? Det är ett ganska bra motiv, så jag fattar inte varför du kommer med märkliga spekulationer.
Citera
2022-07-07, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirunapojken
Du skrev tidigare att Sverige är en av väldens mest farliga länder.

Det dödliga våldet är högre i Finland per 100 000inv än Sverige.

Där använder man kniv precis som vid det här gärningen.

I Sverige är det som sagt vanligare med gängskjutningar mellan kriminella med skjutvapen.

Men vad har Ungern gjort? Ungern där partiet tagit över media, domstolar, kör riggade val och oppositionella journalister och politiker fängslas.

Ungern där nationalist partiet också har stängt gränsen för alla flyktingar med undantag nu för Ukrianska på senare tid.

Ungern där nationalist partiet deporterat minorieter exempelvis personer med rötter i Mellanöstern eller Afrika.

Där har man fått från 1,4 i dödligt våld på 100 000inv till 2,5 i dödligt våld per invånare.

Sverige ligger på 1,1..... Så Ungern hade alltså i dödligt våld. 127% av Sverige i dödligt våld när nationaliteterna kom till makten.

När Sverigedemokraternas systerparti kom till makten i Ungern. Många i SD ledningen har utryckt att man tänker ta efter Ungerns regims politik.

Nuvarande partisekreterare för SD Sverigedemokraterna.

"Eftersom Sverige inte är Ungern, eftersom vi inte sitter i regeringsställning (än) och eftersom media i Sverige inte fungerar som media i Ungern, är vi tvungna att anpassa oss till den verklighet som råder här. Det innebär inte minst att vi måste anpassa vår retorik efter det rådande läget."

Media i Ungern är övertaget av partiet precis som det var i tredje riket. Arbetarrörelse företrädare sitter inlåsta för landsförräderi precis som i tredje riket.
,

2,5 i dödligt våld per 100 000inv har Ungern idag och har då haft stängda gränser för flyktingar från MENA länder och deportering av dom samma. Det är 227% dödligt våld jämfört med Sverige alltså en ökning från

127% till 227% under SD styre i Ungern.

Sverige är definitivt inte en av världens farligaste länder att leva i för gemene man. För gängkriminella däremot är det riktigt farligt men det är för gängkriminella över hela världen.

Det mördas inte 200person i Sverige i skjutningar heller utan 40 till 50 personer årligen.

Det är lika många som dör i arbetsplats olyckor årligen.

skjutningar får ENORM media publicitet och är på alla partiers diskussion.

Arbetsmiljö hörs det inte ett piip om tyvärr.

Det har avlidit 20 000 personer i corona viruset i Sverige.

Om vi räknar på 50 dödsskjutningar i gängkriminell miljö per år skulle det ta.

400år! av dödsskjutningar i gängkriminell miljö för att nå 20 000 döda.

Samtidigt har du en enorm samröre mellan anti vaccin och nationalist rörelsen. Dom allra flesta som vägrar att vaccinera sig är just högerextrema konspiratoriska lagda folia hatar som anser att det är globalisternas plan med corona viruset.

Sverige har alltså dödligt våld idag på 1,1 per 100 000inv .... Ungern 2,5 per 100 000inv.

Och Sverige låg på 1,4 per 100 000inv i slutet av 1980 och början av 1990talet.

Vi har legat på 0,9 per 100 000inv i början av 2000talet. Det har gått upp 0,2 per 100 000inv.

Dödligt våld innehåller en mängd olika former av dödligt våld. Inte vara gängskjuttningar det är bara en av många former.

Det är just gängskjuttningar som ökar mycket senaste åren och fått extremt mycket media utrymme.

En av Jimmy Åkessons väljare har alltså knivmördat en kvinna.

Representerar han nationalister i stort frågar jag er nationalister.

Representerar Ku Klux Klan kristendomen?

Representerar Islamister Islam?

"Finsk metod" alltså kniven i detta fallet.

Tror snarare att han röstar på Kasselstrand än Åkesson.
Citera
2022-07-07, 19:37
Medlem
Undrar hur Nazifittan till mamma mår idag? Är hon stolt över "lille Theodor" eller skäms hon någonstans litegrand över hur hon uppfostrat honom? Eller skyller hon allt på såssarna och invandrarna som vanligt? Antagligen det sistnämnda, så brukar det vara med avskum på den kanten.
Citera
2022-07-07, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torch-McFly
Ett extra insatt radioprogram ifrån Nordiska motståndsrörelsen och Radio Nordfront angående det som ha ett skett

20:00
https://nordiskradio.se/?avsnitt=rn-direkt-245
Swish..Har apan slut, är det till torpeden eller kanske brottsoffren?
Citera
2022-07-07, 19:40
Medlem
Finns det info om TEs socioekonomi (utbildningar, arbeten)?
Flickvän, partner?
Psykiatriska störningar.
(Redan känt är att han har manligt kön, är ca 33 år, tidigare högerextrem kanske till och med fortfarande)
Citera
2022-07-07, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Att de inte gått ut med att de i nuläget inte ser det är inte samma sak som att det inte finns.

I tråden tar vi oss friheten att diskutera även sådana möjligheter som åklagaren inte bekräftat.

Hon har dock sagt att det var riktat mot psykiatrin i Sverige. I min värld framstår det som att det mycket väl kan vara politiskt. Ett motstånd mot svensk psykiatri kan i sig vara politiskt.

Ok, men när jag spekulerade fritt härinne igår så blev jag påhoppad av flera vänsternissar. Det går bra att spekulera åt det ena hållet men inte åt det andra?

Tycker att vi ska försöka hålla oss till sanningen så gått det går. Innan hade vi ingen info alls att gå på så då förstår jag att folk spekulerade fritt. Nu har vi fått lite info, men folk vägrar att lyssna på den och fortsätta spekulera istället, allt för att det ska passa deras verklighetsbild. En tragisk syn härinne skulle jag vilja säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in